Wat is dit?
Moderator: Lizzy
- constance.blokzijl
- 5-sterren

Wat is dit?
Lola heeft dit aan de binnenkant van haar oor, bovenin de punt. Oor ziet er verder prima uit, niet vies of wat ook. Ze lijkt er geen last van te hebben maar ik heb nog nooit zoiets gezien. Iemand enig idee? 

Re: Wat is dit?
Geen idee! Het lijkt wel eczeem.... Maar dat zou dan wel jeuken denk ik. Is het vochtig?
Lijkt wel op soort brandbaar bijvoorbeeld door een plant zoals berenklauw ofzo.
- constance.blokzijl
- 5-sterren

Nee het is wel droog, het oor voelt wel wat vettig maar verder niet. Het ziet er wat blaasjes achting uit?Lizzy schreef:Geen idee! Het lijkt wel eczeem.... Maar dat zou dan wel jeuken denk ik. Is het vochtig?
Kan het niet anders omschrijven, misschien door de warmte? Ze kan echt heel slecht tegen de warmte zoals vorige week
- constance.blokzijl
- 5-sterren

Dat kwam ook in mij op, maar ik heb echt nergens Bereklauw gezien afgelopen weekdinky89 schreef:Lijkt wel op soort brandbaar bijvoorbeeld door een plant zoals berenklauw ofzo.
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Pippa had zulke plekken in beide oren na een vakantie in Frankrijk. Ze gaf ook geen jeuk aan en het ging vanzelf weer weg.
Tot zover mijn niet nuttige bijdrage
- constance.blokzijl
- 5-sterren

Ach niet nuttig, niet nuttig.... Ik kijk het nog een dagje aan en is het niet minder ga ik toch ff naar de DA, we gaan dit weekend ook op vakantie naar Oostenrijk, en dat is dan toch anders...MarijeEnBoomer schreef:Pippa had zulke plekken in beide oren na een vakantie in Frankrijk. Ze gaf ook geen jeuk aan en het ging vanzelf weer weg.
Lijkt toch op een contact allergie. Brandnetels?
- constance.blokzijl
- 5-sterren

Dat zou zeker een optie zijn, daar struinde ze pas wel door!MillyMol schreef:Lijkt toch op een contact allergie. Brandnetels?
Erg late reactie maar lees het nu pas… kan het geen zonnebrand zijn? Volgens mij heeft Manu ooit zoiets gehad jaren geleden ook in een oor… en op zijn ballen toen hij die nog had
Daar zat weinig haar en daarna hebben we toen gelijk een zonnebrand spray daarvoor gekocht en na castratie uiteraard geen last meer…
- constance.blokzijl
- 5-sterren

Wat het nu precies was geen idee nog, ik heb het 3 dagen schoongemaakt met wat Dettol en daarna kwamen er keurige korstjes op. Inmiddels zie je er ook helemaal niets meer van.El_Kato schreef:Erg late reactie maar lees het nu pas… kan het geen zonnebrand zijn? Volgens mij heeft Manu ooit zoiets gehad jaren geleden ook in een oor… en op zijn ballen toen hij die nog hadDaar zat weinig haar en daarna hebben we toen gelijk een zonnebrand spray daarvoor gekocht en na castratie uiteraard geen last meer…
Een contactallergie lijkt me nog het meest zinnig, ik weet dat een Amerikaanse bulldog aardig wat plant allergieën kan hebben. Dus ze zal ongetwijfeld zo'n plant hebben aangeraakt. Meestal is haar reactie dat ze onder de bulten komt te zitten, dit had ik nog niet meegemaakt.
Maar het is dus gelukkig helemaal over nu [emoji6]