[quote="Hope"]
Volgens de dierenarts was het "gewoon een probleem dat vaak bij labradors voorkomt" en waar ik me niet druk over moet maken.
We moeten volgens hem gewoon iedere week zijn oren uitspoelen met otoclean en als het nodig is kunnen we AB zalf komen halen...
Die zalf heb ik nu wel meegenomen, omdat hij er zoveel last van heeft. Volgende week gaan wij op vakantie, dus ik ben nu voor de zekerheid even op zoek naar een goede dierenarts in de omgeving van Hoendeloo, voor het geval dat het nodig mocht blijken.
Een bloedonderzoek naar pollen vond hij niet nodig. Want er was volgens mijn dierenarts ook niets aan de hand.
Pfff... ik weet het even niet meer. Maak ik me nu echt gewoon druk om niks? Ik zie toch dat hij er anders uit ziet? Dat is toch niet zomaar?
[/quote]
Hope blijf idd hoop houden, ik heb hier ook 2 labradors, waarvan eentje ook regelmatig vieze oren heeft, ook mijn DA zei dat zijn echt labrador oren, kreeg een zalf voor en dat hielp goed. Ok ze zat toen nog volledig op brok, maar het is nu ook hier niet lekker gaand, ze is aan het ontgiften en tja zie daar haar oren spelen ook weer op.
Heb ook verschillende oorsmeer/spoel middelen geprobeerd, oa otoclean, en merkte dat dat weinig opleverde, het duurt lang, ze kreeg er een flinke irritatie van haar oorschelp mee, en bleef maar krabben. Zelf zijn wij hier gebaat met surolan, is een middel met Ab erin, en mag net zoals andere middelen niet altijd gegeven worden, maar voor de "labrador oren"van mijn teef "zweer"ik er tot nu toe bij. Ik hoop dat zodra zij door haar ontgifitngsperiode heen is, dat we ook minder problemen hebben met haar oren, maar voor nu is het een poos niet nodig en dan weer een aantal dagen, het zij zo.
En hope als je op vakantie bent in hoenderloo zou ik zeker overwegen een keer naar tannetje te gaan, het is bijna om de hoek

Succes met je labrador en zijn labrador oren