[quote="Senta"]
Daarom doe ik niet mee aan al die vleeslijntjes, zitten mij teveel afstanden en teveel mensen tussen.
Als dr wat mis gaat heb je geen idee waar je het zoeken moet. Ik probeer zoveel mogelijk rechtstreeks van slachterijen te krijgen, zoniet bestel ik bij degomeat, waar stickers van herkomst en slachtdatum op het vlees staan. Een zak vlees zonder sticker bij een derde hoef ik niet meer al ziet het er nog zo mooi uit.
[/quote]
Maar geef je jezelf dan geen vals gevoel van zekerheid? Niets is toch zo simpel als een stickertje printen met de info die de klant wil lezen erop? Dat bewijst die paardenvleesaffaire van de afgelopen tijd wel, en in Duitsland zijn er al jaren om de zoveel tijd "Gammelfleisch"-schandalen - allemaal vlees dat een keurig betrouwbaar stickertje erop had. En zelfs als je het zelf ophaalt bij het abbatoir, hoe weet je dan dat het vlees niet van een of ander vaag dier uit Roemenië afkomstig is? Daarbij draait het toch ook alleen maar om vertrouwen in degene die je vertelt waar het dier vandaan komt?
In de wereld van vandaag heb je geloof ik alleen absolute zekerheid wanneer je het slachtdier zelf naar de slager brengt, erbij staat wanneer het wordt afgeschoten en wanneer het in stukjes wordt gesneden. En dan bij voorkeur een slachtdier dat je zelf hebt grootgebracht.