[quote="El_Kato"]
Het moet idd goed schuimen en dat lukt gedeeltelijk wel maar dus niet achter op mijn hoofd. Heb dik half lang haar dat zal zeker schelen met kort haar.
Vanmorgen naar de kapper geweest en het is nu weer helemaal fris gewassen met chemische zooi

. Merk wel gelijk dat het veel platter is en gladder. Mijn vriend viel het ook direct op die dacht dat ze mijn haar uitgedund hadden

.
Vanmiddag 3 verschillende haarzepen bij Louland besteld en een deo

. Even ogen dicht gedaan bij het afrekenen maar hoop dat ik hier meer succes mee heb! En anders worden het douche/handzepen en houd ik het bij Lush

[/quote]
Bij mij was het net zo. Ook bij de zepen van Louland. Ik heb ook verschillende merken geprobeerd in de hoop dat dat verschil zou maken.
Het bleef vettig en bij mijn nek sloeg de zeep gelijk dood. Ook ik had witte aanslag op mijn kam (zeepresten vermoed ik).
Op advies van Louland heb ik eerst 2x mijn haar gewassen met water en gespoeld met 20% natuurazijn/80% water. Daarna heb ik het gewassen met haarzeep(soapnuts). Ik heb veel schuim gemaakt met mijn handen en daarna met mijn handen onder mijn haar de achterkant van mijn hoofd gewassen. Als laatste heb ik de bovenkant gewassen en daarna heel goed uitgespoeld (ook de onderkant).
Toen de natuurazijn verspreidt met een plantensproeier,even in laten trekken en tenslotte uitgespoeld.
Voor de eerste keer sinds een half jaar was ik blij verrast toen mijn haar opgedroogd was. Er zit veel meer volume in en na 3 dagen zit het nog steeds goed. De witte aanslag op mijn kam is nog niet helemaal weg (wel een stuk minder).
Vanavond wil ik mijn haar gaan naspoelen met Amla Dat schijnt ook, net als natuurazijn net even wat beter de haarschubben te sluiten dan appelazijn (en het ruikt ook prettiger)