Daar gaan we weer,...Luna's huid.

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Daar gaan we weer,...Luna's huid.

nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

keetje schreef: Wat is het nut van zo'n t-shirt, een soort van afleiding?
Ik ga wel even goegelen. ;)

Met sokken heb ik al eens een poging gedaan, toen ze een tussenteenontsteking had en ze heeft ze echt in 2 minuten uit of aan gort, ligt eraan hoe strak ze zitten.
ik weet niet hoe het werkt, maar het werkt. gewoon een simpel tshirtje. Reus had eerst rompertjes aan, maar zo'n echt honden shirtje zit toch wel mooier en lekkerder.

Reus wordt er rustiger van, beheerster. misschien beperkt dat dan de jeuk ook wel. er zijn meer honden shirts te koop dan die van Equafleece natuurlijk, maar ik ben erg tevreden over die Reus heeft. (en ook te koop in grote maten)
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Ik heb even zitten kijken op die site maar er staan wel kekke dingen op. Ook lekkere sokken voor het vrouwtje. :biggrin2:

Er staan pakjes in met voor en achter poten, ik denk dat ik zoiets zou moeten hebben voor Luna omdat die nogal een afwijkend lichaam heeft, met stevige billen.
Ik kan nergens iets vinden over de verzendkosten naar Nederland. Er staat wel iets van kosten buiten UK van 2,50 tot 10,50 pond. Maar hoeveel nu naar Nederland, weet jij dat?
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

keetje schreef: Ik heb even zitten kijken op die site maar er staan wel kekke dingen op. Ook lekkere sokken voor het vrouwtje. :biggrin2:

Er staan pakjes in met voor en achter poten, ik denk dat ik zoiets zou moeten hebben voor Luna omdat die nogal een afwijkend lichaam heeft, met stevige billen.
Ik kan nergens iets vinden over de verzendkosten naar Nederland. Er staat wel iets van kosten buiten UK van 2,50 tot 10,50 pond. Maar hoeveel nu naar Nederland, weet jij dat?
dat durf ik zo snel niet te zeggen. maar het komt gewoon met de brievenbus-post, dus kan nooit heel veel port zijn. je zou ze even kunnen mailen? ik kreeg altijd snel antwoord.

die pakjes met voor en achter poten heb ik eerst ook naar gekeken, omdat hij ook nogal eens knabbelt aan zijn dijen. in eerste instantie shirtje gekocht om hem te helpen rustig zijn, en dan helpt zo goed tegen alle kriebels (ook die aan de achterhand), dat ik het pak met pijpen niet meer nodig vind.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Ik heb het op het lijstje gezet. ;)

Eerst even kijken of de weg die we nu ingeslagen zijn helpt anders zie ik door de bomen het bos niet meer.

Maar het is, zeker ook om een andere reden, een goed idee in de (misschien wel zeer ) nabije toekomst zoiets aan te schaffen voor het hondenbeest.

Ik lees oook ergens iets van brede rassen en even mailen. Dus dat zal ik toch moeten doen,....mijn engels (schrijven) is niet super, dus de vertaalmachine er maar op loslaten dan. :biggrin2:
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

keetje schreef: Ik heb het op het lijstje gezet. ;)

Eerst even kijken of de weg die we nu ingeslagen zijn helpt anders zie ik door de bomen het bos niet meer.

Maar het is, zeker ook om een andere reden, een goed idee in de (misschien wel zeer ) nabije toekomst zoiets aan te schaffen voor het hondenbeest.

Ik lees oook ergens iets van brede rassen en even mailen. Dus dat zal ik toch moeten doen,....mijn engels (schrijven) is niet super, dus de vertaalmachine er maar op loslaten dan. :biggrin2:
ja, ze doen veel met 'gekke' maten. PB me ander even wat je wilt mailen, dan wil ik even wel even vertaal-machine voor je spelen!
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Bedankt voor je aanbod, Meneer Keetje zegt dat hij dat kan :D dus laat ik, als ik besluit te bestellen, eerst hem erop los, mocht dat niets worden, in mijn ogen, dan vraag ik je alsnog even om hulp! :)
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Het is dus weer helemaal fout met Luna.....
Vanmorgen kwam het vocht uit haar voet omdat ze zo ontzettend had zitten kluiven, haar hele achterpoot was dikker. Ook had ze 2 ontzettend verdikte lymfeklieren in haar achterpoten.
3 van de 4 voeten zijn kapotgeknauwd, ze heeft weer een open plek in haar nek en weer wat open plekken op haar staart en 1 op haar kont.
Ik ben het goed zat nu, we zijn zowat een jaar aan het klooien en schieten eigenlijk niets op.
Gelijk Tannetje gebeld en alles doorgesproken, ik heb wat vragen gesteld waar ik mee zat. En daar duidelijke antwoorden op gekregen.
Ik ben er zowat zeker van dat het geen voedselkwestie is bij haar.
Ze gaat weer een paar weken aan de AB, en daarna zie ik wel verder.
Ik weet het even niet meer.

Belde vanmiddag ook onze DA nog op om een afspraak te maken voor de jaarlijkse vaccinatie's.
Ik heb gezegd dat ze niet (meer) gevaccineerd wordt en dat ik in het vervolg voor titeren ga. En buiten dat, Luna's toestand is nu zo dat ze uberhaubt niet zouden kunnen vaccineren.
Toen begon ze over de katten die volgende maand aan de beurt zijn, ook daar zei ik dat ik heel hoogstwaarschijnlijk niet meer zou laten vaccineren, ze komen onze tuin niet uit, komen niet in kontakt met andere katten en zijn alle 4 tenminste 5 jaar achter elkaar gevaccineerd........ Maar je kan aan je schoenen ook van alles op ze over brengen. ::)
Ik heb toen gezegd dat de kans dat ze iets krijgen door iets wat ik aan mijn schoenen mee naar binnen zou brengen een stuk kleiner is dan dat ze iets zouden oplopen door een overbodige dosis rommel wat ze erin zouden spuiten. Was ze het niet mee eens, ikke wel. (Denk ik ;))
Ik was trots op mezelf, had nooit gedacht dat ik dat zo zou durven zeggen,....ik ga vooruit.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Wat ik me direct afvraag... Je bent met een paar dingen tegelijk begonnen. Hoe weet je nu dat dit niet voedingsgerelateerd is? Zeker gezien het weer lijkt het onwaarschijnlijk dat het iets met pollen of mijten te maken heeft... Of zeg ik nu iets raars?  :-X

Goed gezegd tegen je DA, daar had hij/zij zeker niet van terug?
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Tja, dat is de vraag......
Ik doe het helemaal in overleg met Tannetje en ik vertrouw erop dat die weet wat ze doet.....

Eigenlijk bouw ik daar nu helemaal op want ik weet het echt helemaal niet meer,....

Ondertussen heeft Luna een soort van hansop, fleece-huispak, aan en de uitwerking is erg verrassend, ze is een stuk relaxter en ze zit dan zowat niet aan haar voeten. Zodra we dat ding uit doen begint ze ala seconde weer te vreten. Hoe dat komt? Geen idee maar met dat ding is ze gewoon een stuk relaxter en rustiger.

Ze krijgt sinds gisteren weer AB, voor 3 weken, ik begin er steeds meer vrede mee te krijgen dat ze misschien de rest van haar leven op een (erg lage) dosis AB zal moeten zitten, als dat tenminste kan.

Nee, mijten buiten niet maar binnen wel, de huisstofmijten oa.
Zodra ze in de sneeuw gelopen heeft heeft ze erge last van haar poten. Ze heeft sinds eergisteren een sneetje onder 1 van haar poten, toevallig niet die dikke poot, en daar heb ik rescuecreme op gesmeerd en het sneetje is zowat weer dicht.

We hebben ons er maar in berust dat ze de rest van haar leven slecht in haar huidje zal zitten.
Ik heb ondertussen 2 fleecepakken voor haar, 1 regen-overal en 1 winterjas.
We merken namelijk dat de kou buiten toch wel erg lastig zijn voor haar met zo weinig haar. Ze heeft het duidelijk koud buiten.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door keetje op zo 20 jan 2013, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

ooh wat mooi dat het haar ook zo helpt, een pakje aan! ik sta er nog steeds echt versteld van hoe goed dat bij Reus werkt.

doe je bij thuis komst de pootjes even goed wassen? ik doe die van Reus nu met de sneeuw en pekel steeds met een washandje als we binnen komen en dat scheelt echt enorm in de kriebel aan de pootjes. misschien blijf ik het sowieso wel doen.

ze ziet er lekker knus knuffelig uit met pakje aan!
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Ik ben je ook reuze (  ;) ) dankbaar voor de tip.

We hebben haar poten ingesmeerd met vaseline, eerst 1 en bij geen reactie nu alle 4. Als we weer binnen komen wassen we haar poten af met een washandje met lauw water. De straat hiervoor is wit uitgeslagen van de pekel dus meneer Keetje tilt haar, als we naar de overkant willen, gewoon even de straat over, heen en terug.

We verbazen ons echt dat ze ze relaxed is met haar pak aan, we kennen haar dan echt niet terug, ik dacht zelf een paar keer dat ze gewoon niet lekker kan lopen in dat pak maar als ik met haar voerbak loop rent ze als een idioot voor me uit naar haar eetplek, dus ze kan het best wel. ;)
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

haha ja dat dacht ik in het begin ook, dat ie niet aan zijn oren ging zitten krabben omdat het niet ging met zijn hansopje aan. maar hij kan er ook als malloot in spelen...
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Wat een leuke foto en fijn dat het zo goed werkt!

Wat voor pakje is dit precies? Van Equafleece?
chery
5-sterren
5-sterren

Bericht door chery »

Wat mooi dat dit lijkt te helpen!! Ik had er weleens van gehoord. Met paarden doen ze het ook weleens zoiets, een bodywrap, dan worden ze zich meer bewust van hun lichaam.....
Heb het ook weleens op tv gezien icm TTouch.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Nee, ik wilde het snel in huis hebben en heb deze bij Zooplus besteld,..is wel iets anders dan equafleece maar dit werkt ook. Ik ben er erg blij mee. 1 aan, 1 in de was.

http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundeb ... tel/222242

De ene dag bestellen en de volgende dag, of de dag erna in huis. Ik heb hem bij de nederlandse zooplus besteld, realiseer ik me nu want ik had er 2 en geen verzendkosten, boven de 19,00 euries.

We zijn er super blij mee.

Vandaag weer wassen met teatreeshampoo, doe we nu 1 x per week. Ik ben benieuwd.
Derde dag AB (van de 3 weken)

Plaats reactie