Honden praten ook met hun tanden. Alleen moeten ze leren dat een mensenhuid een stuk kwetsbaarder is en dat ze zich moeten beheersen en dat het anders snel klaar is. Bijten tijdens het spelen was bij mij stop met spel. Wat ik deed wat een ‘verschrikte kreet’ en een freeze en wegdraaien. Contact afbreken. Wat averechts werkt is wegduwen want dan zegt jouw lichaamstaal tegen de hond eigenlijk dat je op zijn spel ingaat.pearlsofpassion schreef: zo 03 aug 2025, 12:50 Ja dat bedoel ik ook hoor. Met de pup meegaan in wat werkt. Maar dat blijkt dus niet helemaal vlot te vinden.
Je wil idd dat hij niet te moe wordt dus is het toch verplichten van rust te nemen? Zo bedoel ik dat.
Het hoeft zeker niet in de bench.
Het is niet hun eerste hond maar wel eerste pup. En de stichting helpt wel maar dus niet meteen. En dus dacht ik dat het geen kwaad kon het hier te vragen.
Hij stelt het gedrag naar mijn ma, die eigenlijk zijn persoon nr1 is en waar hij dus ook eten van krijgt. Ze denkt dat hij het wel eerder doet als hij honger heeft.
Maar hij deed het ook naar onze Vincent, 8 jaar. Die geeft hem ook wel graag aandacht dus misschien dat hij dan wou spelen maar te moe en dat hij niet weet wat hij dan moet doen? Ik weet het ook niet. Het was de 2e keer dat hij Vincent zag, maar hij is wel heel relaxed naar bezoek.
Alleszinds, bij mijn ma heeft hij al echt doorgebeten, er zitten 2 gaatjes in haar arm. Net onder de elleboog.
Ze is niet boos geworden, heeft wel geschreeuwd en hem dan achter het hekje van de puppyren gezet en genegeerd voor een aantal minuten.
Waar ikzelf mijn twijfels over heb is dat er altijd van die gedroogde konijnenoren liggen om op te kauwen.
Ik zou die net geven als hij tot rust moet komen. Of maakt dat niet uit?
Op zich werkt knagen rustgevend voor honden, dus dat er iets ligt waar hij zijn tandjes in mag zetten lijkt me niet verkeerd. Het is wat anders als hij de neiging heeft dingen (speeltjes, knaagjes) te gaan verdedigen naar anderen, maar dat hoor ik niet zo uit je verhaal.
Kijk, ik denk dat alle pups weleens happen en dat ze allemaal weleens overprikkeld zijn. Maar sommige pups hebben en neiging tot bezitterigheid, sommige pups hebben een neiging tot frustratie bijten (zo reageerde Shad zijn frustratie af op Spot, en soms op ons, en daar hebben we hem vrij duidelijk moeten vertellen dat dat niet ok was), en sommige honden zijn sneller met gebruiken van hun tanden om te zeggen dat ze het ergens niet mee eens zijn, dan anderen. En wat wat is, is lastig te weten.