vriezer schoonmaken hoe en hoe vaak
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
vriezer schoonmaken hoe en hoe vaak
Het vraag stuk vriezer schoonmaken is helemaal gelukt dank aan de meedenkers.
Laatst gewijzigd door trulla op wo 15 mar 2017, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Martine-Tom
Re: vriezer schoonmaken hoe en hoe vaak
Vriezer leeghalen, pannen met kokend water erin, even dicht laten en dan al ijs wegvegen. Nadien even sopje en klaar.
-
BlissSpirit
- 5-sterren

Leeghalen, ijs los blazen met de waterblazer, doek erdoor en klaar!!!!
15 minuutjes werk
15 minuutjes werk
Laatst gewijzigd door BlissSpirit op za 11 mar 2017, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik haal hem ook leeg, gebruik een waterblazer, sopje en klaar.
En ik april heb ik weer ruimte hoor!
En ik april heb ik weer ruimte hoor!
Hier ook met de waterblazer. Leeg halen, waterblazer, sopje, weer waterblazer, even extra nadrogen voor de zekerheid en klaar.
-
*Gabriëlle*
- 3-sterren

(Paar) emmer(s) met heet water erin, wachten tot het ontdooit is, sopje erdoor, droogmaken, insmeren met glycerine en alles er weer in.
De glycerine zorgt ervoor dat het ijs sneller loslaat van de wanden, zodra er warmte bijkomt.
De glycerine zorgt ervoor dat het ijs sneller loslaat van de wanden, zodra er warmte bijkomt.
-
frodo quin
- 5-sterren

Ik haal alles er uit, laat de vriezer open staan (uitgeschakeld natuurlijk) en haal het ijs wg vanaf dat het loslaat. Als al het ijs en water er uit is, afwassen en afdrogen. Ik doe het wanneer ik ijsvorming zie en wanneer het koud genoeg is of de inhoud in de andere vriezer kan.
Mij is altijd verteld dat je geen hitte mag gebruiken om een vriezer te ontdooien, omdat dat zeer slecht voor de vriezer is.
Mij is altijd verteld dat je geen hitte mag gebruiken om een vriezer te ontdooien, omdat dat zeer slecht voor de vriezer is.
frodo quin schreef:Ik haal alles er uit, laat de vriezer open staan (uitgeschakeld natuurlijk) en haal het ijs wg vanaf dat het loslaat. Als al het ijs en water er uit is, afwassen en afdrogen. Ik doe het wanneer ik ijsvorming zie en wanneer het koud genoeg is of de inhoud in de andere vriezer kan.
In de gebruiksaanwijzing van een van mijn vriezers staat dat je een föhn mag gebruiken. Doe ik niet hoor, zo'n gedoe.
Ik zet een teiltje onderin de vriezer en prop een douchelaken langs de rand. Ben altijd verbaasd hoe snel de vriezers ontdooien. Ik wacht trouwens met ze weer te vullen totdat de temperatuur laag genoeg is.