Hond eet slecht en diaree

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Plaats reactie

Bodhi sioux
3-sterren
3-sterren

Bericht door Bodhi sioux »

Hallo,

Mijn hondje eet sinds 3 dagen niet zo goed. 3 dagen geleden, op zondag, hoorde ik zijn buikje rommelen en was hij wat rusteloos, diezelfde avond wou hij niet al zijn vlees op eten. Hij was toen nog aan de antibiotica, en dat was zijn 1 na laatse dosering, dus ben ik met de antibiotica gestopt. Ook was het de 2de dag dat ik hem pro biotica gaf van het merk puur, een halve dosering, daar ook voor de zekerheid mee gestopt.

De dag erna, gister dus, merkte ik dat hij wat sloom was tijdens het uitlaten, hij nam nog wel z'n belonings koekjes aan, maar wel met lange tanden. Tijdens het uitlaten heeft meneer wel een krentenbol gevonden en daar een stuk van opgegeten.
Eenmaal thuis zijn lievelingsvlees gegeven, en hier heeft hij in de ochtend wat van gegeten, in de middag nog een kalfs pensstaafje, maar in de avond wou hij niets meer.

Deze ochtend heeft hij niets van z'n vlees gegeten. Toen heb ik geprobeerd wat brokjes van Acana te geven, en daar heeft hij een stuk of 10 van op, een half handje ongeveer. Hij is ook weer wat sloom, en vandaag laat hij z'n pensstaafje liggen.

Vandaag tijdens het uitlaten was zijn ontlasting lichtbruin en dun (maar kan misschien van de krentenbol komen), drinken heb ik hem vandaag wel zien doen, maar ik maak me nu wel wat zorgen want het is heel belangrijk dat hij genoeg vocht binnen krijg omdat ik bang ben dat hij anders weer stenen in zijn blaas krijgt, en door water door het vlees te mengen kreeg hij veel meer binnen aan vocht.

Ik heb hem gisteren getemperatuurd en dit was 38 graden.

Hij maakt geen hele zieke uitdrukking, en is voor het uitlaten nog wel enthousiast, maar toch echt wel een stukje slomer en hij slaapt meer.

Het lijkt er ook op dat zijn ontlasting weken hiervoor wat donkerder aan het worden was, wat naar de zwarte kant toe, maar niet bloed/zwart, eerder groen/zwart ( ik heb op internet gelezen dat dit normaal is, en ik heb andere hondenpoep zien liggen met dezelfde kleur) maar normaal is zijn ontlasting heel donkerbruin en stevig. Hij had toen ook af en toe wat dunnere ontlasting maar na een aantal dagen ging het dan weer wat beter.
Hij zat toen ook nog aan en af aan de anti biotica, daar heeft hij nu een kuur of 5 van gehad in ongeveer 3 a 4 maand tijd.

Donderdag een afspraak bij de DA om zijn urine te controleren of de concentratie goed is en om zijn hechtingen van de operatie weg te laten halen, maar het zou fijn zijn als er wat mensen mee kunnen brainstormen ondertussen waar dit nou door kan komen, want ik maak me best wel zorgen omdat ik nu al zo lang met hem aan het sukkelen ben.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Re: Hond eet slecht en diaree

Bericht door Lizzy »

He bleh! Maar dit kan zo van alles zijn dat ik het echt niet durf te zeggen. Ik ging toch terug naar de dierenarts en wachtte ook niet tot donderdag. Het kan een nawee zijn van de AB maar toch... Ik weet niet, ik word licht onrustig van dit verhaal. Niet om je bang te maken maar gewoon "better save than sorry".
Plaats reactie