Mijati schreef:
Heel vervelend dat dit gebeurd is. Ik zie het hier ook vaak, ze laten de hond uit (los) en zijn ondertussen aan het bellen en letten totaal niet op hun hond. Gelukkig zijn er hier ook best veel die wel met hun hond bezig zijn. Lekker spelen of gewoon de hond laten rennen. Geen punt, mijn hond is wat afwachtend en spreekt voldoende hondentaal om te zien of ze wel of geen poging tot kennismaken kan doen.
Heel prettig, ook voor andere eigenaren. Ik zie daarom niet in, waarom ik dan mijn hond continue aangelijnd moet houden. Echter als iemand mij vraagt om de hond even vast te houden, vind ik dat ook geen punt, mits het vriendelijk gevraagd word.
tuurlijk hoef je je hond niet continu aan te lijnen, maar als je ziet dat iem zn hond wel aanlijnt en of laat volgen en of ruimte maakt dmv van op gras te gaan staan ed..... of als je ziet dat er een oudere mankende hond aan komt of iem met een kar waar een hond in zit... hou je hem/haar dan wel heel even bij je....aanlijnen hoeft niet eens maar een heel klein stukje volgen...?
er zijn best weinig losloopgebieden id.... en ja daar mogen ze los lopen mits onder controle en mits ze geen overlast bezorgen.... ook mogen op losloopgebieden wandelaars zonder hond, joggers, fietsers paarden noem maar op maar er mogen daar dus ook eigenaren lopen met aangelijnde honden...
als ik andere tegenkom roep ik ze altijd terug, altijd! Zo ook bij joggers ed..ff volgen en ze krijgen weer een vrij...
heb ondertussen zo ontzettend veel meegemaakt in de ruim 25 jr honden dat ik ze gewoon bij me hou, kinderachtig? ja vast maar gewoon geen zin in gelazer