BPWR - Camper, caravan, deel jouw ervaringen!?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: BPWR - Camper, caravan, deel jouw ervaringen!?

Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Maandenlang weggaan dat lijkt ons ook wel wat Hetty. Het duurt nog een kleine 7 jaar (wellicht wordt dat nog meer) eer ik AOW krijg, maar ik weet niet of ik daar op wil wachten. Mijn man bereikt eerder de pensioengerechtigde leeftijd, later maar eens rekenen.
Wij willen ons nu vast oriënteren - alvast wat voorpret en ervaringen horen.

Engelse caravans zijn geweldig, dus de keuze voor een Sprite snap ik wel. Toch lijkt het mobiele van zo'n busje ons ook wel wat... lekker basic :cool:
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

evelyn02 schreef:Wij hebben een 6-kops Bialetti voor twee behoorlijke koppen
OK!
Toch eens kijken of ik meer info over kan vinden, gezien alle enthousiaste verhalen.

Ik vraag me alleen af of het niet enorm veel water vraagt om die koffiedrab er weer uit te spoelen? Dat lijkt me namelijk niet zo handig in caravan of camper?
evelyn02
5-sterren
5-sterren

Bericht door evelyn02 »

Ik klop het filter leeg, veeg het uit met een stukje keukenrol. Daarna heb je niet veel water nodig om te spoelen.
Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

Wij hadden een geweldige camper. Een Chausson. De vakantie begon al op het moment dat we instapten. Ook de honden vonden het geweldig.

Wegrijden in de straat... 1e versnelling, grom, 2e versnelling, broem, 3e versnelling, hoppa. En dan reed je toch al 30...

Helaas door de lichamelijke ongemakken van vrouwlief werd de camper minder en minder gebruikt. Op een gegeven moment kwam hij (of zij) alleen nog maar de stalling uit om naar de APK te gaan. En dan is het een dure hobby...
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

evelyn02 schreef:Ik klop het filter leeg, veeg het uit met een stukje keukenrol. Daarna heb je niet veel water nodig om te spoelen.
Dat klinkt lekker simpel :biggrin2:

Ronald, vervelend als je om zo'n reden je camper moet verkopen :-\
Hoe gaan jullie nu op vakantie?
Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

Borke schreef:Dat klinkt lekker simpel :biggrin2:

Ronald, vervelend als je om zo'n reden je camper moet verkopen :-\
Hoe gaan jullie nu op vakantie?
Niet.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Ronald schreef:Niet.
Dat is jammer - maar soms de beste oplossing als gaan meer onrust geeft en thuis blijven meer plezier :-*
Hetty_
4-sterren
4-sterren

Bericht door Hetty_ »

Borke schreef: Toch lijkt het mobiele van zo'n busje ons ook wel wat... lekker basic :cool:
Wat stel jij je precies voor bij het mobiele van zo'n busje?
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Borke schreef:Oh dat klinkt goed!

Wat voor Bialetti moet je hebben als je in een keer voor 2 personen een 'normaal' kopje koffie wilt zetten?
Probleem hier is dat ik het niet kan uitproberen, want wij hebben hier inductie... ::)
Ik heb een 3 kops en daarmee zet ik 2 cappuccino ( :3 melkopschuimer gaat mee camperen ;D )
Tibbies
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tibbies »

Wij hebben de Bialetti voor 6 kops. Daar drinken we dan 4 espresso's van.

Ik heb hier ook nog een ongebruikte Bialetti Mukka Express (Cappuccino maker) staan die eventueel 'herplaatst' mag worden.
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Als je lekker basic wil kamperen met een caravan, kijk dan eens naar de Kip Shelter. :)

Afbeelding

http://kipshelter.nl/
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Hetty_ schreef:Wat stel jij je precies voor bij het mobiele van zo'n busje?
In vergelijking tot een auto met caravan: sneller doorrijden, gewoon net als met de personenauto overal gemakkelijk in kunnen en naartoe kunnen rijden: oude stadjes, parkeerplaatsen voor personenauto's, parkeergarages etc.
Daarbij zouden we hem dan ook gewoon als personenauto gebruiken, dus dat bedoel ik ook met basic. Geen stalling, geen gedoe met ophalen en wegbrengen.

Zoals wij het nu zien is het of dat 5 meter camperbusje van VW California, of toch weer een caravan met een zithoek en een groot bed, zoals we vroeger hadden.

Zo'n klein kipje zal het bij ons niet worden Annemarie. We hebben ze wel op de kampeerbeurs gezien en ik vind het schattig, maar voor mij is dat geen caravan :D
Het is wel lekker basic - dat wel.
evelyn02
5-sterren
5-sterren

Bericht door evelyn02 »

Ik vind het ook een voordeel dat je met een camper ook op camperplaatsen kan staan (als je niet vrij kan/wil staan). Vroeger dacht ik dat dat altijd van die akelige terreinen waren met tig enorme campers. Maar het blijkt dat er hele leuke kleine terreintjes zijn. Vaak is er alleen een kraan en een plek om de WC te legen (wij hebben alleen een kleine porta potti). Voor ons voldoende. Er bestaat een app waarmee je de terreinen plus beoordelingen kan vinden. Camperplaatsen zijn ook goedkoper dan campings
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

evelyn02 schreef:Ik vind het ook een voordeel dat je met een camper ook op camperplaatsen kan staan (als je niet vrij kan/wil staan). Vroeger dacht ik dat dat altijd van die akelige terreinen waren met tig enorme campers. Maar het blijkt dat er hele leuke kleine terreintjes zijn. Vaak is er alleen een kraan en een plek om de WC te legen (wij hebben alleen een kleine porta potti). Voor ons voldoende. Er bestaat een app waarmee je de terreinen plus beoordelingen kan vinden. Camperplaatsen zijn ook goedkoper dan campings
Oh dat klinkt interessant! Die camperplaatsen die ik ken vind ik vaak heel naargeestig ::)

Welke app gebruik je daarvoor?
evelyn02
5-sterren
5-sterren

Bericht door evelyn02 »

Camperplaats. Je hebt een light versie die gratis is en een betaalde versie.

Plaats reactie