Slakkenkorrels
Moderator: Lizzy
Slakkenkorrels
Je hoort hier meer en meer honden die vergiftigd worden door slakkenkorrels
er is een betere manier om slakken te verdelgen als ze je tuin planten opeten,
zelf gebruik ik een bakje met goedkope pils,ze drinken er van en verdrinken in het goedje.
zelf gebruik ik een bakje met goedkope pils,ze drinken er van en verdrinken in het goedje.
- Sarah5
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Slakkenkorrels
Je kan ook koperband spannen om de planten die je wilt beschermen.
Diatomeeenaarde strooien schijnt ook te helpen.
http://www.diatomeeenaarde.nl/index.php ... 23&lang=NL
http://www.diatomeeenaarde.nl/index.php ... 23&lang=NL
Ik heb rennetjes van tuindraad geknipd en gerold en met de pinnetjes die grond geduwd, daarin gaan de korrels. Er staan er her en der tussen de gevoelige planten.
Voor Berre die maar 25cm hoog is is dit voldoende.
Voor Berre die maar 25cm hoog is is dit voldoende.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ik heb van de buurman vorig jaar kalk gekregen om rond m'n groentebedje te strooien. Daar verschrompelen ze van (de slakken).
cacaodoppen en koffiedik schijnen ze ook niet over te komen. Ikzelf heb om mijn potten met hosta's koperplakband en om de gevoelige planten in de tuin koperranden staan.
-
Martine-Tom
cacaodoppen zijn giftig voor hond en katkeetje schreef: cacaodoppen en koffiedik schijnen ze ook niet over te komen. Ikzelf heb om mijn potten met hosta's koperplakband en om de gevoelige planten in de tuin koperranden staan.
Oh?? Wist ik niet, Maar niet aanschaffen dan, ik houd het dan toch maar bij de koperbanden. 
Denk dat de honden dat bakje met pils wel kunnen waarderen 
Slakkenkorrels van ekostyle?
-
Martine-Tom
Bamihap (kat van de buurman) in elk geval wel, die liep van de week ineens wat scheef in de tuinMonique77 schreef: Denk dat de honden dat bakje met pils wel kunnen waarderen![]()
Dat doet mij denken aan Kay vorig jaar in Oostenrijk op een dorpsfeest ... Toen die gasten door hadden dat Kay bier lekker vond hebben ze hem aardig laten zupen, tot hij echt heen en weer slingerde over straat, toen hebben we hem maar even naar huis gebracht omdat dat niet helemaal de bedoeling wasMartine-Tom schreef: Bamihap (kat van de buurman) in elk geval wel, die liep van de week ineens wat scheef in de tuin![]()
En dan s'nachts tig keer eruit hé, want tsja van bier spoelt het lekker door van binnen
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Indy is ook dol op bier 
Heb ik ook ooit geprobeerd. Dat bier werkt perfect, alleen, het bier was niet aan te slepen, en waar laat je vervolgens al die bakjes bier vol vieze stinkende dode slakken. Een pak ecostyle is goedkoper (ik kocht de goedkoopste biertjes die er te vinden waren) en net zo effectef. En niet schadelijk voor honden ( of egels en muizen e.d.)Riddick schreef: Je hoort hier meer en meer honden die vergiftigd worden door slakkenkorrels
Wat ook kan: Met de hand verzamelen; gisteravond na een buitje in het donker verzameld: 350 gram aan naaktslakkken.
Toch dacht ik eens ergens gelezen te hebben dat dat spul ook niet zo ongevaarlijk was.
Link gevonden, is toch niet gevaarlijk, wel veel tips.
http://documentatie.leefmilieubrussel.b ... ces_NL.PDF
Link gevonden, is toch niet gevaarlijk, wel veel tips.
http://documentatie.leefmilieubrussel.b ... ces_NL.PDF
Laatst gewijzigd door keetje op za 07 sep 2013, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.