Onder het motto daar worden we blij van :-) Lekker lam...

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Plaats reactie

petramarcel
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door petramarcel »

In onze zoektocht naar plekken, buiten de supermarkten hier in Zweden, waar je groente en vlees kunt kopen.
Ontdekt dat er hier in Dalarna een samenwerkingsverband is met een grote groep (meestal kleine) producenten van allerlei producten.
Waaronder ook iemand die schapen heeft en lamsvlees verkoopt, gewoon een heel lam of een half lam in delen in een doos.
Die een bericht gestuurd via facebook dat we ook op zoek zijn naar vooral hart en lever.
Nou kreeg meteen reactie dat als ik vandaag kom komen dat ik alles gratis mee mocht nemen.
Alles was ong 35 kg hart/long/ lever en deels ook niertjes (met ook wel vet)
Hij blij anders moest ie het weggooien en wij blij natuurlijk, verser kon nier kwam gister bij de slager vandaan (ja die ga ik ook zeker een berichtje sturen ;-) )
En nog biologisch ook, dus zelf ook een half lam meegenomen :-)

En een half uur de andere kant op zit een groenteboer die ook zuurdesem brood bakt daar gaan we binnenkort ook even langs
En de jam en sap producent wisten we al die zit vlakbij en daar kopen we de jam voor onze gasten.
Verder nog even uitgebreid snuffelen op de kaart met alle locaties en adressen :D Wie weet wat het nog meer brengt :cool:
kira
5-sterren
5-sterren

Re: Onder het motto daar worden we blij van :-) Lekker lam...

Bericht door kira »

Dat is een goede deal op tijd komen en gratis meekrijgen. Bevalt jullie nieuwe stek?
petramarcel
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door petramarcel »

kira schreef:Dat is een goede deal op tijd komen en gratis meekrijgen. Bevalt jullie nieuwe stek?
Ja super he en anders gooit hij het gewoon weg, super zonde natuurlijk. Ze hebben net weer zitten smullen:-)

Ja het is hier echt een heerlijke stek en ook de buren zijn erg aardig.
Morgen ga ik mee wandelen in het natuurreservaat, was een oproep op facebook dus klonk goed gaan we doen.
Ondertussen hebben we ook aardig wat gasten nu toevallig mensen (oa jagers) de hier al jaren komen en wij zijn helemaal goed gekeurd, super ontbijt enz dus ze komen zeker weer terug.

Alleen is er nog wel gedoe met het krijgen van een persoonsnummer maarja zulke dingen horen er ook bij ::)

Plaats reactie