Tara heeft hormonale suikerziekte en ligt nu op de operatietafel/update pag 35

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Tara heeft hormonale suikerziekte en ligt nu op de operatietafel

Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

tieneke schreef: Ze is weer thuis en ligt lekker bij ons in de woonkamer.
De operatie was zwaar en de Da wilde ons nog iets laten zien..... hij kwam terug met een bak waar de baarmoeder in lag en vroeg of wij ertegen konden?
Met een schaartje prikte hij in de baarmoeder waarna het pus eruit spoot!

Al met al zijn wij op tijd geweest want ze liep dus met beginnende baarmoederontsteking rond, helemaal niets aan haar gemerkt buiten het vele plassen en drinken wat dus ook door de slechte conditie van de baarmoeder heeft meegespeelt.
Er is dan ook zeer goede kans dat insuline toedienen niet nodig gaat zijn.
Tinus is ook weer blij dat zussie weer thuis is.
Wat mij dan weer mateloos irriteert is dat zo'n da in eerste instantie zegt dat een operatie niet nodig is. Grrr. Maar goed dat jij zelf meer verstand van zaken hebt!

Beterschap voor je sjiewawa, en gefeliciteerd met het goede resultaat!
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Anne in Duitsland schreef: Wat mij dan weer mateloos irriteert is dat zo'n da in eerste instantie zegt dat een operatie niet nodig is. Grrr. Maar goed dat jij zelf meer verstand van zaken hebt!

Beterschap voor je sjiewawa, en gefeliciteerd met het goede resultaat!
Ons ook, geef de mensen de kost die op dat moment gerustgesteld zijn omdat de Da het zegt en dus niet laten opereren met alle gevolgen van dien.
Er werd zelfs meegedeeld dat Tara op de operatietafel kon sterven ivm haar hoge bloedsuikerwaardes..... Tannetje heeft mij gelukkig gerustgesteld zodat we toch doorgezet hebben.
Maar geknepen hebben we hem wel.
Ze is zo zielig en heeft duidelijk pijn ondanks de pijnstillers etc.
Wel 2 keer een klein hapje gegeten en gedronken.Ieder uur mag ze zeer kleine beetjes water en wat stukjes vlees.
Heb lekker licht verteerbaar hertenvlees wat ze zo naar binnen klokt dus haar eetlust is er gelukkig nog.
Binno
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Binno »

fijn dat alles goed gegaan is en ze weer thuis is
wat goed dat je zo reageerde en toch doorzette om haar te laten opereren!

een dikke knuffel voor een vlot herstel voor Tara :-*
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

tieneke schreef: Heb lekker licht verteerbaar hertenvlees wat ze zo naar binnen klokt dus haar eetlust is er gelukkig nog.
Dat is in ieder geval positief, nu maar hopen dat ze snel aansterkt !
En ja tis super dat jullie door hebben gezet... je moet er toch niet aan denken  :-\
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Jeetje zeg, dat was nog eens extra schrik, gelukkig is alles er nu uit.
Een dikke beterschapsknuffel voor Tara. :-* :-*
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Helemaal een geluk dat jullie er op tijd bij waren en op je stuk bent blijven staan dus!
Beterschap voor je Taartje.
sella

Bericht door sella »

Tara boft dat jullie zo goed kunnen opkomen voor jullie diertjes.
Wat een geluk dat die rottige baarmoeder er op tijd uit was.

Nu lekker opknappen wijfie
*Axel*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Axel* »

Jee Tien, hier zie je maar weer dat kennis, intuitie en second opinion erger kunnen voorkomen. Hoop dat Tara goed hersteld en dat het leed geleden is en je niet hoeft te spuiten.
Ik denk dat vele van onze honden blij mogen zijn dat hun baasjes wel eens tegen advies van een da ingaan. Ok, het zijn ook maar mensen, maar er zitten echt wel betweterige sukkels bij zeg  >:(
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

maar hoe kan je nou spreken van een beginnende baarmoederontsteking als de pus er uit spuit ? dan heb je toch een beste baarmoederontsteking te pakken lijkt mij  :-\
fijn dat ze thuis is en het goed gaat met haar  :)
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

henneke schreef: maar hoe kan je nou spreken van een beginnende baarmoederontsteking als de pus er uit spuit ? dan heb je toch een beste baarmoederontsteking te pakken lijkt mij  :-\
fijn dat ze thuis is en het goed gaat met haar  :)
Dat idee had ik ook en na verder gezocht te hebben las ik dat ook spugen en diarree symptomen van baarmoederontsteking kunnen zijn.
De paar keer dat ze spuugde dacht ik zelf dat dit bij de suikerziekte hoorde net als de paar keer dunnere en 2 keer spuitontlasting.
Het is dat ik zelf bij het urineonderzoek was en ook de verhoogde bloedsuikerwaardes heb gezien van het bloed want anders ging ik nog twijfelen.
Gewoon pure pech dat dit gebeurd is.
Hoop dat we voorlopig geen ene Da meer zien want we hebben onderhand een abonnement, 2 weken geleden was mijn paard Flair ernstig ziek en heeft een andere Da (weekenddienst) hier 4 dagen visite's gebracht met veel antibiotica, pijnstilling, verdoving, onderzoeken en uitgebreid bloedonderzoek plus speciaal serum tegen Tetanus.
Omdat deze Da aan Tetanus dacht waren we heel bang om hem kwijt te raken, achteraf bleek het een ernstige spierverzuring/insulineresistentie te zijn geweest met soortgelijke symptomen.
Tetanus was niet waar te nemen in het bloed, had hij dit gehad dan had hij het waarschijnlijk niet overleefd, maar toch ga je twijfelen, ik ben immers geen Da.
Ook deze keer contact gehad met Tannetje die meteen zei dat het GEEN tetanus was.
Achteraf waren het serum en de vele antibiotica dus geheel overbodig, omdat Flair zwaar zomereczeem heeft (je ziet overigens niets aan hem,geen kale plek op staart of manen) was ik al bang voor de terugval.En ja hoor hij heeft een paar dagen vreselijke jeuk gehad maar godzijdank geen schade aan zijn beharing.
Ben hem nu flink aan het ondersteunen om alle troep eruit te krijgen....de rekening daar moesten we flink van slikken.
Ze vroeg ook nog om onze 2 paarden te vaccineren tegen Tetanus!!! nou dachtutniet  Grrrrrrr!!!  >:(
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Wat een verhaal zeg, volgens mij heb je meer aan Tannetje op afstand dan aan je eigen DA daar!
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Borke schreef: Wat een verhaal zeg, volgens mij heb je meer aan Tannetje op afstand dan aan je eigen DA daar!
Tannetje mag blijven  8) :biggrin2:
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Met Tara gaat het vrij goed, gisteren is Jaco naar de Da gereden want ze piepte en had duidelijk pijn, na een goede pijnstiller is ze zeer goed de nacht doorgekomen.....kolere wat kan ze snurken zeg!!!
Vanmorgen lekte het gaasje aardig door van het wondvocht dus dit verschoon ik nu een aantal keren per dag.
Het is helder van kleur dus geen reden tot ongerustheid.
Haar watervallen zijn sinds gisteren kleine kabbelende beekjes geworden  :biggrin2:
Drinken is ook fors verminderd, eetlust heeft ze des te meer maar ze krijgt nu minder en afgewogen maaltijden.
We gaan het 2 weken aanzien vertelde de Da, hoop echt dat we geen insuline hoeven te spuiten.
Heb bij Tannetje oa Glucobest besteld, dit helpt de bloedsuikerwaardes te verlagen.
Malamoods
5-sterren
5-sterren

Bericht door Malamoods »

Insuline spuiten bij een dier lijkt me echt geen fijne klus..... Ik blijf dus duimen voor Tara!  :-*
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

tieneke schreef: Met Tara gaat het vrij goed, gisteren is Jaco naar de Da gereden want ze piepte en had duidelijk pijn, na een goede pijnstiller is ze zeer goed de nacht doorgekomen.....kolere wat kan ze snurken zeg!!!
Vanmorgen lekte het gaasje aardig door van het wondvocht dus dit verschoon ik nu een aantal keren per dag.
Het is helder van kleur dus geen reden tot ongerustheid.
Haar watervallen zijn sinds gisteren kleine kabbelende beekjes geworden  :biggrin2:
Drinken is ook fors verminderd, eetlust heeft ze des te meer maar ze krijgt nu minder en afgewogen maaltijden.
We gaan het 2 weken aanzien vertelde de Da, hoop echt dat we geen insuline hoeven te spuiten.
Heb bij Tannetje oa Glucobest besteld, dit helpt de bloedsuikerwaardes te verlagen.
waarom wil je haar bloedsuikerwaardes verlagen als je niet weet of dat wel nodig is ? is het niet zo dat ze een baarmoederontsteking had en er dus geen sprake is van evt diabetes ?

Plaats reactie