Bakken is ontspanning

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Bakken is ontspanning

- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Jantina schreef:Heb je het recept Andrea?
Vorige week het bakken maar eens opgepakt. Simpel begonnen met een lekkere citroen cake, geserveerd met verse aardbeien en slagroom. Morgen worteltjestaart met banaan en roomkaasglazuur maken, een echt paasding vind ik het.
Wil je het recept neerzetten van de worteltjestaart, Jantina?
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Kan t niet kopiëren en plakken helaas, op de website van Allerhande heet ie worteltaart met banaan. Ik maak m al jaren en altijd een succes!
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Jantina schreef:Kan t niet kopiëren en plakken helaas, op de website van Allerhande heet ie worteltaart met banaan. Ik maak m al jaren en altijd een succes!
Dan ga ik daar even kijken :) !!!
Dreetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dreetje »

Jantina schreef:Heb je het recept Andrea?
Vorige week het bakken maar eens opgepakt. Simpel begonnen met een lekkere citroen cake, geserveerd met verse aardbeien en slagroom. Morgen worteltjestaart met banaan en roomkaasglazuur maken, een echt paasding vind ik het.
Ja hoor
http://uitdekeukenvanarden.blogspot.nl/ ... delen.html
fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

Heb van de week geen foto's gemaakt maar iedere dag begonnen met een heerlijk ontbijttaartje van www.ohmypie.nl
Ze zijn zalig!
EliScooby
5-sterren
5-sterren

Bericht door EliScooby »

Ik begin langzaam goed te worden in broodjes bakken :biggrin2: Het broodje dat nu in de broodbakmachine zit, is half biospelt, half biotarwe en zit bijna tegen het glas aan geplakt.
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

IK heb afgelopen zondag weer een dinkeldesembrood met zonnebloempitten gebakken:

Afbeelding
sella

Bericht door sella »

ziet et goed uit. Ik ben met dinkelbloem een desem aan het opstarten. Ik ben zo blij dat mijn buik de dinkel wel accepteerd
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

sella schreef:ziet et goed uit. Ik ben met dinkelbloem een desem aan het opstarten. Ik ben zo blij dat mijn buik de dinkel wel accepteerd
Ik heb mijn desem oorspronkelijk met rogge gemaakt en toen deze goed actief was, heb ik de helft omgezet naar volkorenspeltmeel. Met rogge is het namelijk iets makkelijker om een desem te starten.
In de koelkast staan nu dus twee potjes desem. Ik heb nog geen roggebrood gebakken, dat wil ik doen als ik meer dagen achter elkaar vrij heb en het brood dus mag mislukken :biggrin2:
sella

Bericht door sella »

Oh ja roggedesem heb ik nog zat,ga ik daar mee mengen. Dank je.
Ligaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ligaa »

Ik heb ook een broodje gebakken, de tweede uit de nieuwe oven en de derde ooit. Nog niet zo mooi als wat ik hier laatst voorbij zag komen maar de smaak is er niet minder om. ::)

Het is een half-volkoren broodje. Moest een wit brood worden maar toen was de bloem halverwege ineens op. Volgende keer lekker aan de slag met allerhande zaadjes en nootjes. :D
Afbeelding
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: Bakken is ontspanning

Bericht door Mowgli »

Ligaa schreef:Ik heb ook een broodje gebakken, de tweede uit de nieuwe oven en de derde ooit. Nog niet zo mooi als wat ik hier laatst voorbij zag komen maar de smaak is er niet minder om. ::)

Het is een half-volkoren broodje. Moest een wit brood worden maar toen was de bloem halverwege ineens op. Volgende keer lekker aan de slag met allerhande zaadjes en nootjes. :D
Afbeelding
Smaak is het belangrijkst ; ) Oefening baart kunst. Mijn broden zien er ook niet altijd mooi uit. Ik ben nog steeds op zoek naar het voor mij perfecte recept en de beste werkwijze. Ik maak bij ieder brood wat ik bak zelfs aantekeningen.

Bij mij staat ook weer een speltdesem brood te rijzen.

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
Ligaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ligaa »

Ik heb dit recept gevolgd: http://www.carolabaktzoethoudertjes.nl/ ... rood-html/

En ik moet zeggen, hij is heel erg lekker. :)
fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

Chocolate Cocobella Pie!
http://www.ohmypie.nl voor nog veel meer lekkers :dribble:

Afbeelding
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

^^^Nu ga je echt over de grens van het toelaatbare heen. >:(