Daar gaan we weer,...Luna's huid.

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Daar gaan we weer,...Luna's huid.

nicolette
4-sterren
4-sterren

Bericht door nicolette »

keetje schreef: Vandaag weer wassen met teatreeshampoo, doe we nu 1 x per week. Ik ben benieuwd.
Pas op met shampoo, zelfs de biologische zitten toch nog vol met allerlei middelen. Beter gewoon een blok olijfzeep te halen. Daar zitten geen schuim ed middelen in. Met zo'n blok doe je heel lang mee en kost niet duur. Op internet vind je precies hoe je er ook mee kunt wassen.

Gr. Nicolette
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Bedankt voor de tip.
We hebben de shampoo van Tannetje en ze is er nu 2 keer mee gewassen zonder negatieve reactie. Het gaat ook om de Teatree die erin zit vanwege eventuele gisten op de huid.
Ik houd het in gedachten, zet het op mijn lijstje, die olijfzeep en ga even goegelen.  :)
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Naar zo'n jasje ga ik ook even kijken!

Over de chlorella: het is een supplement met o.a. een reinigende werking, als ik dat goed zeg... Maar het werkt ook als probiotica en als vitamine... Op internet is er heel veel over te vinden!
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Nog steeds er g blij met haar huispak, het is verbazingwekkend hoe rustig ze er in is.
heb jij nog zoiets voor Xerox weten te regelen?

Ik denk dat ik eend ga proberen. Haar huid wordt op het ogenblik niet slechter maarja, ze krijgt nu ook AB.
Ik doe het gewoon, aangezien we dus echt sterk vermoeden dat het niets met haar eten te maken heeft.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Ooh ik zie hier al een update staan!

Zo'n pak heb ik nog niet in huis gehaald, wat ik namelijk wel merk is dat Xerox minder jeuk heeft als de verwarming minder hoog staat. Ik vraag me af of zijn huid dan niet opnieuw gaat broeien in zo'n pak. Dus ik laat het voorlopig even!

Spannend, eend! Houd je trouwens wel 1 diersoort in je achterhoofd om opnieuw mee te kunnen elimineren als dat ooit nodig is? Eend is ook zo'n mooie diersoort waarbij je aan alle onderdelen kunt komen...

Op het haas/paard tot zover geen reactie dus? Op hoeveel diersoorten zitten jullie nu?
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Dus misschien de eend even achterwege laten? Voor de echte noodgevallen? Hoewel ik niet zou weten wat dat dan zou moeten zijn. ;)

Bij Luna broeit het niet, zelfs niet als ze, bij wijze van spreken, tegen de verwarming aan zou liggen.
Ik ben er zo blij mee, we hebben 2 medical t-shirts voor haar, voor het geval die fleece te warm zou worden, maar als ze die aan heeft begint ze toch meteen weer aan haar poten te soppen. Dus als noodoplossing gaat het wel maar dan moet ik nog steeds er bovenop zitten en opletten en dat gaat dus niet 24/7

We zijn nu echt op een dood spoor, zoals ik al zei, het gaat niet beter en het gaat niet slechter, komt dus door de AB die ze nu krijgt, als ik daar mee stop, weet ik zowat zeker dat ze weer snel (verder) achteruitgaat.

We zaten haar vanmorgen eens te bekijken en toen zei ik tegen meneer Keetje,.....ik probeer nog wat andere dingen hierna,.... wassen met rode wijn, haren opsturen etc.... en als dat niet helpt dan haal ik een zak brokkenmeuk Hyperallergeen en stop die erin en dan kijken hoe of wat. Ik ben echt anti brok, zal het doen met een knoop in mijn maag maar we moeten iets, alleen maar om te zien dat het dus niet aan mijn vlees ligt. Ik ben daar nu eigenlijk wel voor 99% zeker van.
Wat was er hier zo anders dan bij haar vorige baas, waar ze toch steeds weer redelijk opknapte?
Wij hebben katten maar ze reageert niet op kattenepiteel, (volgens de artuvetrin test) dus je zou denken, dat is het niet.
Dan misschien nog de inhoud van de kattenbak waar ze soms een hap uit neemt,....? Ik ben me nu aan het oriënteren op z'n automatische kattenbak (zie De Bar) maar echt, dan is het einde oefening wat betreft mijn ideeen. Dan douw ik er een zak HA brokken in.

Ohja, ze krijgt nu haas/konijn, paard, geit en hert.
Ik heb in de vriezer nog lam, eend, en paard/eend liggen.
Als ik de rund/kip blijf uitsluiten dan zijn er niet zoveel mogelijkheden meer, de lam schijnt ook een heikel punt te zijn dus die laat ik in ieder geval ook maar even liggen, hoewel ik die er wel aan het eind van mijn vleeszoekperiode, dus voor de brokkentestperiode ;) wel even wil geven om te kijken wat er gebeurd.
Er is dan nog vis (wat ze gehad heeft, van Tinlo), kalkoen, wild( fazant etc) en diverse exoten (kangeroe etc), er is dus nog wel iets,.......

Maar eerlijk is eerlijk, we weten het op het ogenblik gewoon niet meer, we zitten, wat Luna betreft, een beetje in een dipje,....is morgen vast weer over. :) ;)
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Van mij hoef je de eend niet per sé achterwege te laten, ik weet alleen niet of je daar al over nagedacht had? Ik moest er van de week aan denken en heb zelf besloten eend achter de hand te houden, dus vandaar...

En brokken, hmm ja lastig, wat voor toegevoegde waarde zou dit kunnen hebben? Hoe groot is de kans dat Luna niet tegen ALLE vlees kan? Dat is misschien ook een beetje het probleem, dat je diersoorten bent gaan afwisselen om een nieuwe allergie te voorkomen, maar wat levert het voor nieuwe informatie op over de jeuk..?

Wat is ook alweer de langste periode dat Luna enkel en alleen op 1 diersoort heeft gestaan?

En heb je nog contact met de vorige eigenaar? Woont die misschien in een totaal andere omgeving?

Vergeet ook niet dat Luna's lijf waarschijnlijk helemaal overhoop ligt, Xerox heeft ook nog steeds af en toe een dag waarop hij onverklaarbaar meer jeuk heeft en dat kan dan aan zo veel dingen liggen, ik denk dat 'rust' ook een sleutelwoord is in dit verhaal... In dat licht gezien zou ik ook zeker niet 'even' lam gaan toevoegen en daarna snel overstappen op brok, want daar win je niks mee...
Extreme
5-sterren
5-sterren

Bericht door Extreme »

Keetje ik lees regelmatig jouw stukje over Luna, en ik wil even reageren op je laatste stukje.
Je schrijft dat je denkt dat ze uit de kattenbak snackt.
Mijn hond heeft ook jeuk en ja ook ik ben druk bezig om uit te zoeken waartegen en hoe ik het beter voor haar kan krijgen.
Toen wij  op vakantie waren, zonder katten, zag ik mijn hond minder jeuk krijgen, gaan glanzen, vrolijker worden, ja ze kon geen kattenpoep eten. Ik heb een blinde oude kat die nierdieet krijgt(brok), vers of kvv wilt ze niet, nu is mijn hond in ieder geval allergisch voor granen(wat verbazend ;)), en ik merk dus heel erg dat als ze kattenpoep heeft gegeten dat ze (meer) jeuk heeft.
Nu weet ik niet wat jouw kat eet, brok of vers en als het vers is zijn het dan dezelfde diersoorten als Luna? ZOu het dus bij Luna ook niet zo kunnen zijn dat ze (ook) reageert op de opgegeten kattendrol? Dus stel je kat eet brok, of krijgt kip en luna vreet die drol heb je dus kans dat ze jeuk erdoor krijgt.
Het zou zo zonde zijn als je haar in je wanhoop op de brok zet en het is toch de kattenpoep. :D
Succes met puzzelen.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Xerox schreef: Van mij hoef je de eend niet per sé achterwege te laten, ik weet alleen niet of je daar al over nagedacht had? Ik moest er van de week aan denken en heb zelf besloten eend achter de hand te houden, dus vandaar...

En brokken, hmm ja lastig, wat voor toegevoegde waarde zou dit kunnen hebben? Hoe groot is de kans dat Luna niet tegen ALLE vlees kan? Dat is misschien ook een beetje het probleem, dat je diersoorten bent gaan afwisselen om een nieuwe allergie te voorkomen, maar wat levert het voor nieuwe informatie op over de jeuk..?

Wat is ook alweer de langste periode dat Luna enkel en alleen op 1 diersoort heeft gestaan?

En heb je nog contact met de vorige eigenaar? Woont die misschien in een totaal andere omgeving?

Vergeet ook niet dat Luna's lijf waarschijnlijk helemaal overhoop ligt, Xerox heeft ook nog steeds af en toe een dag waarop hij onverklaarbaar meer jeuk heeft en dat kan dan aan zo veel dingen liggen, ik denk dat 'rust' ook een sleutelwoord is in dit verhaal... In dat licht gezien zou ik ook zeker niet 'even' lam gaan toevoegen en daarna snel overstappen op brok, want daar win je niks mee...
Ach die brokken, dat is natuurlijk maar een noodkreet, ik weet het gewoon niet meer, en als ik en zak brokken haal moet ik wel alles andere geprobeert hebben hoor, zo snel doe ik dat niet, we zijn al een jaar aan het emmeren met haar. En ik heb de brokken nog niet in huis hoor. :) ;)

De langste periode dat de 1 diersoort gegeten heeft is 12 weken, dat was konijn.

Haar vorige eigenaar heb ik 1 keer contact gehad maar die heeft aangegeven geen contact meer te willen. Hij heeft wel verteld dat ze allergisch is voor kip/rund maar van de uitslag van de Artuvetrintest wist hij niets, die heb ik via zijn dierenarts gekregen, die test had hij trouwens ook niet betaald, begreep ik, vandaar dat hij de uitslag niet gekregen heeft.

En dat even lam toevoegen, ik bedoel niet zomaar even, maar als laatste noodsprong, als het toch niet meer te redden is, de lam proberen, snap je? :)
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Extreme schreef: Keetje ik lees regelmatig jouw stukje over Luna, en ik wil even reageren op je laatste stukje.
Je schrijft dat je denkt dat ze uit de kattenbak snackt.
Mijn hond heeft ook jeuk en ja ook ik ben druk bezig om uit te zoeken waartegen en hoe ik het beter voor haar kan krijgen.
Toen wij  op vakantie waren, zonder katten, zag ik mijn hond minder jeuk krijgen, gaan glanzen, vrolijker worden, ja ze kon geen kattenpoep eten. Ik heb een blinde oude kat die nierdieet krijgt(brok), vers of kvv wilt ze niet, nu is mijn hond in ieder geval allergisch voor granen(wat verbazend ;)), en ik merk dus heel erg dat als ze kattenpoep heeft gegeten dat ze (meer) jeuk heeft.
Nu weet ik niet wat jouw kat eet, brok of vers en als het vers is zijn het dan dezelfde diersoorten als Luna? ZOu het dus bij Luna ook niet zo kunnen zijn dat ze (ook) reageert op de opgegeten kattendrol? Dus stel je kat eet brok, of krijgt kip en luna vreet die drol heb je dus kans dat ze jeuk erdoor krijgt.
Het zou zo zonde zijn als je haar in je wanhoop op de brok zet en het is toch de kattenpoep. :D
Succes met puzzelen.
We gooien nu weer onze hoop op de kattenpoep, dus zijn daar nu oplossingen voor aan het zoeken. Een elektrische kattenbak is nu een optie maar daar hangt zo'n kostenplaatje aan en als het dan voor niets is? Eens is bij ons de rek ook uit de financiën. Er is een potje maar om nu maar dingen te gaan kopen en dan na 2 weken weer naar de kringloop te brengen?

Vanmorgen weer alles wat los en vast zit in de wasmachine gehad met azijn, dus we kunnen weer een weekje vooruit.
Extreme
5-sterren
5-sterren

Bericht door Extreme »

keetje schreef: We gooien nu weer onze hoop op de kattenpoep, dus zijn daar nu oplossingen voor aan het zoeken. Een elektrische kattenbak is nu een optie maar daar hangt zo'n kostenplaatje aan en als het dan voor niets is? Eens is bij ons de rek ook uit de financiën. Er is een potje maar om nu maar dingen te gaan kopen en dan na 2 weken weer naar de kringloop te brengen?

Vanmorgen weer alles wat los en vast zit in de wasmachine gehad met azijn, dus we kunnen weer een weekje vooruit.
Ja kan me helemaal voorstellen dat je niet zomaar dingen kan/wilt aanschaffen, is het niet mogelijk om de kattenbak daar te zetten waar luna niet/moeilijk bij kan? Bijvoorbeeld kattenbak in een gang? Of de kattenbak zo neerzetten dat je er bv iets voor kan zetten zodat de kat er bij kan maar luna niet? (hier kan dat helaas niet ivm blinde kat  :-\)
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

We hebben de bakken nu ingebouwd met stoelen zodat ze er niet zomaar rechtstreeks in kan met haar kop, ze moet dan stoelen verschuiven en dat horen we dus door het hele huis. jammer voor haar. :)

Maar het is verrekte onhandig en eigenlijk geen gezicht. Van de zomer gaan de katten weer de tuin in en dan weet ze ook vast de verdwaalde poepjes wel te vinden dus we gaan, zodra het weer het toelaat de perken in de tuin zo afzetten dat zij er niet in kan maar de katten wel. Onze katten zijn bakzindelijk maar heel af en toe vinden ze een beetje echt zand toch aantrekkelijker. Dus moeten we ook dat zien te voor komen.
Ach, het houdt je bezig een hond met huidproblemen.
NL_Annemieke
2-sterren
2-sterren

Bericht door NL_Annemieke »

Hoi, blijkbaar is de huiswaf hier niet al te slim  ;), wij hebben de kattenbak met de opening naar de muur gezet, natuurlijk wel met een loopruimte voor alle poezevelletjes (toen nog 4 stuks, nu nog 1). Was afdoende...
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Kattenbakken staan inmiddels zo dat ze er echt niet meer bij kan. Die dure bak komt er waarschijnlijk best wel eens maar nu geef ik het geld liever even uit aan Luna's huid. ;)

Nu lees ik overal visolie, heb al via de zoekfunctie gezocht maar zie dan, door de vele berichten ,door de bomen het bos niet meer, zit al weer de hele middag te goegelen. :-X

Vandaag is ze weer gewassen en eigenlijk zitten we op een dood spoor, we zitten er nu echt doorheen, weten het echt niet meer,........... :(

Ik lees dus nu overal over Omega 3 en ook kom ik Malaseb shampoo tegen. Tegen de gisten.

Wie helpt me weer even op weg wat betreft de olie,...mag dat wel? En zoja, welke, vloeibaar of capsules? Goede kwaliteit maar wel de meest prijsgunstigste. ;)
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

Reus krijgt Doils Skin, nooit een andere gehad maar erg tevreden over deze.

Plaats reactie