Doranto schreef:Ik heb er niet speciaal naar gezocht, maar het lijkt me niet dat die bestaan.
Ik heb ze ook nog niet gevonden, meneer heeft de Trek voor wandelen in de bergen maar die zijn niet waterdicht
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Doranto schreef:Ik heb er niet speciaal naar gezocht, maar het lijkt me niet dat die bestaan.
OK, dat zal ik ff niet meer doen dan. Ik heb schoenen besteld. Dezelfde als die Hannabelgje heeft. Die lijken me redelijk multifunctioneel, hoewel dat niks is voor het bos (maar wel voor werk, boodschappen, etc).Doranto schreef:Een uur wandelen op blote voeten als je het niet gewend bent lijkt me wel erg veel. Zeker als je je achillespees begint te voelen! Ik zou wat rustiger beginnen.

Krijg je geen spijt van denk ik. Ik vind ze erg fijn en multifunctioneel. Ik laat er ook het hondje mee uit. Ik doe ze aan naar het werk, ik ga ermee boodschappen enz.Lizzy schreef:
OK, dat zal ik ff niet meer doen dan. Ik heb schoenen besteld. Dezelfde als die Hannabelgje heeft. Die lijken me redelijk multifunctioneel, hoewel dat niks is voor het bos (maar wel voor werk, boodschappen, etc).
Ben op een naaktslak gaan staan met mijn blote voeten en toen was ik er klaar mee. Da's heul goor
![]()
Eh hmm...kan ik ook niet hoor, maar op schoenen doen ze ook pijn mijn voeten. Ook met orthopedische inlegzolen, na een uur begint het toch pijn te doen.Lizzy schreef:Het is ergens toch van de zotte hee, dat ik niet eens een uurtje zonder schoenen kan lopen(ik en misschien we, diegene die nog niet barefoot lopen).

Oh, leuk!

We maken er een BP uitje van. Lol-Annemarie- schreef:
Oh, leuk!

Leuk! Ik denk dat het goed is om op zulke stappers te beginnen. Uiteindelijk loop je meer niet in het bos dan wel, dus plenty mogelijkheden om ze aan te hebben. En als ik mezelf als voorbeeld neem: ik loop thuis ook voornamelijk op blote pootjes, maar soms krijg ik daarbij toch last van m'n voeten, en dan trek ik m'n barefootjes aan en dan kan ik weer vooruit. Dus als ze bevallen, denk ik dat je er nog vaker op zult lopen dan je nu voor mogelijk houdt.Lizzy schreef:OK, dat zal ik ff niet meer doen dan. Ik heb schoenen besteld. Dezelfde als die Hannabelgje heeft. Die lijken me redelijk multifunctioneel, hoewel dat niks is voor het bos (maar wel voor werk, boodschappen, etc).
Ben op een naaktslak gaan staan met mijn blote voeten en toen was ik er klaar mee. Da's heul goor
![]()
Lizzy schreef:
![]()

Ja OK, ik snap wat je bedoelt.... Ik hoop zo dat je schoenen passen. En ik ben ook heel benieuwd hoe het jou zal vergaan, de overschakeling naar barefootshoes. Ik denk dat het voordeel sowieso is dat je heel veel ruimte voor je tenen hebt. Ik zag gisteren een heel interessante video over wat de gevolgen zijn van het bij elkaar knijpen van je tenen in schoenen! Je krijgt daardoor ook een naar binnen zwikken van je enkels, bijvoorbeeld. Ik kan 'm wel ff zoeken, mocht je geïnteresseerd zijn!Kaio schreef:Ja dat zijn ook leuke!
Eh hmm...kan ik ook niet hoor, maar op schoenen doen ze ook pijn mijn voeten. Ook met orthopedische inlegzolen, na een uur begint het toch pijn te doen.
Overigens gaat het wel beter nu ik thuis op blote voeten loop. Heb wel nog wat pijn vanuit hiel naar achillespees maar onder de voeten vele malen minder. En mijn voeten zijn niet verrot na het waterwerk ( loop je de hele dag op duikschoenen)
Ik heb al heel lang last van mijn voeten, ik ben overal een beetje hypermobiel, ofwel zoals ik zeg mijn botten zijn te klein voor mijn spieren, had eigenlijk groter moeten zijnMaar goed laatste jaren gingen ze dus achteruit, al best lang inlegzolen, en goed ik denk dat die 10 kilo extra er echt eens vanaf moet dat scheelt. Maar ik merk dus dat blote voeten lopen helpt, ( fijn dat het dan warm weer is he
) en ik heb ook altijd last van de een na laatste teen die onder de middelste kruipt in veel schoenen, ga je ook niet beter van lopen., en daar heb ik dus nu ook minder last van.
Dus kan niet wachten op de pakketjes en hopelijk passen ze .
hannabelgje schreef:We maken er een BP uitje van. Lol
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Ik ben ook super benieuwd! En ik hoop ook dat het helpt, hoewel ik al super gelukkig zou zijn als ik gewoon fijn er op loop (en geen mega dure laarzen meer hoef te kopen van dik 370 euro, waar ik dan maar 1 jaar mee doe). Uiteindelijk hoop ik dus ook wandelschoenen aan te schaffen en dan ga ik daarbij van die kappen proberen, volgens mij was dat een tip van Siberienne.Anne in Zweden schreef:Leuk! Ik denk dat het goed is om op zulke stappers te beginnen. Uiteindelijk loop je meer niet in het bos dan wel, dus plenty mogelijkheden om ze aan te hebben. En als ik mezelf als voorbeeld neem: ik loop thuis ook voornamelijk op blote pootjes, maar soms krijg ik daarbij toch last van m'n voeten, en dan trek ik m'n barefootjes aan en dan kan ik weer vooruit. Dus als ze bevallen, denk ik dat je er nog vaker op zult lopen dan je nu voor mogelijk houdt.
Ik hoop dat ze bevallen en dat ze in ieder geval bij een aantal van je lichamelijke klachten verlichting bieden!