Ook prettig dat je in ieder geval weet waar de oorzaak zit, wel een enorm vervelende blessure
Hopelijk kan de orthopeed jullie maandag verder helpen op weg naar herstel!
Moderator: Lizzy

Wat een gedoe met Gijs. Nuchter is niet volledig nodig. Bij alle operaties van onze jongste mocht ze om zes uur in de morgen nog een kwart dag portie eten. Omdat zij makkelijk nuchter te houden is nooit gedaan, maar het mocht wel. Wel kreeg ze altijd gewoon het instap auto koekje en het uitstappertje. Instappertje deed ik normale formaat (anders stapt ze niet in haha) uitstappertje een heel kleintje. Ik wacht niet met al mijn honden in de wachtruimte, met sommige heb ik de afspraak dat ik ze in de auto laat en pas op haal als het mijn beurt is en de andere ingang kan nemen zodat ik geen honden tegenkom. Met kleine beer haar ok, ze was toen al heel panisch van de pijn heb ik me gemeld en is ze als afgesproken gelijk gesedeerd. Als Gijs zoveel stress krijgt van wachten etc. Zou ik maandag even bellen en op voorhand even afspreken dat jullie bv tien minuten voor tijd bellen en als ze uitlopen dat je een blokje om rijdt of als Gijs dat gewend is samen in de auto wacht. Lijkt mij als dierenarts veel fijner als de hond minimaal gespannen binnenkomt en niet half opgefokt van de wachtkamer. Veel sterkte voor de beer. Overigens Achilles pezen kunnen ook ernstig overbelast raken bij problemen die hoger zitten, maar jullie zijn al doorverwezen dus er zal wel naar alles gekeken worden.eelke schreef:Pffff zo weer terug thuis. Gijs zijn emmertje zit wel vol nu denk ik. Half uur wachten in een enorm drukke wachtkamer met blaffende honden en wauw wat een grote hond joelende mensen. Ben maar buiten gaan staan.
Toen natuurlijk nog weer onderzoeken. Zijn hak was nog steeds dikker en warmer. Dus op de foto. Die mega knappe guppenmup heeft dat zonder narcose gedaan. In de houdgreep, en het was echt niet fijn voor hem (hij was natuurlijk al behoorlijk aan het hijgen van de stress, nog steeds restjes van de kennelhoest, en dan ook nog een foto op je zij en een op je rug, terwijl je helemaal klem ligt = niet tof). Maar het lukte dus.
Bot was intact, alleen wel een ontsteking van de (Achilles) pees te zien. Op de röntgenfoto is niet goed te zien of de pees nog in tact is, en omdat het nu al een aantal weken is, zijn we doorverwezen naar de orthopeed. Daar kunnen we as maandag al terecht!
Nu maar beide even bij komen. Ik heb slappe armen van het in bedwang houden van 75 kilo boze beer, en Gijs is er nog onrustig van. Hij heeft nu weer pijnstillers gekregen, en moet verder echt absolute rust houden.
De draak was wel slim hoor. Die frutselde mooi zijn voorpoot tussen tafel en muur, zodat we hem niet op zijn zij konden leggen. Hij had ook geen 2 cm groter moeten zijn want dan had hij niet onder het röntgenapparaat gepast.![]()
En complimenten voor de dierenarts en assistenten. Want ik had echt noooooit gedacht dat dit zo zou gaan lukken zeg. En die tillen dan toch maar mooi zo'n grote hond een tafel op!