Mini medische vraag

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Mini medische vraag

zurca
5-sterren
5-sterren

Mini medische vraag

Bericht door zurca »

Ik stel even hier een kleine vraag die uiteindelijk meer onder "medisch" past maar ik hoop hier ff snel antwoord/tips te krijgen :-[ ;)
De kater is vandaag aan zijn gebit geopereerd. Er is het een en ander getrokken en er zitten hechtingen in zijn bekkie. Het advies van de da qua eten is zacht voer. Op dat moment niet bij stil gestaan want in mijn beleving is zijn kvv ook zacht, heb speciaal CB kitten in huis gehaald ivm de fijne maling. Maar toen thuis kwam het besef...open wond en rauw vlees. In de kattenhoek lees ik dat je beter tot wel 2 weken geen rauw kunt geven, in de hondenhoek wordt geschreven over enkele dagen. Wat is wijsheid? Want....ik heb wel wat blikvoer in huis en heb hem dat ook al aangeboden maar na een paar likjes vind het het genoeg, hij wil zijn eten..zijn echte eten ::) Gekookte vis geprobeert, ja ook best lekker een paar likjes maar nee ook dit is geen echt eten.
Zou ik wat vlees kunnen geven waar ik goed kokend water over heb gedaan? En hoe lang zou ik hem geen echt rauw geven?
Angelique
5-sterren
5-sterren

Re: Mini medische vraag

Bericht door Angelique »

Lastig, niet eten is voor een kat natuurlijk ook een nono. als die met kokend water overgoten wel zou eten, of eventueel de hele prak licht gekookt, dan zou ik dat geven. Dit soort adviezen zijn vaak wel in het leven geroepen om een ideale wereld te creëren, dus als gekookt of overgoten met gekookt nog niet wil, dan kreeg die van mij een bakje rauw.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Krijgt ie ab erbij? Zo ja dan gaf ik em gewoon fijngemalen kvv hoor. Desnoods wat natter dat ie het op moet likken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

zurca schreef: ma 27 jul 2020, 21:38 Ik stel even hier een kleine vraag die uiteindelijk meer onder "medisch" past maar ik hoop hier ff snel antwoord/tips te krijgen :-[ ;)
De kater is vandaag aan zijn gebit geopereerd. Er is het een en ander getrokken en er zitten hechtingen in zijn bekkie. Het advies van de da qua eten is zacht voer. Op dat moment niet bij stil gestaan want in mijn beleving is zijn kvv ook zacht, heb speciaal CB kitten in huis gehaald ivm de fijne maling. Maar toen thuis kwam het besef...open wond en rauw vlees. In de kattenhoek lees ik dat je beter tot wel 2 weken geen rauw kunt geven, in de hondenhoek wordt geschreven over enkele dagen. Wat is wijsheid? Want....ik heb wel wat blikvoer in huis en heb hem dat ook al aangeboden maar na een paar likjes vind het het genoeg, hij wil zijn eten..zijn echte eten ::) Gekookte vis geprobeert, ja ook best lekker een paar likjes maar nee ook dit is geen echt eten.
Zou ik wat vlees kunnen geven waar ik goed kokend water over heb gedaan? En hoe lang zou ik hem geen echt rauw geven?
Nou, toen Linga aan haar lip was geopereerd (aan de binnenkant dus) heb ik gewoon rauwe voeding aan haar gegeven. Ik had het er toen over met mijn dierenarts en hij zei eigenlijk ook "ja weet je, die bek van die hond : daar zitten heus toch wel bacteriën in, of jij nou rauw voert of niet". En toen ze bij Frou Frou een tumor hadden verwijderd uit haar darm, werd ik gevraagd om haar snel mee naar huis te nemen en rauw voer te geven want ze weigerde brok en blik (en keek daarbij of ze vergiftigd werd). Ik vroeg of dat echt wel kon, na zo'n ingreep. En ze zagen geen problemen. Dat was bij die Anicura spoedkliniek in Dordrecht. Goed, wilde Frou thuis ook geen rauw eten maar dat doet er voor het verhaal niet toe. Maar sindsdien heb ik zoiets van "dikke doei". Ik deed er misschien wat gekookt water overheen. Of niet. En gaf het zo. Een goeie KVV is op bacteriën gecontroleerd en dat staat dus helemaal niet stijf van de bacteriën!
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Ontzettend bedankt voor jullie reacties!

Gisterenavond heb ik hem een klein beetje kvv overgoten met kokend water geven. Dat ging er wat beter in. Het blikvoer en de vis heeft hij vanacht alsnog opgegeten.
Het eten gaat niet makkelijk, de hechtingen zitten hem behoorlijk in de weg.
Volgende uitdaging is hoe ik die belachelijk grote abpil naar binnen ga krijgen ::) :-X
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

zurca schreef:Ontzettend bedankt voor jullie reacties!

Gisterenavond heb ik hem een klein beetje kvv overgoten met kokend water geven. Dat ging er wat beter in. Het blikvoer en de vis heeft hij vanacht alsnog opgegeten.
Volgende uitdaging is hoe ik die belachelijk grote abpil naar binnen ga krijgen ::) :-X
Waarom hebben ze niet gewoon ab ingespoten? Dat doen ze hier altijd met de katten. Ab pillen in katten krijgen is zowat onmogelijk. Die stinken meestal en weigeren ze in te nemen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

zurca schreef: di 28 jul 2020, 07:54 Ontzettend bedankt voor jullie reacties!

Achterlijke grote pillen tegenwoordig. Zeker ook weer zo'n chewable >:( wat Hanna zegt, dat krijg je er toch nooit in.
src_esther
5-sterren
5-sterren

Bericht door src_esther »

Angelique schreef: di 28 jul 2020, 10:10 Achterlijke grote pillen tegenwoordig. Zeker ook weer zo'n chewable >:( wat Hanna zegt, dat krijg je er toch nooit in.
Volgens kieskeurige Meneer Ko is er nauwelijks iets smerigers dan dat...
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Tobias is niet zo moeilijk, okugest of iets tegen zijn reisziekte krijg ik altijd prima met voer/snoep er in...
Dit niet, met geen mogelijkheid. Dus DA gebeld, assistente aan de lijn die duidelijk beter in bed had kunnen blijven vandaag maar goed, andere ab kunnen krijgen. Injectie kon maar dan moest dat om de 3 dagen en dat wil ik hem niet aan doen want hij wordt echt ziek in de auto. Dan was er nog vloeibaar...in de smaak banaan, echt wie bedenkt zoiets :o ;D :-X Of kleinere pillen met rundsmaak. Die dus maar gedaan en die gaan dus in een klein zacht snoepje zo naar binnen.
Eten gaat sinds vanavond iets beter. Hij eet het best kleine hapjes van mijn hand. Verder is tie erg moe want door de kap kan hij (nog) niet een fijne houding vinden om te slapen.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

DSC_3941.JPG
Chouka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Chouka »

zurca schreef: di 28 jul 2020, 07:54 Volgende uitdaging is hoe ik die belachelijk grote abpil naar binnen ga krijgen ::) :-X
Ik heb al gelezen dat je een alternatief hebt. Toch wil ik nog op je uitdaging reageren:
gewoon pletten en dat poeder door wat natte voeding mengen.
Dat mag niet met alle medicamenten. Meestal staat het in de bijsluiter als het niet mag.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

zurca schreef: di 28 jul 2020, 21:57DSC_3941.JPG
Och erme, de schat :-*
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Chouka schreef: di 28 jul 2020, 23:12 Ik heb al gelezen dat je een alternatief hebt. Toch wil ik nog op je uitdaging reageren:
gewoon pletten en dat poeder door wat natte voeding mengen.
Dat mag niet met alle medicamenten. Meestal staat het in de bijsluiter als het niet mag.
Ik had gemeld dat ik de pillen zou pletten en door zijn blikvoer zou doen, dat was geen probleem zeiden ze dus daar ga ik dan maar van uit.
Wel goed dat je het meldt, mocht hij nogeens andere medicatie krijgen zal ik er naar vragen.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

zurca schreef: di 28 jul 2020, 21:57DSC_3941.JPG
Beterschap voor Tobias :-*
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »