Whauw prachtige hondThessa en Shanti schreef: Een paar fotootjes van gister:
Even poseren
Topic: foto van de dag
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Topic: foto van de dag
- -Annemarie-
- 5-sterren

Geweldige foto!Berna schreef:
Ganzenpoten...mjammie...
Ultiem barfen voor ons; smorgens met de baas op jacht heeft Drago de ganzen geapporteerd. Smiddags ganzen slachten; borstfilets en billen voor ons; organen, karkas en de voetjes voor de hond. Hoe mooi kan het zijn :-)
En van alle anderen heb ik ook weer genoten!
- - Judith -
- 5-sterren

'Beleef de lente' à la Bruin 

Vanavond aan de Berkel

Vanavond aan de Berkel

vandaag heerlijk aan het spelen geweest met mijn nieuwe kadootje :
Kaya genietend van het zonnetje

even keten met elkaar

om daarna even bij opa koffie met een koekje te halen

En uiteindelijk lekker samen op de bank te kruipen

Kaya genietend van het zonnetje

even keten met elkaar

om daarna even bij opa koffie met een koekje te halen

En uiteindelijk lekker samen op de bank te kruipen

- - Judith -
- 5-sterren

Berna schreef:![]()
In de categorie lekker comfortabel

ik bespeur hier toch nog echt enige wrok, dat je zijn mand hebt ingeruild voor een kleinere versieKaela schreef: In de categorie lekker comfortabel
![]()
Uhu, dit is een statement...zhiva schreef: ik bespeur hier toch nog echt enige wrok, dat je zijn mand hebt ingeruild voor een kleinere versie![]()
Hey woon jij ook dicht bij de berkel?? Ik ook!- Judith - schreef: 'Beleef de lente' à la Bruin
Vanavond aan de Berkel
![]()
Bij ons zijn ze bezig met t meanderen vd berkel ( kronkels maken waar die eerder rechtdoor liep) , is echt een spectaculair gezicht. Zijn ze daar in jullie regio ook mee bezig??
Berna schreef:
Ganzenpoten...mjammie...
Ultiem barfen voor ons; smorgens met de baas op jacht heeft Drago de ganzen geapporteerd. Smiddags ganzen slachten; borstfilets en billen voor ons; organen, karkas en de voetjes voor de hond. Hoe mooi kan het zijn :-)
Zonder tekst (te lezen) zat er een hond met sleutelmap in z'n bek schuldig te knipperen, ik was het niet hoor die er voor zorgde dat jij niet meer met de auto weg kon, met tekst weer naar de foto gekeken en zie dat hij heerlijk aan het genieten is, opperste genietmoment
- - Judith -
- 5-sterren

Ja, ik woon in EibergenElse! schreef: Hey woon jij ook dicht bij de berkel?? Ik ook!
Bij ons zijn ze bezig met t meanderen vd berkel ( kronkels maken waar die eerder rechtdoor liep) , is echt een spectaculair gezicht. Zijn ze daar in jullie regio ook mee bezig??
Haha, nou als het een etuitje van de autosleutels was geweest had ie er niet zo genietend bij zeten :-)Extreme schreef:![]()
![]()
ik kijk naar je foto en zie een hond zitten, met oogjes dicht, en de mmmm hoe het dat, een mapje die aan je autosleutel zit waarin je je autosleutel in kan doen, in z'n bek, zit te grinniken, en "verzin" er tegelijkertijd mijn verhaal bij voor enige seconde, totdat ik dus las was hij in zijn bek had, heb weer gekeken en dacht owww ziet dat er zo uit
meerdere keren gans gegeven aan mijn honden, maar nog nooit kop/poot gegeven, wist ik toch niet dat die ganzenpoten zo donker waren
.
Zonder tekst (te lezen) zat er een hond met sleutelmap in z'n bek schuldig te knipperen, ik was het niet hoor die er voor zorgde dat jij niet meer met de auto weg kon, met tekst weer naar de foto gekeken en zie dat hij heerlijk aan het genieten is, opperste genietmoment![]()
De poten aan hem geven was niet echt mijn eigen idee. Een tijdje terug hadden we fazantenpoten via BP. Iemand vertelde toen dat ze voetjes droogde. Dat heb ik toen ook gedaan en het werd een prachtige snack.
Toen mijn lief dit weekend de ganzen aan het slachten was bedacht ik dat het rauw ook wel gegeten kon worden. Drago had zo hard zijn best gedaan dat ie ook een paar ganzenbillen van ons kreeg. Hij vond het heerlijk en ik kon nog net een foto maken voordat de hele poot op was!
Sommige ganzen hebben oranje zwemvliezen. Er komen in Nederland nogal veel soorten ganzen voor. De Grauwegans (die zie je nu heel veel omdat ze hier gaan broeden) heeft oranje pootjes en snavel. Maar de Canadese gans, Kolgans en Rietgans hebben zwarte pootjes. Van de laatste 2 voeren we de karkassen wel, van de andere niet omdat die vogels heel groot zijn en dus een heel hard karkas hebben. Een Canadese gans is namelijk maar iets kleiner als een zwaan. Je hebt trouwens ook nog Nijlganzen, daarvan voeren we de karkassen ook. Dat zijn die kleurrijke ganzen; vast wel eens opgevallen.
en ik woon ook dichtbij de BerkelElse! schreef: Hey woon jij ook dicht bij de berkel?? Ik ook!
- - Judith -
- 5-sterren

Gezellig, we kunnen wel een praatgroep oprichten voor mensen die dichtbij de Berkel wonenIvonne schreef: en ik woon ook dichtbij de Berkel![]()
![]()
Werkt dat erg therapeutisch, praten over wonen bij de meanderende Berkel...? 
Bij ons in Twente gaat het nog gewoon rechtuit-rechtaan.
Kanalen mogen niet meanderen.
Bij ons in Twente gaat het nog gewoon rechtuit-rechtaan.
Kanalen mogen niet meanderen.