Zou jij het doen?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Zou jij het doen?

Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Hope schreef: Ik vrees dat er zoveel gemanipuleerd word met nieuwsberichten, vooral op social media, dat niemand meer precies weet wat er nu waar is en wat niet. Veel komt op mij over als een vorm van haatzaaierij, en nog meer op bangmakerij.
Maarja, dat is dus een hekel lijntje...je weet niet meer wat waar of niet waar is, maar veel komt je wel over als haatzaaierij of bangmakerij, dus hang je er voor jezelf toch al een waarheidsgehalte aan. Maar het zou dus ook maar zo kunnen zijn dat die bangmakerij de realiteit is en dat de zielige filmjes en verhaaltjes puur manipulatief zijn.
Als het publiek roept...het lijken wel veel gelukszoekers (de mannen op niké's zonder familie), dan wordt dat op alle manieren onderuit gehaald en goedgepraat door de overheden en na 3 dagen feestje in duitsland kwakken ze de grenzen dicht, want er blijken wel erg veel gelukszoekers tussen de vluchtelingen te zitten. En zo'n gek idee is het echt niet dat er tig jihadisten tussen lopen, of iig mensen die weinig goeds van plan zijn hier in dat verfoeide westen. En als overheden daar zo lacherig over doen en alles maar wegwuiven als bangmakerij, dan gaat mijn gevoel voor veiligheid echt niet omhoog.

De tijd zal moeten leren of datgene wat we nu bangmakerij noemen dat ook daadwerkelijk was, of dat diegene die deze boodschappen verspreidde een betere kijk op de hedendaagse zaken hadden.
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Interview met Assad, voor de geïnteresseerden:
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ik geloof zeker dat er strijders tussen zitten en genoeg ook. Wat een makkelijke manier om binnen te komen joh!!!!!
Ik bedoel 911 hebben ze ook prima voorbereid, en dit is een fantastische kans die zeker niet onbenut zal worden gelaten.
Daarnaast zullen het niet de herriemakers zijn maar degene die zich prima gedragen.
En doen alsof dit bangmakerij is is gewoon struisvogelpolitiek niks anders.
Als men met het vliegtuig wil reizen is er verscherpte controle al jaren, paspoorten zijn verscherpt om extreminsten eruit te kunnen vissen. En nu mag gewoon alles maar naar binnen, in grote getalen. Mwah wat denk je zelf? De ideale kans.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Angelique schreef: Maarja, dat is dus een hekel lijntje...je weet niet meer wat waar of niet waar is, maar veel komt je wel over als haatzaaierij of bangmakerij, dus hang je er voor jezelf toch al een waarheidsgehalte aan. Maar het zou dus ook maar zo kunnen zijn dat die bangmakerij de realiteit is en dat de zielige filmjes en verhaaltjes puur manipulatief zijn.
Als het publiek roept...het lijken wel veel gelukszoekers (de mannen op niké's zonder familie), dan wordt dat op alle manieren onderuit gehaald en goedgepraat door de overheden en na 3 dagen feestje in duitsland kwakken ze de grenzen dicht, want er blijken wel erg veel gelukszoekers tussen de vluchtelingen te zitten. En zo'n gek idee is het echt niet dat er tig jihadisten tussen lopen, of iig mensen die weinig goeds van plan zijn hier in dat verfoeide westen. En als overheden daar zo lacherig over doen en alles maar wegwuiven als bangmakerij, dan gaat mijn gevoel voor veiligheid echt niet omhoog.

De tijd zal moeten leren of datgene wat we nu bangmakerij noemen dat ook daadwerkelijk was, of dat diegene die deze boodschappen verspreidde een betere kijk op de hedendaagse zaken hadden.
Dit ben ik met je eens. Maar ik weet zelf gewoon niet meer wat je nu moet geloven.
Er gaat op internet, bij onze eigen lieve heer Wilders, een foto rond van vluchtelingen die met IS vlaggen rondlopen en de politie aanvallen (in Duitsland). Maar dit blijkt een foto te zijn uit 2013.
Foto's en filmpjes worden uit hun verband gehaald of er wordt een andere tekst bij geplaatst.

Dat er terroristen tussen zitten geloof ik meteen. We kunnen alleen maar hopen dat de controle bij het COA voldoende zijn en dat idioten linea recta worden uitgezet. Maar ja, NL is niet zo heel goed als het gaat om mensen hard aanpakken helaas.

De tijd zal het moeten uitwijzen, en tot die tijd vind ik het gewoon heel erg moeilijk om te bepalen wat er nu waar is en wat niet. Welk nieuws kan je nu geloven, welk artikel dat je leest is enkel op feiten gebaseerd? Het vormen van een mening wordt hoe langer hoe lastiger vind ik.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hope schreef: Dit ben ik met je eens. Maar ik weet zelf gewoon niet meer wat je nu moet geloven.
Er gaat op internet, bij onze eigen lieve heer Wilders, een foto rond van vluchtelingen die met IS vlaggen rondlopen en de politie aanvallen (in Duitsland). Maar dit blijkt een foto te zijn uit 2013.
Foto's en filmpjes worden uit hun verband gehaald of er wordt een andere tekst bij geplaatst.

Dat er terroristen tussen zitten geloof ik meteen. We kunnen alleen maar hopen dat de controle bij het COA voldoende zijn en dat idioten linea recta worden uitgezet. Maar ja, NL is niet zo heel goed als het gaat om mensen hard aanpakken helaas.

De tijd zal het moeten uitwijzen, en tot die tijd vind ik het gewoon heel erg moeilijk om te bepalen wat er nu waar is en wat niet. Welk nieuws kan je nu geloven, welk artikel dat je leest is enkel op feiten gebaseerd? Het vormen van een mening wordt hoe langer hoe lastiger vind ik.
Zo niet onmogelijk.

Het interview met Assad werpt weer een ander licht op de hele zaak. En als dit nou maar voor de helft waar is...... :-X
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Hope schreef: Dit ben ik met je eens. Maar ik weet zelf gewoon niet meer wat je nu moet geloven.

Nou, niks, denk ik :) Alles is gekleurd vanuit eigen levenservaringen, percepties en doelstellingen. Bovendien is het een ontzettend complexe situatie, met heel veel verschillende culturen die erbij betrokken zijn en economische en politieke belangen. Ik probeer het iig vanuit verschillende oogpunten te bekijken en verschillende bronnen van informatie te bekijken. En zo direct mogelijke bronnen, dus zo min mogelijk Pietje bericht over wat Jantje gezegd heeft.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Boeffie Blafmans schreef: Interview met Assad, voor de geïnteresseerden:
Ik zal,m vanavond op de pc bekijken, maar de commentaren lijken al voor zich te spreken.

Zag ,m in gisteren samen met Putin in een korte verklaring dat eerst de terroristen verslagen moesten worden en dat daarbij de hulp van rusland noodzakelijk was. Leek me kort door de bocht genomen wel een goed plan om redenen die ik al eerder noemde.  Maar het nieuws volgend vind de VS en de EU dat een onacceptabel iets en dat zal enkel al zijn omdat Putin erbij betrokken is. 
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Angelique schreef: Ik zal,m vanavond op de pc bekijken, maar de commentaren lijken al voor zich te spreken.

Zag ,m in gisteren samen met Putin in een korte verklaring dat eerst de terroristen verslagen moesten worden en dat daarbij de hulp van rusland noodzakelijk was. Leek me kort door de bocht genomen wel een goed plan om redenen die ik al eerder noemde.  Maar het nieuws volgend vind de VS en de EU dat een onacceptabel iets en dat zal enkel al zijn omdat Putin erbij betrokken is.
Het moeilijkste vraagstuk dat ik zelf heb is: is er geweld nodig om terrorisme daar te laten stoppen? Terwijl ik mijzelf dit afvraag, besef ik dat terrorisme voor mij, opgegroeid hier, niet te doorgronden is. Iig groeit bij mij het idee dat mensen daar beter begrijpen wat terrorisme (zoals zich dat daar voordoet) is en hoe je er het beste mee om kunt gaan. Ik geloof dat voor de EU en VS de moeilijke taak voor de deur staat om economische belangen en verschillen van mening aan de kant te schuiven en een samenwerkende houding aan te nemen. Vooral dat zie ik nog niet gebeuren ...
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Het is me ondertussen wel duidelijk dat de top van de EU niet in Brussel zit, maar in Berlijn.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Angelique schreef: Ik zal,m vanavond op de pc bekijken, maar de commentaren lijken al voor zich te spreken.

Vreemd is dat eigenlijk, toch? Als je een gezamelijke vijand hebt, waarom die dan niet ook gezamelijk bestrijden...
Pfff... Wat zit de wereld toch eigenlijk gek in elkaar.
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Hope schreef: Vreemd is dat eigenlijk, toch? Als je een gezamelijke vijand hebt, waarom die dan niet ook gezamelijk bestrijden...
Omdat die 'gezamenlijke vijand' voor sommige partijen bij tijd en wijlen handig dienst doet als 'vriend' bij het bewerkstelligen van economische belangen :-X
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Hope schreef: Vreemd is dat eigenlijk, toch? Als je een gezamelijke vijand hebt, waarom die dan niet ook gezamelijk bestrijden...
Omdat het geen gezamelijke vijand is. Het is een vriendje van Putin en die moet gwwoon opzouten, zodat er een vriendje van Obama of Mutti Angela kan gaan zitten.

Hoelang is die alliantie nu al in irak aan het bombarderen. Wat zijn ze opgeschoten...heel weinig. Bij de 1ste golfoorlog lag Irak binnen 4 dagen gestrekt.
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Op deze link staat een filmpje van een Syrische familie op weg naar het westen. Ik vind het interessant omdat het een direct verslag is en net wat meer laat zien dan een foto met een of andere stupide tekst erbij vermeld.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Jantina schreef: Ik vind dit ook weer schrikbarend:
http://www.ad.nl/ad/nl/36281/Vluchtelin ... utte.dhtml
:-X

Dat is niet heel fijn, nee. en terwijl ik dit schrijf bedenk ik me: wat had ik dan gedacht?

Plaats reactie