Hier ook eentje die vanaf dag 1 een slechte eter is. Na jaren gepuzzel met voer, periodes van erge diarree, bloedonderzoeken, foto's, echo, biopten, verschillende kvv's, gebakken vlees..............ondervond ik dat hij 't op heel mager voer 't best deed, nog 's een bloedonderzoek waaruit een eventueel minder goede pancreaswerking als oorzaak van alles kwam deed bij mij een licht opgaan en ik gaf alleen nog mager kvv, zo ging 't een tijdje redelijk goed maar hij kreeg weer een flinke terugval en viel weer af. Nog een bloedonderzoek wees weer op een slechte pancreaswerking (al had de DA het nog steeds over een overactieve schildklier als mogelijke oorzaakvoor zijn problemen). Nu eet hij alleen gemalen eendenekken met eendenborst en wat eendenhartjes (alles wel zonder 't minste vet) en wat verse kalfspancreas, en 't gaat goed, hij eet 4 keer per dag kleine porties (alhoewel,.... 120gr zonder de pancreas, per dag voor een hondje van net geen 3kg....) en tussendoor nog wat snoepje (z'n voer dat ik droog) en hij heeft altijd honger, bijkomen gaat heeeeel voorzichtig (sinds begin augustus 130gr) maar 't voornaamste .....hij eet. 2weken geleden wias hij de dochter te snel af en jatte een snipper paprika chips..'s anderendaags was eten al niet meer fijn....uiteindelijk wel naar z'n kommetje....nog 's wat rondloeren,eten uit 't kommetje leggen, 's likken......als ik 't dan wat versier met een stukje van een geschroeit eendenhartje gaat hij wel eten maar met lange tanden. Gelukkig is zoiets na een paar dagen weer voorbij.
Laat als 't kan en nog niet gebeurt is z'n pancreaswaarden 's nakijken, misschien vind je de oorzaak van 't niet willen eten hierin.
Ik hoop in ieder geval dat je een oorzaak en oplossing vind want 't is frustrerend.
Veel succes..........en laat af en toe 's horen hoe 't ervoor staat.