Barf versus brokken

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Barf versus brokken

Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Liekiepiekie schreef: Grappig, want mijn vader is juist een "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg - persoon" en hij zegt altijd dat katten en honden vlees moeten eten en geen blikvoer of brokken.
Ja hier zo'n opa. Heeft minder dan niks met dieren maar al dat kant en klare gedoe vind ie niks.
Verteld nu ook vol trots dat ik daar niet aan mee doe en zelf kook...nouja in die waan laat ik hem dan maar  :biggrin2:
Shifare
3-sterren
3-sterren

Bericht door Shifare »

Liekiepiekie schreef: Grappig, want mijn vader is juist een "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg - persoon" en hij zegt altijd dat katten en honden vlees moeten eten en geen blikvoer of brokken.
Mijn vader is over het algemeen ook zo, maarja, als het over zijn hond gaat is hij soms een beetje raar.
Probeert mij ook van alles te vertellen over zijn hond waarbij ik zoiets heb van 'ja dat is allemaal heel mooi maar niet bij mijn hondje!'

Waar het ook om gaat is dat Gucky (de hond) zijn hele leven al brok heeft gehad en ondanks mijn woorden dat het goed moet gaat en mogelijk zelfs verbetert wilt hij echt niet dat Gucky op KVV of Barf gaat.
Gucky heeft een keer kippenbotjes gegeten uit een vuilniszak (die gebbq'ed waren geweest) en moest toen naar de DA om de botten uit zijn achterste te halen.
Daarna heeft hij ook een keer iets van een duif gegeten van de straat en toen zat er ook een botje niet goed ofzo.

Dus nu is mijn vader er van overtuigd dat botten Gucky fataal zullen worden.
Ookal heb ik hem al 30x verteld dat dat kippenbotje fout ging omdat die verhit was.
Maarja, koppige man, hij probeert te denken in het voordeel van Gucky, jammer alleen dat hij de verkeerde beslissing maakt (vind ik).
Drijver
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Drijver »

Hier een moeder die met haar oren stond te klapperen als ik iets uitlegde over vers voeren. Inmiddels is ze het na al die jaren gewend geraakt en vindt het ook een natuurlijke manier van voeren. Ook al heeft ze verder niks met honden, ze begrijpt het allemaal wel O0. Ze haalt nu ook zonder vieze gezichten vlees voor de honden uit de diepvries.
Gelukkig maar, want de familie is uitgebreid met een schoonzus die haar hondje ook laat barfen, en lid is van dit forum. Ma kan dus haar lol op :biggrin2:

Plaats reactie