Update(foto tong)
Moderator: Lizzy
Update(foto tong)
Heb je ook wel eens? Dat je je hond niet fit vind maar dat je er de vinger niet op kan leggen?
Mijn boxer van 8 jaar eet en drinkt wel, plast en poept maar toch... het zit me niet lekker. Hij is wat down, speelt niet/amper, wil na twee bomen al weer naar huis. Hij kreupelt niet. Maar hij ligt op de grond en op zijn kleed ipv op de stoel voor het raam. Van die kleine dingetjes..
Ik heb hem een pijnstiller gegeven, kijken of dat verbetering brengt. Wat doen jullie in zo'n geval?
Mijn boxer van 8 jaar eet en drinkt wel, plast en poept maar toch... het zit me niet lekker. Hij is wat down, speelt niet/amper, wil na twee bomen al weer naar huis. Hij kreupelt niet. Maar hij ligt op de grond en op zijn kleed ipv op de stoel voor het raam. Van die kleine dingetjes..
Ik heb hem een pijnstiller gegeven, kijken of dat verbetering brengt. Wat doen jullie in zo'n geval?
Laatst gewijzigd door Fioon op do 26 jan 2017, 18:38, 4 keer totaal gewijzigd.
- Angelique
- 5-sterren

Re: Heb je ook wel eens?
Die liet ik dan toch even door de kleine mangel heen gaan. Klinisch onderzoek, bloedje misschien, dat soort dingen.
Ik heb dit ook eens gehad met onze Pinkel. Bloedje geprikt. Verhoogde leverwaardes. Bleek HCC te hebben. Ze heeft het overleeft hoor, daar niet van maar het was toch wel fijn om het te weten. Ik zou een bloedje laten trekken. Niertjes, lever, etc.Fioon schreef:Heb je ook wel eens? Dat je je hond niet fit vind maar dat je er de vinger niet op kan leggen?
Ja, met Nelson. Die bleek een longontsteking te hebben.
Hij hoestte niet, geen koorts, eigenlijk niets. Hij was alleen wat mat en ik had er geen goed gevoel bij.
Hij hoestte niet, geen koorts, eigenlijk niets. Hij was alleen wat mat en ik had er geen goed gevoel bij.
Check gepland bij de da voor morgenavond, urine bloed afnemen en bloeddruk. Jullie bevestigen mijn gevoel dat dit goed is om te doen. Ben benieuwd wat er uit komt!
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ochossepos. Boxy's moeten gewoon gek blijven tot ze 21 zijn, daarna mogen het rustiger aan gaan doen!
Succes en sterkte morgen. Even naar het hart luisteren lijkt me ook een goed idee, maar dat zal de da sowieso wel doen.
Succes en sterkte morgen. Even naar het hart luisteren lijkt me ook een goed idee, maar dat zal de da sowieso wel doen.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Dubbel
Re: Heb je ook wel eens? Update
nou, meneer is door de molen geweest. Bloedonderzoek oke!
urineonderzoek oke!
hart geluisterd, lichte ruis, (was bekend lekke hartklep) oke!
Bloeddruk gemeten oke!
Hartslag mooie rustig oke!
Bultje aangeprikt, kwam hoop talg uit, nu weg
PAK VAN MIJN HART!!
Alleen wel 2 kg lichter dan in juli, verder alles goed helemaal gezond bevonden. Advies iets meer voeren en met 3 a 4 weken weer wegen.
Blijf ik het raar vinden waarom hij twee dagen zo mat was. Inmiddels is hij weer alert en loopt hij met zijn speeltje door huis. Ik heb wel pijnstillers gevraagd om te kijken of hij met pijnstiller beter is.
urineonderzoek oke!
hart geluisterd, lichte ruis, (was bekend lekke hartklep) oke!
Bloeddruk gemeten oke!
Hartslag mooie rustig oke!
Bultje aangeprikt, kwam hoop talg uit, nu weg
PAK VAN MIJN HART!!
Alleen wel 2 kg lichter dan in juli, verder alles goed helemaal gezond bevonden. Advies iets meer voeren en met 3 a 4 weken weer wegen.
Blijf ik het raar vinden waarom hij twee dagen zo mat was. Inmiddels is hij weer alert en loopt hij met zijn speeltje door huis. Ik heb wel pijnstillers gevraagd om te kijken of hij met pijnstiller beter is.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Hè, wat een opluchting! Altijd weer fijn als ze gezond blijken te zijn. Heb je geen loops teefje in de buurt of zo, dat ie daardoor zo van z'n sokken was?
Ik weet niet of er een teefje loops is, heb ook nognooit gemerkt dat hij daar last van had. Hij heeft nu 1 rimadyl per dag en hij speelt weer! Ik ga een dag of 5 pijnstiller geven en daarna kijken hoe hij is zonder pijnstiller.Anne in Duitsland schreef:Hè, wat een opluchting! Altijd weer fijn als ze gezond blijken te zijn. Heb je geen loops teefje in de buurt of zo, dat ie daardoor zo van z'n sokken was?
Laatst gewijzigd door Fioon op zo 30 okt 2016, 07:50, 1 keer totaal gewijzigd.
OK. Het zou dus toch kunnen betekenen dat hij ergens pijn heeft... Dat maakt het nog lastiger zeg!
Goed plan!Fioon schreef:Ik weet niet of er een teefje loops is, heb ook nognooit gemerkt dat hij daar last van had. Hij heeft nu 1 rimadyl per dag en hij speelt weer! Ik ga een dag of 5 pijnstiller geven en daarna kijken hoe hij is zonder pijnstiller.
Tip: maak filmpjes. Ik heb dat gedaan op advies van mijn da toen mijn paard op pijnstillers stond omdat we dachten dat ze misschien wat kon hebben maar we geen idee hadden wat en waar. Vier dagen gefilmd en daarna vier dagen gefilmd zonder pijnstillers. Filmpjes vergeleken en we zagen een wat stijvere rug. Zou ons anders nooit opgevallen zijn. Foto's gemaakt van de rug en hoppa: probleem te pakken.
Misschien is het overbodig maar het vergelijkt wel makkelijker.
Zou hij misschien wat depressief kunnen zijn? is er misschien wat veranderd thuis? Kan hij stress hebben? Moeilijk hoor, ik hoop dat hij gauw weer opknapt !!
Re: Heb je Dat.... Update 26/1 +foto
Ik ontdek vanochtend een bultje aan Diego's tong
wat kan dat nou zijn?
Afspraak bij da staat maar ben benieuwd naar jullie
Ideeen.
Afspraak bij da staat maar ben benieuwd naar jullie
Ideeen.

Re: Update(foto tong)
Ik heb geen idee wat het is! Maar ik ging er wel direct mee naar de dierenarts. Bultjes zijn gewoon bleh
dus altijd de moeite van het nakijken waard.