Mannen en Barf

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re:Mannen en Barf

cheeta
4-sterren
4-sterren

Bericht door cheeta »

Chicken schreef: Hoe zal ik dit eens diplomatiek zeggen, mijn man is niet geheel onwelwillend, ziet ook wel dat de honden met meer smaak eten, maar het moet niet te veel kosten en het inkopen moet ook niet te ver zijn. Hij wordt vooral enthousiast als ik weer wat voor niks heb weten te scoren, dat vind hij prachtig. Wat betreft het eten geven, hij wil het wel geven, maar actief meedenken over hoe en wat, nee dat zit er niet in.

oei, dat klinkt heel bekend, het gaat hier net zo ::)
Lil

Bericht door Lil »

Hahaha, ja hoor hier ook een antibarf man, mijn vader. Ben met carnaval op vakantie geweest en ja hoor, daarvoor heb ik kvv moeten halen. Als ik een keertje 's avonds weg ben, dan zet ik de voerbakken al klaar in onze beestenkoelkast. Neerzetten kan hij nog wel, maar zo'n vis uit de verpakking halen dat gaat echt veel te ver. Ja, je hebt het goed gelezen, we hebben een aparte barfkoelkast (iehhh toch niet in onze koelkast, waarom niet, is toch ook gewoon vlees??) en een aparte diepvries, maar dat is vooral gezien het plaatsgebrek. Laatst mocht ik pens in de bijkeuken snijden indien de tussendeur met de hal dichtging en ik een raampje open zou zetten. Beginnen ze toch te wennen, vroeger zat ik in de vrieskou buiten te snijden. ;)
Audrina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Audrina »

Manlief is helemaal pro-vers en pro-barf, hij rijdt zelfs samen met mij stad en land af voor lekkere hapjes voor de honden. Maar vraag hem niet of hij het aan de honden wil voeren, want wat dat betreft issie echt een enorm barfwatje. ;D
*Axel*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Axel* »

Hier nog een barfwatje ;D ;D

Ik had hier dus een lading kalfskoppen gekregen en herinnerde me gisterenavond tijdens het koken (voor Cor ;)) dat die nog in de vriezer moesten. Mijn diepvrieszakjes te klein en de koppen moesten in 2. Vroeg ik Cor of die het even wou doen, zodat ik verder kon koken... `Bwah, maar schatje, ik heb daar geen tijd voor, doe jij dat maar, .... euh, eigenlijk zie ik het niet zo zitten, die ogen en *kokhalsend* zie die hersenen zitten er nog in ;D ;D ;D ;D

Hij voert de honden NOOIT, maar ik vind dat ook helemaal niet erg... ben ik zeker dat ze het juiste krijgen ;) ;D
Oh een ZEEEEEEER positief barf-punt van mijn wederhelft: ik mag duck laten levern uit Belgie... dus euh... hij is een schatje he ;)
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Wat heb ik dan een meegaande echtgenoot zeg als ik al deze reacties lees ;)
En als hij niet zo meegaand was voerde ik ook rauw 8) ;D ;D
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Lizzy schreef: Volgens mij moeten de barf-vrouwen van Nederland. met nukkige mannen, eens een paar weekjes ophouden te koken voor hun man. Zet ze gewoon eens drie keer per dag een kommetje cornflakes met melk + vitamine/mineralenpil voor. En dat een weekje of 3. Of eigenlijk, tot ze beginnen te zeuren. Even kijken hoe ze daar op reageren. En als ze beginnen te mekkeren, doodleuk zeggen dat dat is wat zij hun hond aan willen doen ;D!
Petra staat onder de douche, dus nu mag ik ( Ronald ) een keer.
Geld dit ook andersom Lizzy?
Als ik niet meer de KVV verdeel en de barf haal en de groentemixjes maak dat Petra voor mij gaat koken?
Die zit meestal lekker hier op Barfplaats te kijken terwijl ik sta te koken.
Verders vind ik het voeren van KVV en BARF het beste voor de hond en ben ik zelf ook een fervent anti-brok man.
Ik vind het ook niet altijd even fris ruiken, maar het gevoel wat ik krijg als ik Kaio met de hand een vissekop voer en hem de botten voel verbrijzelen ( terwijl zijn tanden nog geen centimeter van mijn vingers verwijderd zijn ) weegt toch wel een heel stuk zwaarder dan de nadelen.
Verders wil ik alleen het beste voor mijn hond en dan kom ik toch echt wel bij vers voer uit.
Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

Heel goed Ronald ;D, het is fijn voor Petra dat jij HAAR maag aan het vullen bent ;D ;D. Ieders z'n vak zeg ik altijd maar ;)
Red_Hunter
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Red_Hunter »

Hier ook een man die wel KVV wil geven maar BArf heeft hij nog moeite mee, als ik het klaar zet geeft hij het tegenwoordig wel.
Hij is tegenwoordig ook anti-brokken nu hij ervaring heeft met vers en ziet hoe goed de hond het er op doet.
We gaan dus stteds vooruit, blijven overtuigen dan komt het vanzelf.

Trudie
peerle
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door peerle »

mijn vriend werd snel even enthousiast van het idee als ik, en nu we er weer bijna een jaar mee bezig zijn, denkt hij ook mee over wat Lucy nog nodig heeft de komende dagen, wanneer we haar eten geven en wanneer de vastendag komt, helpt mee inpakken en knippen en hij is een grotere held dan ik wat konijnekoppen betreft ;D.
Kortom : ik ben met mijn gat in de boter gevallen ! ;)
EstherVanPuck
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door EstherVanPuck »

Ik heb die van mij moeten overhalen voor KVV, toen eens wat barf tussendoor. Nu..... nu is hij nog enthousiaster dan ik. Informeert bij collega's die weer kennissen hebben bij de visverwerking naar zalmkoppen en vind het heerlijk om ze kipkarkassen voor te schotelen. Alhoewel... toen we wat pens hadden liggen, mocht ik dat mooi in porties verdelen hahaha

Vind het heerlijk dat ik met mijn ventje op 1 lijn zit. Met alles op hondengebied! (en ook daarbuiten gelukkig meestal.. ;D ;D )
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Kaio schreef: Petra staat onder de douche, dus nu mag ik ( Ronald ) een keer.
Geld dit ook andersom Lizzy?
Als ik niet meer de KVV verdeel en de barf haal en de groentemixjes maak dat Petra voor mij gaat koken?
Die zit meestal lekker hier op Barfplaats te kijken terwijl ik sta te koken.
Verders vind ik het voeren van KVV en BARF het beste voor de hond en ben ik zelf ook een fervent anti-brok man.
Ik vind het ook niet altijd even fris ruiken, maar het gevoel wat ik krijg als ik Kaio met de hand een vissekop voer en hem de botten voel verbrijzelen ( terwijl zijn tanden nog geen centimeter van mijn vingers verwijderd zijn ) weegt toch wel een heel stuk zwaarder dan de nadelen.
Verders wil ik alleen het beste voor mijn hond en dan kom ik toch echt wel bij vers voer uit.
;D ;D ;D ;D ;D ;D

Tuuuuurlijk geldt het ook andersom ;D
Elise
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Elise »

Tja Bas vond al dat "botten-gedoe" maar niks, dus bleef het bij KVV. Maar nu we verplicht met Spike aan het barfen zijn, is hij de BARf-inkoper en de verdeler :-*, omdat ik er gewoon weg niet lekker van wordt als ik kilo's vlees moet gaan staan hakken en doen brrrrrr

Vissenkoppen zou ik niet mee hoeven aan komen, dat vindt ie smerig ::) ;D
geer
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door geer »

En toch...toch merk ik in de winkel dat mannen vaak eerder vatbaar zijn voor Barfverhalen. Volgens mij vinden sommigen het juist wel een stoer idee 'botten, bloed, scheuren'...

Volgens mij omdat ze dan in de kroeg kunnen zeggen "Joh, die van mij is zo sterk, die verscheurt in een keer een hele koe, met bot en al!" ;D
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

geer schreef: En toch...toch merk ik in de winkel dat mannen vaak eerder vatbaar zijn voor Barfverhalen. Volgens mij vinden sommigen het juist wel een stoer idee 'botten, bloed, scheuren'...

Volgens mij omdat ze dan in de kroeg kunnen zeggen "Joh, die van mij is zo sterk, die verscheurt in een keer een hele koe, met bot en al!" ;D

;D ;D ;D ;D ;D ;D Goeie!
Ik zal het Heer Kruimel eens als idee aan de hand doen 8)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

geer schreef: En toch...toch merk ik in de winkel dat mannen vaak eerder vatbaar zijn voor Barfverhalen. Volgens mij vinden sommigen het juist wel een stoer idee 'botten, bloed, scheuren'...

;D ;D ;D ;D ;D ;D Draag mij maar weg ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Plaats reactie