Patj88 schreef:
Ook men DA zei me dat een reactie snel te zien zou zijn Lizzy.
Maar men DA zei dat konijn,eend,hert,zalm,struisvogel en paard 'hypoallergeen' werken
En dat kip,rund en lam reacties kunnen veroorzaken.
Dit is iets wat jij tegen spreekt he?
Ja, dat klopt niet. Konijn en een en hert en zalm en struisvogel en paard zijn niet hypoallergeen. Jouw DA heeft dat niet goed begrepen of niet duidelijk uitgelegd. Een hond die allergisch is voor eiwitten zal nog geen allergie op hebben gebouwd voor diersoorten die hij nog nooit eerder gegeten heeft. Dus als jouw hond nooit eerder konijn en hert en zalm heeft gegeten, zal hij daar niet allergisch op reageren, totdat hij er weer een allergie tegen heeft opgebouwd. Er is dus niks speciaals aan deze diersoorten, het enige is dat jouw DA denkt dat de meeste mensen deze diersoorten nooit eerder aan hun hond gevoerd hebben. Bij mensen die zelf samenstellen ligt dat totaal anders. Als ik dus een eliminatie dieet moet gaan doen, moet ik dus een diersoort (eiwit) kiezen die mijn hond nooit eerder gegeten heeft. Al deze diersoorten heeft mijn hond eerder gegeten (OK, behalve paard) en dus kan ik geen van deze diersoorten gebruiken voor een eliminatie dieet. Dat is niet iets wat ik zelf verzonnen heb, dat is gewoon zoals het met allergieen werkt.
Kip rund en lam zijn diersoorten die de gemiddelde hond ooit wel gegeten heeft in z'n brokjes. En daarom kan de gemiddelde hondeneigenaar deze diersoorten niet gebruiken voor een eliminatie dieet. Maar een hond die nog nooit eerder lam heeft gegeten, kun je dus prima op een eliminatie dieet zetten van lam.
En waar je dus voor uit moet kijken is dat je hond niet opnieuw een allergie opbouwt tegen eiwit/diersoort. Vandaar dat ik aanraad niet te lang te blijven hangen op 1 diersoort en adviseer zoveel mogelijk diersoorten te gaan en blijven voeren. Als er tenminste sprake is van een voedsel allergie. Maar goed, stel dat daar sprake van is: als je 1 diersoort blijft voeren die je hond nooit eerder had gegeten en je blijft dit voeren, kun je er de donder op zeggen dat je hond ook daar weer een allergie tegen op gaat bouwen. En die kans is dus kleiner wanneer je meerdere diersoorten voert.
Mijn DA heeft namelijk geen ervaring met rauwe voeding en spreekt over de gebruikte dierlijke eiwitten in brokken en deze die door hen aangeraden worden bij een eliminatie dieet...
Ja, dat blijkt. Maar de term hypoallergeen heeft ie ook niet begrepen.
Door verder te blijven lezen zowel hier op het forum als op internet denk ik eerder dat jasco een gluten-allergie heeft en dat de problemen kwamen uit de grote hoeveelheden graan in zen voeding
Ik denk dat je daar wel eens gelijk in kan hebben.
Maar om toch zeker te spelen ga ik afzonderlijk elke diersoort testen.
Ik denk volgende week te beginnen met eend toe te voegen daarna is paard aan de beurt.
Maar wat met pens?

Pens moet je als apart diersoort nemen omdat pens nog wel eens reacties kan veroorzaken. Dus stel je hond doet het prima op runderkopvlees, kan het toch zijn dat hij het op runderpens niet goed doet. En waarom is dat? Vanwege de inhoud van de pens. Runderen krijgen helaas niet alleen maar mooie grasjes en kruiden te eten, ook runderbrokken. Er hoeft maar iets in zo'n runderbrok te zitten (graan) waar jouw hond niet tegen kan en voila, je hebt een reactie. Hoeft niet, kan wel gebeuren.
Nog 1 vraagje Lizzy: Hoe denk jij over men idee om elke dag een kleine hoeveelheid vette vis te blijven geven ?
Zo krijgt hij elke dag een dosis omega 3 binnen en niet 1 of 2 keer per week.
Groeten Peter
Dat lijkt me prima. Ik zou zelf alleen op termijn wel de vissoorten gaan afwisselen want alleen zalm is wel wat eenzijdig. Ik zou echter wel kleine porties blijven geven.