De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: De BP-moeders! *Dubbel Hoera, 17-3 Vera & 18-3 Dwayne geboren!

Esthertjuh
4-sterren
4-sterren

Bericht door Esthertjuh »

Tess boerde ook niet en heeft nooit krampjes gehad. Bij borstvoeding krijgen ze veel minder lucht binnen als met de fles. Het kan dus zijn dat ze niet hoeft te boeren. Ik weet niet of je producten van koemelk gebruikt, maar ik heb gehoord dat krampjes ook van koemelkallergie kunnen komen.

Nadia, fijn dat alles zo goed gaat :) Geef je nu volledig borstvoeding?

Sieglinde, Tess is ook zo'n kleintje. Alleen volgens mij was ze met 2 maanden lichter, maar wel langer. Ik maak me ook niet zo druk, maar vaak wordt je door anderen onzeker gemaakt. Zolang ze gewoon groeit maak ik me niet druk. Ik ben zelf ook maar 158cm en op het moment nog geen 44 kilo meer ::)
claudiaB
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door claudiaB »

even op vakantie geweest en bij terugkomst zie ik dat er weer 2 BP baby's zijn geboren  :)

Nadia en Koekje van harte gefeliciteerd met jullie kindjes!
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik geef nu volledig borst voeding ja. Wil deze week wel gaan kolven en ook via de fles voeden.

Koekje mij is gezegd dat sabbelen op een speentje ook ontspannend werkt.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Robyn heeft de eerste 5/6 weken enorm last gehad van krampjes.
Dat begon rond middernacht tot s ochtends. Overdag leek ze geen last te hebben.
Infacol heb ik geprobeerd tot ik ben gaanlezen en de KA erover aansprak.
Die zei me asap te stoppen met infacol( heb het een dag of 3 gegeven) omdat
A) krampjes vrij normaal zijn de eerste weken
B) infacol zelf soms,zorgt voor nog ergere krampen en ook opstopping

Hier sliep ze gedurende die weken op mij op haar borst. Dat kalmeerde haar. Ze had ook een speen als ze op mij lag( een echte, geen tiet :biggrin2:)

Het is vanzelf gebeterd naarmate ze ouder werd. Ik drink sinds kort wel dagelijks meerdere tassen rooibosthee dus misschien ligt het daar ook wel aan
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Pro Biotica wordt ook bij flesvoeding gegeven hoor. ;)
Het is ook niet erg dat Infacol de lucht gaat binden - zo bedoel ik het niet -, maar dan moet je kindje wel lucht hebben. Als de krampen een andere oorzaak hebben, helpt het geen snars.
Mijn vriendin heeft een kleintje van een week of 8 op BV en geeft dat sab-simplex dan weer zonder enig resultaat. het is echt zoeken naar wat jouw kindje helpt, lastig!
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Sieglinde schreef: Robyn heeft de eerste 5/6 weken enorm last gehad van krampjes.
Dat begon rond middernacht tot s ochtends. Overdag leek ze geen last te hebben.
Infacol heb ik geprobeerd tot ik ben gaanlezen en de KA erover aansprak.
Die zei me asap te stoppen met infacol( heb het een dag of 3 gegeven) omdat
A) krampjes vrij normaal zijn de eerste weken
B) infacol zelf soms,zorgt voor nog ergere krampen en ook opstopping

Hier sliep ze gedurende die weken op mij op haar borst. Dat kalmeerde haar. Ze had ook een speen als ze op mij lag( een echte, geen tiet :biggrin2:)

Het is vanzelf gebeterd naarmate ze ouder werd. Ik drink sinds kort wel dagelijks meerdere tassen rooibosthee dus misschien ligt het daar ook wel aan
Dat heb ik dus ook veelvuldig gehoord  :-\.
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Nadia schreef: Ik geef nu volledig borst voeding ja. Wil deze week wel gaan kolven en ook via de fles voeden.

Ik zou met oefenen met de fles wachten tot minimaal 6 weken ivm tepel-speenverwarring... Ook met speentje is het uitkijken geblazen, kan zijn dat je zo hongersignalen mist (die "botvieren" ze dan op de speen, waardoor het hongergevoel ook weg gaat)

Evi had de eerste paar weken ook vreselijk kramp... Ik legde haar dan op haar buik op mijn schoot, met gezicht naar mijn knieën en klopte dan zachtjes op haar ruggetje...

Nu heeft ze af en toe nog krampjes, maar meestal komt er kort daarna een enorme spuitluier ;)
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

Brrr niet fijn die kramp perikelen.
Hier heeft Suze er gelukkig weinig/ geen last van heb dus ook geen tips maar wens je veel succes en hoop dat het snel beter wordt!
Nadia schreef: Ik geef nu volledig borst voeding ja. Wil deze week wel gaan kolven en ook via de fles voeden.

Waarom wil je met de fles gaan voeden? Vind je dat een fijner idee? Ik heb ook 1 vriendinnetje die tot 10 mnd borstvoeding heeft gegeven via de fles en kolven omdat ze het aanleggen echt niet prettig vond.

wenche schreef: Ik zou met oefenen met de fles wachten tot minimaal 6 weken ivm tepel-speenverwarring... Ook met speentje is het uitkijken geblazen, kan zijn dat je zo hongersignalen mist (die "botvieren" ze dan op de speen, waardoor het hongergevoel ook weg gaat)
Ik ben in de eerste week al begonnen met het geven van haar speentje omdat ze zo'n enorme zuigbehoefte had en mijn tiet haar zuigbehoefte niet kon trekken. Ik was er eerlijk gezegd niet zo heel bang voor die tepel/speen verwarring omdat ze zo goed aanhapte aan de borst. Heeft hier tot nu toe ook geen problemen gegeven. Ben nu af en toe aan het oefenen met de fles geven (met gekolfde voeding) omdat ik volgend weekend 1 nachtje weg ga en Suze dus geen tiet tot haar beschikking heeft. Ben al hele voorraden aan het aanleggen. Beetje net zoals het verslaafde gevoel met barfen (de vriezer mot vol) wil ik nu ook ruim voorraad hebben (heb al 1.5 liter gekolfde melk ingevroren ::) )
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Hier ook de eerste week al begonnen met de speen. Vooral snachts. Hongertekens missen was vrij onmogelijk ::). Ze spuwt de speen uit als ze honger krijgt.
Flesje is hier al op dag 2 geïntroduceerd omdat ze in het ZH niet wou aanhappen. Was ook geen probleem. Ze hapt heel goed aan aan de borst.
Flesjes worden hier ook af en toe gegeven. Ik heb net iets teveel verhalen gehoord van borstvoedingskindjes die in de opvang weigeren te drinken. En daar heb ik geen zin in...
Ivonne
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ivonne »

Koekje hier ook bijna vier maanden ellende gehad door darmkrampen. Niets werkt eigenlijk echt goed. Veel bij je houden, in een draagzak doen, op de knietjes laten slapen, en venkelthee drinken.

De darmen moeten idd rijpen en dat kun je niet versnellen.

Qua nachtrust... Hier nog steeds gebroken nachten en ons kleintje is nu ruim negen maanden.

Succes!
Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

koekje schreef: Ja, houding wisselen etc kan soms iets helpen, maar ik krijg dat met mijn armen niet voor elkaar. En zodra je haar weer weglegt, is de kramp weer gelijk terug en zo zit je zelf ook de hele nacht op.
Zijn er mensen in jouw 'kring' die je kunnen helpen je lief meisje in een fijne houding te laten zijn.

(ik werd zelf in de verste kamer neergelegd, met de deuren dicht, omdat ik zo huilde. Later bleek dat mijn middenrif anders dan ie hoort te zijn-ik kan daar soms niet over uit-zelf geen kinderen maar ik weet zeker dat ik dat niet zou doen. Maar da's makkelijk praten.  :biggrin2:)
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

O joh, Fedde is 7 maanden morgen en kan echt nog niet zonder nachtvoeding. We proberen nu de hoeveelheid af te bouwen maar slapen dus al een paar nachten met meneer tussen in want hij schreeuwt moord en brand om een fles, en heeft op die mindere hoeveelheid gewoon echt nog honger. Dus ik denk dat ik maar weel een volle fles er in ga stoppen... :P
Ach je went er aan, die onderbroken nachten!
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik wil Dwayne aan de fles laten wennen/drinken omdat hij straks ook een dagje naar de opvang zal gaan. En opa's en oma's ook zullen oppassen. Dan is het wel wenselijk dat hij het flesje accepteert. Daarom wil ik daar niet te lang mee wachten. Daarnaast vind ik het ook veel te leuk dat papa een flesje kan geven.
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

@ Nadia tav zoogcompressen.
Ik heb ze zelf gemaakt en dat bevalt goed (met Pul, bamboe en fleece). Had anders ook wel een pak of 2-3 per week nodig gehad ;)
Geen idee of je crea bea bent maar je hoeft alleen maar rondjes te kunnen knippen en rechtdoor op de naaimasjien te kunnen dus heel moeilijk is het niet.
Esthertjuh
4-sterren
4-sterren

Bericht door Esthertjuh »

Tess was een flesweigeraar (en volgens mij Evi van Wenche ook). Niet omdat ze niet wilde, maar ze snapte het gewoon niet. Met hulp van een prelogopedist hadden we haar binnen een dag aan de fles. Tot een paar maanden geleden ging dat goed, maar nu krijgen ze er op de opvang max. 2 keer 50cc in. Bij mijn moeder drinkt ze de fles wel goed, dus waarom op de opvang niet meer :-\

Jantina, Tess is bijna 10 maanden en heeft sinds 5 maanden ook weer nachtvoedingen. Soms wel ieder uur. Ik laat haar zelf afbouwen, zeker nu ze op de opvang zo slecht drinkt zijn de nachtvoedingen wel belangrijk.

Ik heb de eerste maanden ook een vriezervoorraad opgebouwd door na de ochtendvoeding te kolven. Nu met de nachtvoedingen heeft dat niet meer zo veel zin en ben ik blij als ik voldoende kolf voor de volgende werkdag. En dan is het heel zuur als er iedere dag melk door de gootsteen wordt gegooid omdat mevrouw het niet opdrinkt :( Ze krijgt al kleinere flesjes mee, maar ik geef toch minimaal 2 keer 100cc mee (voorheen 2 keer 150cc die ze ook opdronk).

@ Nadia, ik heb ook wasbare zoogcompressen. Ik heb ze een tijdje niet nodig gehad, maar nu heb ik weer lekkage tijdens het drinken aan de kant waar ze niet drinkt. Ik gebruik ze nu wel alleen als ik wegga.

Gesloten