Puur natuur ; zo zonde!!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Puur natuur ; zo zonde!!

Maxioscar
3-sterren
3-sterren

Puur natuur ; zo zonde!!

Bericht door Maxioscar »

Ik neem nog wel eens wat mee wat vers is aangereden , zo ook gisteren een eend.
Zag er prachtig uit , en mijn bodeguero wist er wel raad mee.
Netjes plukken , en vleugels opeten.
Toen er een beginnetje gemaakt was door haar , konden de andere honden ook wat eten...
Mooi donker vlees , de filet had de kleur van biefstuk.

Wat schets mijn verbazing , ik had 3 kotsende honden die alles eruit gooiden ???
Zo mooi puur natuur vlees , en mijn honden verdragen het niet...
Met ander wild nooit problemen gehad , gans is niet favoriet , maar wordt wel gegeten en verdagen.

Hoe is dit mogelijk?
Lil

Re: Puur natuur ; zo zonde!!

Bericht door Lil »

Vogelgriep?
Bacteriën?

Je weet natuurlijk niet wat er allemaal mis was met het vlees, maar blijkbaar was her helemaal niet in orde.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Maxioscar schreef:Ik neem nog wel eens wat mee wat vers is aangereden , zo ook gisteren een eend.
Zag er prachtig uit , en mijn bodeguero wist er wel raad mee.
Netjes plukken , en vleugels opeten.
Toen er een beginnetje gemaakt was door haar , konden de andere honden ook wat eten...
Mooi donker vlees , de filet had de kleur van biefstuk.

Wat schets mijn verbazing , ik had 3 kotsende honden die alles eruit gooiden ???
Zo mooi puur natuur vlees , en mijn honden verdragen het niet...
Met ander wild nooit problemen gehad , gans is niet favoriet , maar wordt wel gegeten en verdagen.

Hoe is dit mogelijk?
Geen idee, maar mij is altijd geleerd om eerst 3 weken in de vriezer te leggen voor het te voeren.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Was het wel roadkill? Misschien inderdaad een eend die aan vogelgriep bezweek? In hoeverre een hond daar dan ziek van wordt weet ik natuurlijk ook niet, maar mij lijkt iets toch niet helemaal oké met die eend.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Sorry, maar is het niet een beetje naïef om te denken dat alles wat in de vrije natuur sterft gezond is? Dat hoeft toch niet? Alsof dieren in de natuur nooit ziek worden en geen overdraagbare ziektes hebben...
Hanny
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hanny »

Het kan ook zijn, dat de eend toch niet goed beviel.
Hier gebeurt het met regelmaat dat voer na een tijdje wordt uitgespuugd.
Ik weet, dat als er iets een beetje langzaam wordt opgegeten het wel raak zal zijn, puur natuur, of niet.

Hanny
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Ik durfde dat toch niet, en zeker niet nu!
Lag die eend op de weg? Misschien is daar wel een kilo pekel overheen gegaan, dan mag je blij zijn dat ze alleen hebben staan spugen.
Maxioscar
3-sterren
3-sterren

Bericht door Maxioscar »

Het waren er 5 , ze zitten langs de rand van de weg , en vliegen wel eens de verkeerde kant op als er een auto aan komt.
De andere 4 waren te ''plat'' , deze lag mooi aan de rand van de weg.

Pekel zal wel mee vallen , het was net gebeurd.

Eend was mi niet ziek , mooie volle krop , en prachtige filet. Een zieke eend heeft geen volle krop en prachtige filet...
Ik denk niet dat al mijn vlees gekeurd is op vogelgriep...fazant , gans , duif.

Het verbaasde mij gewoon. Ze krijgen ook tamme eend , en dat gaat altijd goed.
Maar je kon zo duidelijk zien aan de kleur van het vlees dat het echt puur natuur was , zo mooi donker.

Waar is die 3 weken in de vriezer voor? om af te doden? Ik geef vaker zo verse ''roadkill''als ik zeker weet dat het vers is.
Martine-Tom

Maxioscar schreef:
Waar is die 3 weken in de vriezer voor? om af te doden? Ik geef vaker zo verse ''roadkill''als ik zeker weet dat het vers is.
ivm parasieten enzo. Net als wat je met verse vis doet.
Hylos
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hylos »

Ik weet dat Kaela ook eens verse roadkill (ook een eend) had meegenomen.
Oscar, alias Kliko, moest er ook niks van hebben. ;D
Misschien moet het eerst besterven voordat ze het goed kunnen? Dat het te vers was (ik zeg maar wat hoor)?
Maxioscar
3-sterren
3-sterren

Bericht door Maxioscar »

Parasieten...lastig ding , als ik ze wel eens echt dood spul van straat zie schrapen...of paardenpoep , kippenpoep , en verreweg het lekkerste , kattenpoep!! Yak!

Zou dat dan alleen met eend zo zijn? of meer gevogelte...

reeen , hazen en konijnen worden hier wel eens warm genuttigd , geheel zonder problemen.
Martine-Tom

Maxioscar schreef:Parasieten...lastig ding , als ik ze wel eens echt dood spul van straat zie schrapen...of paardenpoep , kippenpoep , en verreweg het lekkerste , kattenpoep!! Yak!

reeen , hazen en konijnen worden hier wel eens warm genuttigd , geheel zonder problemen.
Tja en het risico is dat het dus niet goed gaat...en dat heb je nu mee gemaakt ;)
Je weet nooit waar het dier aan overleden is dus ik zou het risico niet willen lopen en het gewoon in de vriezer mikken, maar dat is uiteraard ieders eigen keus.
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

Ik heb het ook weleens gedaan met een knijn,maar die was net aangereden,want hij was nog warm,die heb ik meegenomen,in de schuur laten stijven,daarna de vriezer in en na 3 weken pas gegeven.
Hetzelfde gedaan met een eend.
Ging met allebei goed.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Hylos schreef:Ik weet dat Kaela ook eens verse roadkill (ook een eend) had meegenomen.
Oscar, alias Kliko, moest er ook niks van hebben. ;D
Misschien moet het eerst besterven voordat ze het goed kunnen? Dat het te vers was (ik zeg maar wat hoor)?
Klopt, die eend was ook nét aangereden en alleen zijn koppie was beschadigd. Ik heb hem wel weken in de vriezer gehad (langer dan 3 omdat ik hem weer vergeten was). Oscar vond er niets aan. Hij vrat altijd alles wat ik hem voorzette, maar hier liep ie drie keer teleurgesteld van weg tot hij besefte dat het toch echt zijn avondeten was.
Hij heeft er niet van gekotst, maar ik zou daar niet verbaasd over zijn geweest. Kennelijk is wilde eend wat "heftig" in verhouding tot tamme.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Maxioscar schreef:Parasieten...lastig ding , als ik ze wel eens echt dood spul van straat zie schrapen...of paardenpoep , kippenpoep , en verreweg het lekkerste , kattenpoep!! Yak!

Met paardenpoep wel echt oppassen hoor, als die net ontwormt zijn wil je niet dat je hond dat binnenkrijgt...

Plaats reactie