Vette niertjes ...

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Plaats reactie

Vette niertjes ...

Raaf
3-sterren
3-sterren

Vette niertjes ...

Bericht door Raaf »

Goedemiddag,
Aan de konijnenniertjes die ik mijn honden geef vind ik best veel vet vastzitten. Nu knip ik het erlangs af met een schaar en voer het niet...
Hoe zijn jullie niertjes en geven jullie het vet wel/niet en waarom?
Greece
5-sterren
5-sterren

Re: Vette niertjes ...

Bericht door Greece »

Aan konijnenniertjes zit altijd (veel) vet is mijn ervaring. Meestal laat ik dat er gewoon aan.
Waarom? geen idee ;D
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Rond de nieren zit altijd vet, helemaal normaal. Of ik het wel of niet zou voeren hangt wat af van de situatie. Heb je een hond die makkelijk dik wordt en sowieso dus al maar een kleine hoeveelheid voor zijn/haar gewicht krijgt, dan zou ik het niet voeren, heb je een hond die moeilijker aankomt, dan wel.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Ik heb ooit vier kilo konijnennier gescheiden van het vet. Daarna beide gewogen en ik kwam op 50/50 uit.
Ik laat het vet eraan omdat ik erg magere vleessoorten voer maar let er wel op dat het percentage nier dan ook wel echt nier is.

Dus stel ik moet per week 100 gram nier voeren ga ik uit van niertjes zonder vet. Het vet is gewoon extra.
Ik wissel nier ook weer af in diersoorten. Dus konijnennier, lamsnier, etc.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Ik had vetloze vroeger, maar ik kan er niet meer aan geraken. Ik zou ook kijken of je al vet voert of niet en het daarvan laten afhangen. Maar als je het eraan laat zou ik dus ook wel meer voeren zodat je nog steeds voldoende nier voert.
Raaf
3-sterren
3-sterren

Bericht door Raaf »

Bedankt voor jullie reacties!
Ik zal het per menu en per hond gaan bekijken...
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Ik haalde het er altijd af. Vond het veel te veel vet, van die grote witte brokken. Ik was er niet pietluttig in, er mocht best wat blijven zitten. Maar de grootste brokken haalde ik er af.
Raaf
3-sterren
3-sterren

Bericht door Raaf »

Kaela schreef:Ik haalde het er altijd af. Vond het veel te veel vet, van die grote witte brokken. Ik was er niet pietluttig in, er mocht best wat blijven zitten. Maar de grootste brokken haalde ik er af.
Zo doe ik het nu ook....
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Het vet dat aan de konijnenniertjes zit haal ik eraf. Is veels te veel vet voor mijn honden. Vroeger had ik mooie konijnenniertjes zonder vet maar helaas, dat is verleden tijd. Ik bestel ze nu dan ook alleen als ik niks anders kan vinden, want ik gooi meer dan de helft van het gewicht weg en dat is natuurlijk zonde geld.
Raaf
3-sterren
3-sterren

Bericht door Raaf »

pike schreef:Het vet dat aan de konijnenniertjes zit haal ik eraf. Is veels te veel vet voor mijn honden. Vroeger had ik mooie konijnenniertjes zonder vet maar helaas, dat is verleden tijd. Ik bestel ze nu dan ook alleen als ik niks anders kan vinden, want ik gooi meer dan de helft van het gewicht weg en dat is natuurlijk zonde geld.
Dat vond ik nou ook, te vet voor de honden en soms inderdaad wel tegen de helft van het gewicht aan.... :(
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Raaf schreef:Dat vond ik nou ook, te vet voor de honden en soms inderdaad wel tegen de helft van het gewicht aan.... :(
Bij konijnennier klopt dat inderdaad. Het ligt er in mijn ogen erg aan wat je voor de rest voert of het teveel vet is of niet. Als je alleen magere diersoorten voert en dan ook nog hoge kwaliteit dan heb je snel weinig vet in je menu.
Raaf
3-sterren
3-sterren

Bericht door Raaf »

Hope schreef:Bij konijnennier klopt dat inderdaad. Het ligt er in mijn ogen erg aan wat je voor de rest voert of het teveel vet is of niet. Als je alleen magere diersoorten voert en dan ook nog hoge kwaliteit dan heb je snel weinig vet in je menu.
Ik voer niet bijzonder vetarm, qua lichaamdgewicht zitten ze eigenlijk ook alle 4 wel goed. Wel hebben er twee wat last van een droge(re) huid. Niet altijd, maar wel nu het kouder wordt... Zou meer 'vet' of olie toevoegen hierbij kunnen helpen?

En zegt het vet aan de konijnenniertjes ook iets over de kwaliteit hiervan?

Plaats reactie