Rouwen van je hond

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Rouwen van je hond

tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Rouwen van je hond

Bericht door tt-tjes »

Mijn 2 jongens zijn helemaal de weg kwijt. Balou ligt de hele dag stilletjes in de bench, en met Bono is geen land te bezeilen. Jammert en jankt in huis, wil niet meer in de ren/bench, wat lastig is als we zijn werken. Op de dag dat we Chendo hebben laten gaan is hij over de ren heen geklommen, wat gelukkig wel goed gegaan is maar ook heel fout af had kunnen lopen.

Hebben jullie honden dat nou ook dat ze zo veranderen? Ze rouwen volgens mij ook echt.
nikèdog2000
5-sterren
5-sterren

Re: Rouwen van je hond

Bericht door nikèdog2000 »

ik heb de ervaring ze ruiken even
en dan is het goed
hier geen getreur van de honden

met mij is het anders
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Amber is nu vier maanden geleden overleden . Wat ons opviel en nog steeds opvalt is dat Tessa het moeilijk vind om alleen thuis te blijven
En dat was voorheen nooit het geval

Tessa heeft wel ""afscheid "" genomen van Amber , en ruiken /snuffelen ... oh jij ""doet het niet meer ""

Verder ben ik vanaf het begin wel andere honden vriendjes op gaan zoeken met haar
( De honden waarmee ze voorheen ook al veel contact had )
We spreken af en maken samen een wandeling , we hebben zo nu en dan een bejaarde labrador die even hier is als het baasje weg moet .... zulke dingen dus
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Tuurlijk kunnen ze rouwen. Ze missen hem.
Zij zijn ook een deel van hun roedel kwijt. En als ik het goed begrepen heb eentje waar ze allebei op bouwden... :-\
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

nikèdog2000 schreef:ik heb de ervaring ze ruiken even
en dan is het goed

met mij is het anders

Hier idem..., waar ik mega problemen voorzag als Joep weg zou vallen (tenslotte is Joris nooit alleen geweest), dacht Joris er heel anders over. Niets, maar dan ook werkelijk niets geeft ons het idee dat hij Joep mist. Hij doet het geweldig alleen, kan ineens prima alleen thuis zijn (met Joep erbij was dat minder een succes), is veel minder reactief (geeft ons het idee dat hij Joep heel erg verdedigde) en is echt heel relaxt en ontspannen.
Kuikuhnek
4-sterren
4-sterren

Bericht door Kuikuhnek »

Sommige wel en sommige niet. Maar ze kunnen wel degelijk flink van slag zijn.
Maar honden zijn ook zeer gevoelig voor hun baas. En jij zal ander gedrag dan normaal vertonen. Soms heb je dat zelf niet door. Honden zijn gewoonte dieren en er is iets veranderd in die gewoonte. Dus zullen zij zich ook anders gaan gedragen.
carriebar
1-ster
1-ster

Bericht door carriebar »

Toen bij ons Harley overleed hebben we Bo bewust afscheid laten nemen. Ze heeft aan hem gesnuffeld en ging toen trillen. Ze had echt door dat hij was overleden en wilde toen weg, dit was bij de dierenarts. Ze heeft niet echt gerouwd heb ik het idee. Wel dat ze het raar vond in het begin dat er nu twee mensen naast haar liepen met wandelen. Ook wilde ze een bepaald pad niet meer in die we altijd liepen. Heel vreemd.

Nu dat Bo is overleden, merken we niets aan Jarco. Hij was erbij met inslapen van Bo. Maar hij was maar 2 weken samen met haar.

Heel veel sterkte nogmaals...
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Spikkelneus »

Hier doen ze alledrie verschillend: Dali mist het heel erg om een broertje te hebben, hij loopt de hele dag achter me aan en vraagt me continue of ik dan misschien met hem wil spelen.
Milou was de eerste paar dagen stilletjes, maar begint nu echt haar draai wel weer te vinden.
Nuria hadden we niet gelukkiger kunnen maken, die komt helemaal los zonder Raul (hij was ook niet heel erg lief voor haar)

Kijk, deze foto is van gister. Dali laat me niet met rust, dat geeft niks, maar het is wel opvallend.
Afbeelding
Lil

Bericht door Lil »

nikèdog2000 schreef:ik heb de ervaring ze ruiken even
en dan is het goed

met mij is het anders
Hier ook nog nooit anders meegemaakt dan zo.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Ze hebben hier allebei afscheid kunnen nemen. Wij hebben Chendo mee naar huis genomen en in de kamer gelegd. Bono durfde eerst niet in de buurt te komen omdat Chendo hem vanaf dag 1 vreselijk afgesnauwd heeft, iedere dag opnieuw. Balou heeft aan hem gesnuffeld en ff bij de mand gelegen.
We hebben Chendo daarna in de garage gelegd en zondag is Balou nog 1x gaan kijken, Bono is regelmatig de garage ingelopen om aan hem te snuffelen.
Toen we terugkwamen van het crematorium heb ik de kleedjes bij de wasmachine gelegd en ook daar ging Bono regelmatig ff naar toe.
Heel vreemd eigenlijk, want toen Chendo er was liet hij Bono echt niet in de buurt komen. Bono wist niet beter dan dat hij ver uit de buurt van Chendo moest blijven.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op wo 22 feb 2017, 14:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Spikkelneus schreef:Hier doen ze alledrie verschillend: Dali mist het heel erg om een broertje te hebben, hij loopt de hele dag achter me aan en vraagt me continue of ik dan misschien met hem wil spelen.
Milou was de eerste paar dagen stilletjes, maar begint nu echt haar draai wel weer te vinden.
Nuria hadden we niet gelukkiger kunnen maken, die komt helemaal los zonder Raul (hij was ook niet heel erg lief voor haar)

Kijk, deze foto is van gister. Dali laat me niet met rust, dat geeft niks, maar het is wel opvallend.
Afbeelding

Doet Dali dat niet om jou te steunen of op te vrolijken?
Xindy wil ook altijd met me spelen en knuffelen als ik niet lekker in mijn vel zit. Het klinkt herkenbaar.

Sterkte voor Balou en Bono :-*
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Hier laten we ze ook altijd afscheid nemen en zijn ze bij het inslapen ( thuis). Reacties varieren van beetje stilletjes en/of wat meer gericht op contact tot onverschillig. Wel gaven we wat meer afleiding door wandelingen enzo.
Toen hond Ramses overleed was kat Nymphea wel een aantal maanden stilletjes, zoekerig, en sneu. Maar die lagen altijd samen te slapen, Ramses waste haar en ze waren echt hecht.

Sterkte met en voor Balou en Bono, en met het gemis.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Hier ook veel stress na het overlijden van Frank. Of het kwam door mijn verdriet of dat ze hem echt miste weet ik niet. Ik heb haar ondersteund met homeopatische middelen en dat werkte goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

toen Weirdo in Utrecht was deden Zimba en Vinnie al 'anders' maar dat kon ook door mijn gedrag komen..
Toen Weirdo echt niet meer terug kwam was Vinnie compleet de weg kwijt hij bleef maar zoeken met bach ging t redelijk..
Zimba had veel moeite een ander 'plekje' te vinden, hij en Weirdo konden lezen en schrijven met elkaar...
Bij Zimba ging t allemaal heel geleidelijk de dag van overlijden lag hij in de kamer....Vinnie is toen bij hem gaan zitten en een paar minuten naar Zimba gekeken....Gentle lag op een afstandje Zimba t 'observeren'...
Toen Zimba was overleden hebben we hem mee genomen en hebben de jongens op hun manier afscheid genomen...
Heb zelfs aan Vinnie niks meer gemerkt..
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Als wij bv een flinke huilbui aan voelden komen dan gaat de baas de schuur in , en ik ga naar het washok op de tweede verdieping
Dat doen we niet in het bijzijn van de hond(en) . Al zijn honden natuurlijk ware meesters in het lezen van ons gedrag , en ze zullen echt wel merken dat de baas ""anders "" is

En ja samen met de hond afleiding zoeken , dat werkt voor ons het beste . Maar als je dan weer thuiskomt in een huis zonder die ene hond . dat blijft ook een moeilijk punt in het begin

Amber haar tuigje hangt nog steeds aan de kapstok , ik zal dat tuig in het begin wat een keren gepakt hebben .... oh nee , dat hoeft niet meer

Plaats reactie