Borke schreef:Hoe hebben jullie ontdekt wat het beste bj jullie wensen past?
We hebben een lijstje gemaakt van wat we beslist wél en wat we beslist niet wilden.
Een must: goede banken, want we mogen graag lekker bankhangen, dus niet zo'n treinzit waar je alleen maar stijf tegenover elkaar kunt zitten.
En een goed bed met goede matrassen. We willen niet minder lekker slapen dan thuis.
Voldoende leefruimte voor de dagen dat we niet buiten kunnen zitten en in het voor- en najaar kan het 's avonds nog behoorlijk fris zijn.
We zijn echte nachtbrakers, gaan nooit vóór 1 uur naar bed, dus brengen heel wat uurtjes in de caravan door.
We willen ook geen voortent om extra leefruimte te creëren en hebben alleen maar zo'n uitdraaibare luifel.
Voldoende kasten waar alles z'n eigen plek heeft. Ik wil niet iedere keer alles moeten verplaatsen als we weer vertrekken.
De bankkasten gebruik ik alleen om de tafel en stoelen in op te bergen en een kratje met wat voorraad.
Zo'n klein busje is dus niets voor ons.
Dat is schipperen met de ruimte en ik zou het spaans benauwd krijgen als ik daar langere tijd in zou moeten zitten met de deur dicht.
Dan zou het een grotere camper moeten worden, maar daar ga je weer geen boodschappen mee doen en tochtjes in de omgeving mee maken.
Natuurlijk spelen de centjes ook een rol.
Niet alleen de aankoop; een goede tweedehands camper is ongeveer net zo duur als onze nieuwe caravan, maar je hebt dan toch voor thuis ook een auto nodig.
Onze caravan heeft weinig onderhoud nodig, maar krijg je met een tweedehands camper problemen met de motor of zo, dan loopt dat meteen in de papieren.
Of je koopt een nieuwe camper maar met ons eisenpakket zitten die algauw in de prijsklasse vanaf € 70.000,-.
En dat vinden we het gewoon niet waard, daar doen we liever andere leuke dingen voor.
Wij rijden gemiddeld 1:12, een camper 1:6.
Nu is de diesel in Spanje rond de € 1,- maar op 7.000 km tikt dat toch aan.
Ja en toen werd het toch een grote sleurhut achter de auto.
We zagen vorig jaar op een camping dé ideale camper.
Eentje met een hydrolisch bed dat omhoog gaat als je wilt vertrekken en waar dan een autootje aan de achterkant in gereden kon worden.
Maar daar hing wel een prijskaartje van € 450.000,- aan, exclusief het autootje.