Tsja, die kleintjes bij mij zullen er toch ook aan moeten geloven
Kittens ontwormen
Moderators: koekje, pearlsofpassion
Kittens ontwormen
Welk ontwormingsmiddel gebruiken jullie voor kittens? En wat zijn jullie ervaringen deze of andere merken?

Re:Kittens ontwormen
Ik gebruik altijd banminth voor de pups , en als Phoebe kittens krijgt ga ik die ook ontwormen met banminth maar dan die voor de kat.
Waarom dan die en niet bijvoorbeeld Vitaminthe wat ook werkt tegen lintworm?
Onze kittens gingen altijd spugen na Vithaminthe en waren er echt beroerd van, ook dunnen poep enz.Loeka schreef: Waarom dan die en niet bijvoorbeeld Vitaminthe wat ook werkt tegen lintworm?
Met Banminth (is er oook voor katten) had ik dat niet en ook niet met Flubenol.
Van Vitaminth gaan de puppen altijd aan de diaree en de spuug en ik neem aan dat je de moeder ontwormt hebt voor de dekking, dus dan kunnen de kittens alleen last hebben van spoelwormen en niet van lintworm, en het is dus dan ook niet nodig om een middel ttegen lintworm te gevenLoeka schreef: Waarom dan die en niet bijvoorbeeld Vitaminthe wat ook werkt tegen lintworm?
Ja moeder is voor de dekking ontwormt.
Ok, uit deze kleine enquete blijkt dat Banminth het beste uit de bus komt. Zou dit iets zijn om door Kassa te laten testen?
Ok, uit deze kleine enquete blijkt dat Banminth het beste uit de bus komt. Zou dit iets zijn om door Kassa te laten testen?
Op de website van Milbemax/Novartis is te lezen dat je kittens onder de 6 weken en/of met een gewicht minder dan 0,5 kg GEEN Milbemax mag geven. Alleen naar gewicht kijken is dus niet voldoende.
De link voor de geinteresseerden: http://www.ah.novartis.nl/products/nl/by_animal.shtml
De link voor de geinteresseerden: http://www.ah.novartis.nl/products/nl/by_animal.shtml
-
jeanne
- 5-sterren

- Contacteer:
ooh ik denk dat de moeder van ons aanstaande katje niet ontwormd was voor de dekking, omdat het een ongelukje was
(ik zal nog eens navragen)
Werkt banminth tegen elke worm???
Dat de moeder niet ontwormt was voor de dekking zegt niet dat ze wormen had natuurlijk. Phoebe is ook niet ontwormt voor de dekking maar ik heb geen reden om aan te nemen dat ze lintworm had/heeft.jeanne schreef: ooh ik denk dat de moeder van ons aanstaande katje niet ontwormd was voor de dekking, omdat het een ongelukje was(ik zal nog eens navragen)
Banminth werkt alleen tegen spoelworm