We hebben de mat grondig schoongemaakt en die hangt nu al een paar dagen buiten. De kattenbak is verplaatst naar de woonkamer en de gangdeur dicht dat hij daar voorlopig even niet kan komen en daar dus ook niet kan plassen; proberen die vicieuze cirkel te doorbreken...
We kunnen nu ook de bak in de gaten houden én hoeven niet de hele tijd op te staan om in de gang bij `m te gaan kijken. Hij gaat nu veel beter op de bak. Hij gaat nog steeds wel veel, meer dan z`n broertje en doet ook nog steeds kleinere plasjes. Al met al is het wel al een stuk beter dan eerst.
We hadden een tijdje een plastic over het kleed in de gang, op zo`n zelfde plastic (niet DEzelfde natuurlijk) eten ze ook hun vlees in de keuken. Vanmorgen vonden we dus weer een klein plasje op dat kleed, die moeten we dus niet meer laten liggen. Ergens in z`n koppie zit er toch een link mee waarschijnlijk. Verder plast hij nergens in huis. Maar we hebben daar in de buurt toch wat bloederige dingen gevonden. Van de week een bloederig iets, maar daar lag een tandje in dus ja...... Wat ik van morgen in de keuken zag leek wel echt op `n plasje. O.h.a. heeft het weinig geur.
We moesten van de dierenarts twee weken afwachten na de castratie, tot alle hormonen uit zijn lijf zijn. Ikzelf heb het idee dat er toch iets niet goed zit, maar wat.. Blaasonsteking is het volgens mij niet meer. Maar soms lijkt het er ook wel weer op. Ik heb sterk `t idee dat het iets anders is (dat de blaasontsteking een gevolg is van een ander probleem ofzo) maar wat weet ik ook niet. Verder is hij regelmatig heel speels, samen met zijn broertje als gekke rennen door het huis, samen vechten, ze kunen samen echt ENORM wild zijn. Eten gaat ook goed, (soms iets minder ivm wisselen gebit waarschijnlijk), maak het vlees altijd goed nat zodat hij genoeg vocht binnen krijgt want hij drinkt niet zoveel. Hij plast bijna altijd op de bak. Maar toch vind je dan toch nog iets.....
Vrijdag maar weer contact met de dierenarts, ik ben erg benieuwd wat de eventuele volgende stap zal zijn...!
Het is een behoorlijk lang verhaal aan het worden, hopelijk wordt `ie weer helemaal de oude..