Een poos terug liep ik hier in een toegestaan losloopgebied, er bevond zich allerlei horeca en een manege aan de rand van dat gebied. Vrijwel alle eigenaren daarvan hebben een hond, labjes enzo. 1 Van die horeca mensen had een geredde waakhond (idd type mastiff of berghond ofzo, ben niet zo thuis in die rassen) lag lekker los aan de achterkant van het gebouw want daar liep toch bijna nooit iemand langs...Lil schreef:Ja precies! En met zo'n hond niet te willen doe je niet alleen jezelf en je medemens een plezier maar ook die hond in kwestie. Ik kan mij niet voorstellen dat hoewel alles veilig wordt gehouden zo'n hond dan een leuk hondwaardig leven heeft. Ik vind mijn huidige totaal niet hiermee te vergelijken hond al net zo op het randje; loopt veel te vaak en te veel aan de lijn voor zijn behoeftes en hondentraining levert meestal te veel stress op hoewel het een werkhond pur sang is. En hij is volstrekt veilig; zal niet bijten als een hond weer eens op hem af springt en ik voldoe aan zijn minimale behoeftes. Hij loopt aantal keren per week los; ik laat hem achter de bal aan en doe zelf met hem "werken/trainen". Maar ik denk vaak hoe veel leuker leven zou hij/wij kunnen hebben als het minder vol was in Nederland. Op vakantie liep hij bijvoorbeeld meer dan een uur per dag los en dan heb ik een hele andere hond.
Het erge is dat mensen dat zelf niet kunnen bedenken....
Ik heb wel eens woordenwisselingen met een vriendin van aaaahhhhhh red toch die mega geweldige mastiff uit Spanje. Nee geen geweldige honden voor in Nederland.
Nee bijna nooit, maar áls je er langs liep had je een woedend blaffende 60/70 kilo wegende hond die op je af stormde
Ik vraag me echt af voor wie dat leuk is..De eigenaar die elke keer naar buiten kon stormen om zijn hond tot rust te manen? De hond die elke keer waak/verdedingsdrang heeft? De nietsvermoedende wandelaar die zich een hartverzakking schrikt?