GNRH implantaat

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: GNRH implantaat

Red_Hunter
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Red_Hunter »

vanaalst schreef: dus alleen omdat je de vacht niet mooi meer vindt doe je het niet meer, maar wat ga je dan doen?
het laten begaan zo...
De grootste reden is eigenlijk dat het een slome oude hond is geworden, die liever op de bank ligt te slapen dan dat hij wat doet.
's Middags een lange wandeling vindt hij nog wel leuk, maar 's avonds moeten we hem van de bank af sleuren. Het is niet de hond meer die ik had.

We gaan een goed medicijn voor zijn prostaat vinden hoop ik en lekker met de meiden op vakantie als ze loops worden of andersom.
Dat laatste hebben we altijd gedaan en dat ging wel goed maar de laatste keer ben ik te lang thuis gebleven met Ireen en omdat er gezegd werd dat de vacht niet zou gaan veranderen, leek mij deze oplossing handiger.
Je wil niet weten hoe het er uit gaat zien zo'n vacht.
De vacht zou dan zo zijn in verglijking bij jouw groenendaeler, geen glanzende zwarte vacht meer , maar een doffe donkergrijze vacht met veel pluis. Zou jij daar genoegen mee nemen?

Ik heb hier nog een foto van een gecastereerde teef, ik zou die ook nog scannen om op de site te zetten, maar de scanner heeft kuren op dit moment dus nog even geduld.

Het heeft trouwens ook niet geholpen met zijn gedrag tegenover andere reuen, dus nog een reden om het te laten.

Groetjes Trudie
Laatst gewijzigd door Red_Hunter op vr 24 apr 2009, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

ja begrijp je wel, maar ik doe het dus wel..
ik laat vinnie toch volgend jaar helpen, dan maar een wat mindere vacht..
het geluk en plezier in het leven voor hem maar ook voor mij staat boven aan..
maar goed, vinnie is best wel een beetje heftig, hij zit niet goed in zijn vel, is niet happy zo, dus ik neem maar een mindere vacht voor lief...
moet wel zeggen dat ik er alles verders aan zou doen om hem er puik uit te laten zien hoor!
maar als het implantaat ook niet heeft geholpen voor je hond, heeft castratie ook niet zo veel zin denkelijk..
mijn eerste hond is ook gecastreerd en buiten een wat krullende vacht hadden we wat dat betreft geluk met hem, maar moet zeggen dat ie tot aan zijn dood toe heel actief was, hij had maar 3 poten maar nog nooit een hond zo hard zien rennen met een pootje minder!
Martine M
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Martine M »

Mijn vorig hond een Kuvasz, had ook geen vacht problemen en Ares tijdens de implantaat ook niet, dat is misschien te kort ik weet het niet.
In ieder geval bedoel ik dus dat het niet altijd een probleem is en misschien ook wel bij te sturen met voeding ? Iets extra toevoegen of zo ?
Red_Hunter
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Martine M schreef: Mijn vorig hond een Kuvasz, had ook geen vacht problemen en Ares tijdens de implantaat ook niet, dat is misschien te kort ik weet het niet.
In ieder geval bedoel ik dus dat het niet altijd een probleem is en misschien ook wel bij te sturen met voeding ? Iets extra toevoegen of zo ?
Hier boven had ik gezegd dat de belangrijkste reden was de dufheid die hij heeft sinds het omplantaat. Een hond van 6 jaar die liever op de bak ligt dan naar buiten gaat, vind ik niet normaal en dat is zo sinds dat implantaat, dus heb ik niet een vrije blije hond zoals andere melden maar een hond van 6 die zich gedraagt als een hond van 14 (sorry voor de actieve honden van 14, maar je begrijpt wat ik bedoel). Dus de vacht is niet het belangrijkste en nee volgens de dierenarts is er niets aan te doen, hij zei dat van de week toevallig nog, hij zei was het maar zo, konden ze daar maar wat op vinden.

Groetjes Trudie
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Ik hoor juist dat veel honden actiever worden na castratie of implantaat, in plaats van overal snuffelen en likken gaan ze weer rennen en dollen. Ik ken weinig honden die er rustiger van worden (wel veel baasjes die honden laten castreren omdat ze hopen dat ze rustiger worden  :-\ )
*Evie*
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door *Evie* »

Kane is drukker geworden met de chip, hij jaagt vreselijk.
Dat heeft hij nooit zo heftig gedaan. Toen de chip is gaan werken is dat
ook heftig geworden. Heb het idee dat hij nu al aan het uitwerken is,
hij begint weer meer tegen vanalles aan te plassen en 10 min aan alles ruiken op straat.
Lijkt me stug. Hij heeft hem pas sinds eind februari  :o .
Maar ik heb sterk mn twijfels...
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

*Evalien* schreef: Kane is drukker geworden met de chip, hij jaagt vreselijk.
Dat heeft hij nooit zo heftig gedaan. Toen de chip is gaan werken is dat
ook heftig geworden. Heb het idee dat hij nu al aan het uitwerken is,
hij begint weer meer tegen vanalles aan te plassen en 10 min aan alles ruiken op straat.
Lijkt me stug. Hij heeft hem pas sinds eind februari  :o .
Maar ik heb sterk mn twijfels...
Ja, het ontwikkelen van jaaggedrag na castratie heb ik ook al van meerdere mensen gehoord.
Ik denk dat dat gedrag de ruimte krijgt om te ontwikkelen doordat ze niet meer druk zijn met snuffelen en markeren, ze houden zeg maar tijd over voor andere dingen.

Bij mijn hond werkte het ook snel uit. Hij had een implantaat wat een jaar zou werken. De eerste 6 maanden was er niks meer van z'n ballen over en merkte ik duidelijk gedragsveranderingen. Daarna werden z'n ballen weer iets groter en ging hij zich weer misdragen. En het gekke was dat hij anderhalf jaar later nog steeds geen testosteron in z'n bloed had, dus officieel werkte dat implantaat nog. Ik denk dat er gewoon meer factoren meespelen dan alleen testosteron.
*Evie*
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door *Evie* »

Ja maar sinds eind februari vind ik wel heel erg snel,
hij werkte wel, kleine balletjes, deed wel 5 min over 1 plasje,
rook nergens meer aan.
En sinds vd week lijkt het allemaal wel over te gaan.

Hij is soms 15 min weg in het bos en gewoon niet terug te roepen.
Nu weet ik dat hij wel terug komt en niks dood durft te bijten maar
accepteer het niet. Ben altijd vrolijk en lief als die terug komt.
Hij neemt een houding aan als die weg wil vliegen en roep ik hem naast.
Als ik dan even omkijk spurt ie weg. Maar hij rent doelloos rond heb ik het
idee, want als ik een konijn of hert in mn ooghoek zie rent hij er niet heen.
Gaat ie ook totaal een andere kant op van waar die vandaan kwam.
Dan zijn het erg oude sporen ofzo  ;D
Gister stond er een klein hertje in het land, mama kwijt hij rent het land in,
beestje huppelde daar rond,,,,, mega in het zich..... kijkt ie niet naar.
Niet dat hij het zou mogen want had honden vast gedaan en kijken
of ik zelf het beestje kon pakken want lag zo mager in het gras en strompelde wat.
Maar lukt me niet  :(

Ga het even aankijken anders bel ik binnenkort de dierenarts eventjes want dit
kan haast niet.
Red_Hunter
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Toevallig was ik bij de dieenarts en toen ik vertelde dat hij zo rustig was geworden, vertelde hij dat iemand die bij hem kwam voor een implantaat dat ook gelezen had van een hond, dus het komt waarschijnlijk soms toch wel voor. Heb ik weer :-\.

Groetjes Trudie
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

ik wil toch even mn negatieve ervaringen over de 2de implantaat neerzetten.

Gister was ie 2 weken erin...

Bo heeft sinds het zetten al 3 x met estrelle ( oudste teef 8 jaar ) gevochten en bij andere honden is t ook oppassen met hem...
ook met devil ( ook een teef!!!) zit t soms tegen knokken aan.
en andere reuen nou ik hou er maar een hek of deur tussen.
nog nooit heeft bo lelijk tegen honden gedaan, hij is de perfecte reu qua omgang met andere honden, vandaar dat mijn 2 reuen ook samen kunnen.
maar vorige keer was t al ramp toen de chip er net zat, maar deze keer is hij gewoon echt niet wijs...
ik vind het echt niet leuk om m zo te zien...
deze implantaat maakt een hele andere hond van m.

Ook shane heeft verschrikkelijk veel last, vorige keer waste hij aan zn ballen steeds en erom heen, maar nu jeetje hij heeft nu een plek in zn liezen van zeker 25 bij 25 wat helemaal rood gesopt is, ontstoken is en waar ik nu alles weg heb geknipt.
ook zit hij veel te piepen en huilen en wil hij helemaal niet naar buiten toe :o :-X

deze keer is veel heftiger nog dan de eerste keer en ik betwijfel of ik nog aandurf om een 3de te laten zetten straks...
beide reuen hebben echt heel heel heel veel last door de implantaat en het is echt zielig.
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Toch wel fijn om negatieve kanten ook te horen.
Zijn er dan nog meer die meer last hadden van een tweede implantaat?
Juul
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Juul »

Wow, das wel heftig, idd.
Raar dan toch eigenlijk. Het zou in theorie toch niets uit moeten maken, als het 2e implantaat op tijd, dus voor het uitwerken van het eerste gezet wordt????
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Heb je weer dezelfde laten zetten?
Is er misschien toch nog wat aan veranderd sinds de eerste keer?
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

pallas schreef: Heb je weer dezelfde laten zetten?
Is er misschien toch nog wat aan veranderd sinds de eerste keer?
ik heb geen idee ik heb gewoon weer de gnrh implantaat besteld net als vorige keer :-\
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

jeetje daar wordt je dus ook niet vrolijk van...
je zou juist verwachten dat de mannen makkelijker worden in de omgang, balen is dit..

Plaats reactie