mijn werk

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: mijn werk

Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Ik moest erg lachen bij de opmerking "ze gaan mijn ziekmelding nietig verklaren" - ik neem aan dat dat helemaal niet kán in een land als Nederland?! Zou wat zijn, als de werkgever mag bepalen of zijn arbeidskracht ziek is of niet!

Sterkte Sam, hou vol!
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op di 03 mar 2020, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Alles wat je schrijft over je leidinggevende geeft aan dat hij, om het maar even plat te zeggen, uit zijn nek lult. Als je precies had gedaan wat hij vond dat je moest doen zou hij van alles voor je over hebben gehad. Maar gewoon even verder kijken dan zijn neus lang is en in willen zien dat jij op dit moment in een diep dal zit en een handje hulp nodig hebt was hem teveel moeite.

Och Sam, dit zegt echt ALLES over hem en het bedrijf en niets over jou. Je zal je fouten hebben gemaakt, je mindere dagen hebben gehad enz. Maar je bent een mens. Er is geen mens die niet ooit in zijn leven door een k*t-periode gaat. En een werkgever die hart voor mensen heeft, steunt zijn medewerkers ook in mindere tijden. Omdat dat loyaliteit, binding en simpelweg menselijkheid oplevert.

Ik hoop voor je dat je de kracht hebt om je mannetje hierin te staan. Want je hebt nu al heel veel meer dapperheid en kracht getoond dan dat jij jezelf bewust bent. Geef jezelf vandaag alsjeblieft een heel liefdevol schouderklopje en een hele dikke knuffel. En weet dat Ziva echt onwijs apetrots op jou is!
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Kaela schreef: di 03 mar 2020, 17:57 Alles wat je schrijft over je leidinggevende geeft aan dat hij, om het maar even plat te zeggen, uit zijn nek lult. Als je precies had gedaan wat hij vond dat je moest doen zou hij van alles voor je over hebben gehad. Maar gewoon even verder kijken dan zijn neus lang is en in willen zien dat jij op dit moment in een diep dal zit en een handje hulp nodig hebt was hem teveel moeite.

Och Sam, dit zegt echt ALLES over hem en het bedrijf en niets over jou. Je zal je fouten hebben gemaakt, je mindere dagen hebben gehad enz. Maar je bent een mens. Er is geen mens die niet ooit in zijn leven door een k*t-periode gaat. En een werkgever die hart voor mensen heeft, steunt zijn medewerkers ook in mindere tijden. Omdat dat loyaliteit, binding en simpelweg menselijkheid oplevert.

Ik hoop voor je dat je de kracht hebt om je mannetje hierin te staan. Want je hebt nu al heel veel meer dapperheid en kracht getoond dan dat jij jezelf bewust bent. Geef jezelf vandaag alsjeblieft een heel liefdevol schouderklopje en een hele dikke knuffel. En weet dat Ziva echt onwijs apetrots op jou is!
Dit denk ik dus ook.

Ik wil je veel sterkte wensen. Het is vreselijk, hoe zoiets zo kan ontploffen. En dat kan je wel missen nu, zo'n conflict. Dat hakt er grondig op in.
Ik vind het zo spijtig voor je! :-*
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

Ik ben er geloof ik ook wel achter waarom hij zich zo voor lul gezet voelt.
Hij heeft natuurlijk iets gedaan wat wettelijk niet mag. Zeggen dat ik ontslag moet nemen zonder opzegtermijn. En omdat ik dat heb aangevochten staat hij voor lul. Tja.

Ik heb een sterke zaak en iemand in mijn kennissenkring die HR senior is. Ze heeft aangeboden te kijken naar de vso als ik m krijg. Ook een vriendin die jurist is, nu totaal wat anders doen maar wel jaren bij de vakbond gewerkt heeft, wil er naar kijken.

Vanavond mijn verhaal bij de huisarts neergelegd. Ik heb een hele keurige huisarts en ik kan goed met haar. Ze zei op een gegeven moment dat het echt kut was. Schrok volgens mij wat van zichzelf en zei dat ze dit woord niet vaak zei in de behandelkamer. Ik moest daar wel om grinniken. Het was wel een fijn gesprek.
Ina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ina »

Anne in Zweden schreef: di 03 mar 2020, 17:45 Ik moest erg lachen bij de opmerking "ze gaan mijn ziekmelding nietig verklaren" - ik neem aan dat dat helemaal niet kán in een land als Nederland?! Zou wat zijn, als de werkgever mag bepalen of zijn arbeidskracht ziek is of niet!

Sterkte Sam, hou vol!
Dit kan en mag een werkgever dus ECHT NIET in Nederland.... echt absurd dit soort uitspraken alleen maar om iemand onder druk te zetten >:(

Hoe moeilijk ook, houd je poot stijf....je bent ziek (gemeld door je vriendin in jou bijzijn op jou verzoek) en geen werkgever die dat kan veranderen alleen maar omdat hem dat niet uitkomt
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Ina schreef: di 03 mar 2020, 20:53 Dit kan en mag een werkgever dus ECHT NIET in Nederland.... echt absurd dit soort uitspraken alleen maar om iemand onder druk te zetten >:(

Hoe moeilijk ook, houd je poot stijf....je bent ziek (gemeld door je vriendin in jou bijzijn op jou verzoek) en geen werkgever die dat kan veranderen alleen maar omdat hem dat niet uitkomt
Dat bedoel ik. Volgens mij denkt Sams werkgever dat hij een loopje met haar kan nemen omdat hij weet dat ze zich niet goed voelt. Echt schandelijk!
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

sam28 schreef: di 03 mar 2020, 20:37 Ik ben er geloof ik ook wel achter waarom hij zich zo voor lul gezet voelt.
Hij heeft natuurlijk iets gedaan wat wettelijk niet mag. Zeggen dat ik ontslag moet nemen zonder opzegtermijn. En omdat ik dat heb aangevochten staat hij voor lul. Tja.

Ik heb een sterke zaak en iemand in mijn kennissenkring die HR senior is. Ze heeft aangeboden te kijken naar de vso als ik m krijg. Ook een vriendin die jurist is, nu totaal wat anders doen maar wel jaren bij de vakbond gewerkt heeft, wil er naar kijken.

Vanavond mijn verhaal bij de huisarts neergelegd. Ik heb een hele keurige huisarts en ik kan goed met haar. Ze zei op een gegeven moment dat het echt kut was. Schrok volgens mij wat van zichzelf en zei dat ze dit woord niet vaak zei in de behandelkamer. Ik moest daar wel om grinniken. Het was wel een fijn gesprek.
Fijn dat je mensen hebt die je ook met de papieren rompslomp kunnen helpen, en dat je een huisarts hebt die aan jouw kant staat. Laat je niet op je kop zitten, je werkgever weet ongetwijfeld dat hij geen poot heeft om op te staan. Denk daar maar aan wanneer hij weer met een opmerking komt die volkomen uit de lucht is gegrepen. :-*
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

VSO is vandaag binnen gekomen. Er kijken 2 mensen naar. HR wil m morgen terug.
Er staat een zin in dat de VSO gecheckt is door mensen van wie ik wil dat ze m checken. Als ze moeilijk doen wijs ik op die bepaling. Heb iig al 1 ding ontdekt. Geen idee of ik de discussie aanga. Ik zit er nog steeds best doorheen.
Werd gebeld dat het in de mail zat en lag er vervolgens flink af. Bah.
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

sam28 schreef: do 05 mar 2020, 21:32 VSO is vandaag binnen gekomen. Er kijken 2 mensen naar. HR wil m morgen terug.
Er staat een zin in dat de VSO gecheckt is door mensen van wie ik wil dat ze m checken. Als ze moeilijk doen wijs ik op die bepaling. Heb iig al 1 ding ontdekt. Geen idee of ik de discussie aanga. Ik zit er nog steeds best doorheen.
Werd gebeld dat het in de mail zat en lag er vervolgens flink af. Bah.
Ach die druk is nergens voor nodig, weet ook dat je na het tekenen van de VSO binnen 14 dagen nog terug kunt komen op je besluit, dit moet ook nog eens in de VSO staan. Staat dit er niet in dan heb je zelfs 3 weken bedenktijd.

Ontslag met wederzijds goedvinden
U kunt ook in overleg met uw werkgever uw arbeidsovereenkomst beëindigen. Dit heet ontslag met wederzijds goedvinden. Dit kan alleen schriftelijk. U spreekt samen af hoe het ontslag wordt afgehandeld. Bijvoorbeeld over de einddatum en de hoogte van de eventuele vergoeding voor ontslag. U heeft daarna een bedenktijd van 14 dagen. Binnen deze bedenktijd mag u schriftelijk terugkomen op het ontslag. U hoeft hiervoor geen reden op te geven. Uw werkgever moet u in de beëindigingsovereenkomst op de bedenktijd wijzen. Doet uw werkgever dit niet? Dan heeft u een bedenktijd van 21 dagen.
Van: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... tslagrecht
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

M@rina schreef: do 05 mar 2020, 22:04 Ach die druk is nergens voor nodig, weet ook dat je na het tekenen van de VSO binnen 14 dagen nog terug kunt komen op je besluit, dit moet ook nog eens in de VSO staan. Staat dit er niet in dan heb je zelfs 3 weken bedenktijd.

In het algemeen: ik vind het weer geweldig, hoe iedereen hier op bp haar expertise aandraagt om een medelid bij te staan bij moeilijke kwesties en in moeilijke tijden. Een hoop dingen kún je gewoon niet weten, helemaal niet als je hoofd op slot zit, en dankzij alle tips hier kan Sam een hoop valkuilen van d'r werkgever ontlopen. Hartverwarmend!
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

Anne in Zweden schreef: do 05 mar 2020, 22:50 In het algemeen: ik vind het weer geweldig, hoe iedereen hier op bp haar expertise aandraagt om een medelid bij te staan bij moeilijke kwesties en in moeilijke tijden. Een hoop dingen kún je gewoon niet weten, helemaal niet als je hoofd op slot zit, en dankzij alle tips hier kan Sam een hoop valkuilen van d'r werkgever ontlopen. Hartverwarmend!
Meestal zit ik aan de andere kant van de tafel, maar ik heb mezelf ten doel gesteld medewerkers, ook in conflict situaties, zo netjes mogelijk te behandelen, wet en regelgeving na te komen en medewerkers te vragen ons voorstel (dat van mij en de HR adviseur) aan een deskundige voor te leggen. Uiteindelijk verlaten mensen de organisatie waar ik trots op ben en ik wil dan ook dat ze ondanks een ellendige situatie met opgeheven hoofd weg kunnen en in de buitenwereld kunnen vertellen dat ze netjes behandeld zijn.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Wauw, de wetgeving in NL is anders dan in België hoor.

Ik heb net een ontslag met wederzijdse toestemming achter de rug. Maar bij ons wil dat gewoon zeggen dat ikzelf m'n ontslag gegeven heb en we overeenkomen dat ik m'n opzegperiode niet moet presteren. Maar ik ben m'n rechten wel kwijt.

Ik vind dat je heel sterk bezig bent Sam. Ookal lost alles moeite. Knap dat je ook hulp vraagt aan vrienden.
Ik hoop dat het snel achter de rug is en je die stress achter je kan laten. :-*
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

Anne in Zweden schreef: do 05 mar 2020, 22:50 In het algemeen: ik vind het weer geweldig, hoe iedereen hier op bp haar expertise aandraagt om een medelid bij te staan bij moeilijke kwesties en in moeilijke tijden. Een hoop dingen kún je gewoon niet weten, helemaal niet als je hoofd op slot zit, en dankzij alle tips hier kan Sam een hoop valkuilen van d'r werkgever ontlopen. Hartverwarmend!
Dat vind ik ook! Ik lees alles, neem alles mee en ben jullie onwijs dankbaar.
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

M@rina schreef: do 05 mar 2020, 22:04 Ach die druk is nergens voor nodig, weet ook dat je na het tekenen van de VSO binnen 14 dagen nog terug kunt komen op je besluit, dit moet ook nog eens in de VSO staan. Staat dit er niet in dan heb je zelfs 3 weken bedenktijd.

Ik las inderdaad dat ik 2 weken bedenktijd heb. En ik wist inderdaad ook dat ik 2 weken hierover mag nadenken. Dat de druk die ze uitoefenen echt niet netjes is.
Ik ga vandaag het eens rustig laten zakken, met een pilletje om uit de paniek te blijven bedenken wat ik nu wil, dit hoger spelen of het erbij laten. Wat schat ik in dat ik op de lange termijn ook oke vind.
Bedankt voor je link. Die zal ik ook eens lezen, kende alleen die van het juridisch loket.

Ik heb de VSO naar een bevriende juriste gestuurd en een bevriende HR senior adviseur (als je dat zo noemt :cool: )
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

sam28 schreef: vr 06 mar 2020, 08:35 Ik las inderdaad dat ik 2 weken bedenktijd heb. En ik wist inderdaad ook dat ik 2 weken hierover mag nadenken. Dat de druk die ze uitoefenen echt niet netjes is.
Ik ga vandaag het eens rustig laten zakken, met een pilletje om uit de paniek te blijven bedenken wat ik nu wil, dit hoger spelen of het erbij laten. Wat schat ik in dat ik op de lange termijn ook oke vind.
Bedankt voor je link. Die zal ik ook eens lezen, kende alleen die van het juridisch loket.

Ik heb de VSO naar een bevriende juriste gestuurd en een bevriende HR senior adviseur (als je dat zo noemt :cool: )
Zelfs nadat je getekend hebt heb je nog 2 weken bedenktijd, beter is natuurlijk je van tevoren goed te laten voorlichten, maar stel dat je wilt terug komen op je besluit dan kan dat dus ook nog nadat je getekend hebt. Kijk, ondertussen is er natuurlijk sprake vaneen verstoorde arbeidsrelatie dus is het zaak zo goed mogelijk en volgens wet- en regelgeving afscheid te nemen van elkaar. Je wilt toch niet meer werken voor deze organisatie?

Plaats reactie