mijn werk

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

mijn werk

sam28
5-sterren
5-sterren

mijn werk

Bericht door sam28 »

Mijn werk heeft nogal een dramatische wending gekregen.
Ik heb -zoals velen misschien weten- nogal een rottige jeugd gehad en vanuit daar een hoop psychische problemen. Nu is een deel ervan opgeruimd en een groter deel ervan begraven en functioneer ik eigenlijk best goed. Ik heb hard gewerkt om mijn diploma te behalen (ik had een 8.7 voor mijn stage) en weer te kunnen werken.

Na het overlijden van Ziva was ik flink uit balans en eigenlijk heb ik mijn balans nog niet terug gevonden. Maar ondertussen ben ik wel begonnen met een traineetraject binnen het ziekenhuis. Mijn stage ben ik door gerold en dat ging echt super goed, alleen maar lof en vanuit daar dus ook voor dit traject aangenomen.
Maar nu ik uit balans ben heb ik slechte dagen en dat mag niet, ik MOET presteren, mijn kennis MOET aanwezig zijn. Maar het feit is dat mijn hoofd te vol zit en de meest basale kennis er niet uit komt op het moment van vragen. Ik maak geen fouten en doe alles wel goed alleen kan ik niet vanuit mn ruggengraat antwoorden, mijn hoofd is leeg en overspannen. Terwijl ik in een super hectisch ziekenhuis werk waar echt elke dag wel een spoedsituatie ontstaat.
Gister moest ik op gesprek met traineebegeleider, baas en de opleider. Er werd me nog 1 kans geboden en ik kreeg tot eind maart de tijd om flink te groeien en als me dat niet lukte dan moest ik stoppen. Als ik me ziek zou melden vanwege dit gesprek was het direct klaar. Het zou inhouden dat ik direct de boeken weer in moest en vandaag goed zou moeten presteren, mijn hoofd niet leeg zou zijn en ik geen slechte dagen meer zou hebben.

Daarna heb ik alleen met praktijkopleider gezeten en eigenlijk kwam ik al snel tot de conclusie dat stoppen voor mijn gezondheid beter was. Ik voel me vreselijk klote en dat wat begraven ligt klopt op het deksel, bovenop de rouw om Ziva.
Ik heb vriendin gebeld en zij zei dat als ze volgende week van werk reis terug zou komen en ik er dan nog steeds zo doorheen zat, ze tegen me zou zeggen dat ik moest stoppen. Het is dus blijkbaar erg duidelijk dat het niet goed met me gaat.

Baas erbij geroepen en gezegd dat ik enorm graag wil maar het me niet gaat lukken. Dat vond hij heel erg jammer, begeleider vond het ook super jammer en opleider ook. Ik lag goed in het team ook. Ik kreeg knuffels van opleider, begeleider en de collega die het in het rookhok gehoord had en ik tegen kwam toen ik stilletjes de aftocht blies.

Vanaf dat gesprek heb ik gister alleen nog maar gehuild, ik ben kapot. Heb slecht geslapen en sliep al nachten slecht.
Ze hebben me beide ook gezegd dat ik een goede referentie zou krijgen mocht ik het in een kleiner en minder hectisch ziekenhuis wilde oppakken en wilden evt me helpen met een sollicitatie.

Vanochtend kreeg ik een appje van de baas dat ik per direct kan opzeggen zonder opzegtermijn. Of ik dat ff wil doen vandaag.
Euhm... Ik weet het niet goed. Ik zit niet te wachten op gedoe en dat krijg ik als ik niet direct opzeg, maar ik zit ook niet te wachten op geen enkel recht meer hebben. Wat wijsheid is weet ik niet.

Wat een beetje rust geeft is dat ik in de wanhoop vorige week een sollicitatie de deur uit gedaan heb (ik hou het voor de herkenbaarheid wat vaag) en binnen een dag uitgenodigd was voor een gesprek. Dat mail contact met die instelling is leuk en als ik word aangenomen ga ik er financieel niet op achteruit, terwijl ik wel een dag minder ga werken dan. Er is werk genoeg in de zorg en mijn CV is ook uitgebreid en veelzijdig, ik kom wel weer aan het werk. Maar toch, laat ik dit zo over mijn kant gaan. :-[ :-X Zij willen van mij af...

Ik wilde dit in de klaaghoek zetten maar het verhaal werd te uitgebreid en voor mij is het een te groot ding ook.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Re: mijn werk

Bericht door Kaio »

Allereerst :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

Rot situatie zeg. Ik weet niet precies hoe of wat maar bij zelf opzeggen van een baan, heb je geen recht op een uitkering of wel? Maar ja zeg je je baan wel op of ben je niet eigenlijk ziek waardoor je niet juist kunt functioneren?
En ik snap dat je niet zit te wachten op gedoe, maar hals over kop beslissingen nemen waarvan je de impact niet weet zou ik van zeggen, even niet doen. Zeker als je je hoofd er niet zo bij hebt.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Even heel korte reactie van mij: win juridisch advies in voor je ergens mee in stemt! bedrijven proberen veel maar je hebt rechten.
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

Staat op mijn lijstje, juridisch advies. Maar mijn hoofd werkt niet. Ik zit nog in mijn "pyama" en staar naar een laptop en eigenlijk is dat al teveel.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

En verder is het natuurlijk enorm shit dat dit gebeurt. Maar als ervaringsdeskundige kan ik je zeggen dat er enorme verschillen zijn tussen ziekenhuizen en dat het de moeite kan lonen te zoeken naar een plek diepe beter past. Ergens blijven waar het wringt is niet een goed idee. Houd wel even in gedachten dat dit niet aan jou als persoon ligt. Het is alles bij elkaar wat nu niet wil
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Oh jezus Sam :o :-X :'(

Wat een narigheid......... :-X

Ik zeg ook juridisch advies in winnen en gewoon tot die tijd niks doen. Als je nu niet kan bewegen moet je dat ook niet doen en dus ook niet opzeggen. Je moet je nu niet ergens toe laten dwingen zonder de dingen eerst op een rijtje te hebben gezet.

Ach lieverd toch :bigarmhug: :-* :-* :-* :-*
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

sam28 schreef: vr 28 feb 2020, 11:27 Staat op mijn lijstje, juridisch advies. Maar mijn hoofd werkt niet. Ik zit nog in mijn "pyama" en staar naar een laptop en eigenlijk is dat al teveel.
Dan misschien toch je ziek melden en afspraak bedrijfsarts vragen. Dat geeft tijd. Zolang je niet ziek bent heb je een werkverplichting. Voldoe je daar niet aan is dat reden voor ontslag. Dat is trouwens nog altijd beter dan zelf opzeggen want als je dat doet heb je geen recht op WW. Er wordt nu op je gemoed gespeeld om er maar mee op te houden omdat het niet gaat. Maar eigenlijk heeft de werkgever wel de plicht om mee te zoeken naar iets dat wel gaat en daar oplossingen voor te bedenken. Daar hebben ze niet zo’n zin in, maar ja, dat is toch echt even hun probleem.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Wat een ellende meis :-\ :-*
Maar ! Ga nu geen beslissingen nemen !
Je schrijft al , mijn hoofd is leeg . Ik staar naar mijn laptop
Jij kunt het nu niet ! Ik zou een afspraak maken met de bedrijfsarts
En kaatst de bal maar terug . Want jij kunt het nu niet .
Daar moet de werkgever iets mee doen ( en dat zijn ze verplicht )

En wat die sollicitatie betreft . Ik zou dat nu dus niet doen , het probleem lijkt dan misschien opgelost . Maar dat is het niet , je neemt het probleem weer mee .

En wat de bedrijfsarts betreft , schrijf desnoods op wat je voelt en waar je tegenaan loopt . En neem bv iemand mee ter ondersteuning
Ga voor jezelf eens heel goed na wat je kunt , en wat teveel is . Stel je grenzen . Durf het ! En spreek het vooral uit

Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten , een voorbeeld . Ik kreeg per pc iets van mijn werkgever . Zo konden we communiceren , ik begreep er niets van in mijn meest slechte periode . Na 5 minuten heb ik de bal teruggekaatst . En weet je wat mijn therapeut later zei ? Dat zijn 4 minuten te veel geweest . Er kwam een voor mij simpeler oplossing .

Als men merkt dat jij mee wilt werken dan kan er in de regel veel , maar wel binnen jouw mogelijkheden . Ik droeg bv ook zelf oplossingen aan . Passief achterover leunen werkt weer niet
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

En ga naar de huisarts .
Ina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ina »

Siberienne schreef: vr 28 feb 2020, 11:49 Dan misschien toch je ziek melden en afspraak bedrijfsarts vragen. Dat geeft tijd. Zolang je niet ziek bent heb je een werkverplichting. Voldoe je daar niet aan is dat reden voor ontslag. Dat is trouwens nog altijd beter dan zelf opzeggen want als je dat doet heb je geen recht op WW. Er wordt nu op je gemoed gespeeld om er maar mee op te houden omdat het niet gaat. Maar eigenlijk heeft de werkgever wel de plicht om mee te zoeken naar iets dat wel gaat en daar oplossingen voor te bedenken. Daar hebben ze niet zo’n zin in, maar ja, dat is toch echt even hun probleem.
Zeker weten doen wat Siberienne (en Smulpaap daarna ook nog) hier zegt !!

Je 'gewoon' ziekmelden en rustig blijven ademhalen

Ze kunnen je tot niks dwingen vanuit je werk....hooguit via de bedrijfsarts en die roept je dan vanzelf wel op.
tot die tijd kan er zoveel gebeuren richting je nieuwe uitdagingen

Even hart onder de riem proberen te steken.....ze willen niet van je af, ze willen (juist omdat het zo'n hectische baan is) snel een vervanger voor jou en dat kan waarschijnlijk alleen als jij opzegt/ontslagen wordt
Zie het appje van je baas niet als negatief naar jou toe, maar als wanhopig naar zichzelf

Jij hebt gewoon je rechten en die moet je nu niet overboord gooien
Juist ook omdat je nu niet helder kan denken en omdat opgebouwde rechten voor de eventuele toekomst ook verdomde balangrijk zijn

Dus bellen en ziekmelden en verder op je handen gaan zitten tenzij het over je nieuwe mogelijkheden gaat

Heel veel sterkte en een dikke knuffel :bigarmhug:
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

Ik lees wat jullie schrijven, vriendin die jurist is schrijft hetzelfde. Ik weet ook dat passief afwachten niks oplost maar ik lijk niks anders te kunnen. Malen en staren.
:'(
Ik heb een hekel aan passieve mensen en nu ben ik er zelf een.
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Spikkelneus »

Wat iedereen hierboven ook al zegt. En overstappen naar een andere baan, en direct weer doorgaan - ik weet niet of dat zo'n goed idee is.
Ik heb dit zelf meerdere keren gedaan - met burn-out en al een nieuwe baan zoeken (omdat het bij de oude baan niet meer ging), en dat is achteraf gezien zooooo slecht geweest. Door telkens 'opnieuw' te beginnen, zonder hersteltijd, zit ik nu al 4 jaar thuis omdat ik echt niks meer kan. Ik had na (tijdens!) burn-out nummer 1 al heel grondig mijn levensstijl moeten aanpakken. Helaas heb ik gewacht tot burnout nummer 4, met een depressie erbovenop, en dan ben je dus nergens meer.
Moraal van dit verhaal: neem voldoende tijd tot je het echt weer aankan (en dus niet totdat je vindt dat het zou moeten aankunnen, want dat is niet hetzelfde).
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

Met wat rondjes lopen door m'n huis (een hele boel want ik woon erg klein) iets eten en een pilletje slikken ben ik een mini beetje rustiger.

Kan ik me via de mail ziek melden?

De mail wordt dan:
Ik heb je email ontvangen en wil je bedanken voor de informatie. Van verschillende kanten is me aangeraden om me ziek te melden en een afspraak te maken met de bedrijfsarts. Ik ben zeer zeker niet van plan dit te rekken maar ik heb even tijd nodig want dit nieuws is harder binnen gekomen dan verwacht en ik kan echt even niet meer nadenken.
Het spijt me en ik hoop op je begrip.

Evt eerst even die afspraak maken met de bedrijfsarts
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

Ik durf namelijk echt niet te bellen. :-X(stom hé?!)
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Je hoeft geen reden te melden bij je ziekmelding, dus dat zou ik ook niet doen. Hallo, ik moet me ziekmelden, is genoeg. Je baas mag hoogstens vragen hoe lang je denkt dat het gaan duren en dan zeg je, nou, minimaal een week maar ik heb volgende week een afspraak met mijn huisarts. Als ze twijfelen aan je ziekmelding kun je aangeven dat je open staat voor een afspraak bij de bedrijfsarts.

Ik zou ook niet hopen op begrip. Zie het maar zakelijk; jij bent nu niet in staat om dit goed af te handelen, dus je bent ziek.

Ik weet niet of je dit per mail kunt doen, bij ons kan dat eigenlijk niet zomaar. Een afspraak met de bedrijfsarts maken ook niet, dat moet bij ons je leidinggevende doen.

Plaats reactie