https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... -mee-bezig
Verschrikkelijk
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Verschrikkelijk
Hier heb ik geen woorden voor. De tranen schieten me in de ogen. Ik weet niet wat ik zou doen als mij (mijn hond) dit overkwam...zo verschrikkelijk

-
src_esther
- 5-sterren

Re: Verschrikkelijk
Gatverdamme. Altijd een hekel gehad aan vuurwerk.
Hier horen we al maanden enorme knallen. Gek worden we ervan.
Overdag het ene clubje hobbyjagers na de andere. Ja, ongeveer elke dag - van 's ochtends vroeg tot 1 uur na zonsondergang. Ja, ze (fbe/wbe) hebben ontheffing voor 1 uur voor zonsopkomst en 1 uur na zonsondergang. En dan als het echt donkers is, komen de vuurwerkknallen/dreunen.
Jammer dat de jagers elkaar niet overhoop schieten en de vuurwerkafstekers niet allemaal zichzelf ernstig verwonden.
Hier horen we al maanden enorme knallen. Gek worden we ervan.
Overdag het ene clubje hobbyjagers na de andere. Ja, ongeveer elke dag - van 's ochtends vroeg tot 1 uur na zonsondergang. Ja, ze (fbe/wbe) hebben ontheffing voor 1 uur voor zonsopkomst en 1 uur na zonsondergang. En dan als het echt donkers is, komen de vuurwerkknallen/dreunen.
Jammer dat de jagers elkaar niet overhoop schieten en de vuurwerkafstekers niet allemaal zichzelf ernstig verwonden.
Vreselijk! Hier wordt ook weer veel geknald door die lieve kinderen van de buren 
Wat dat vuurwerk betreft ben ik zó verschrikkelijk blij dat ik naar de Achterhoek ben verhuisd. En nu met corona nog extra blij.
Vreselijk ja, ik las het gisteren. Moordneigingen krijg je ervan.
Hier is het gelukkig stil, een wereld van verschil met Rotterdam.
Hier is het gelukkig stil, een wereld van verschil met Rotterdam.
Wanneer houdt die waanzin nou eens op????
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Ik vrees dat ik heel erg eigen rechter ga spelen.
Ik heb nu al moordneigingen naar al die lieftallige mensen die nu al bommen en granaten afsteken.
Wanneer komt daar nou eens keiharde handhaving op met dito straffen.
Ik heb nu al moordneigingen naar al die lieftallige mensen die nu al bommen en granaten afsteken.
Wanneer komt daar nou eens keiharde handhaving op met dito straffen.
Echt niet normaal meer. En deze ook
https://nos.nl/artikel/2354731-baby-gew ... wagen.html
WTF? Kinderen van 4 jaar?
Ik ben benieuwd of met de jaarwisseling " de zorg ontlasten" ook nog hoog op de agenda zal staan ?
Ik ben benieuwd of met de jaarwisseling " de zorg ontlasten" ook nog hoog op de agenda zal staan ?
4 jaar mag dus niet maar wel vanaf 12 jaar. En al die zooi heet dan kindervuurwerk en mag het hele jaar worden afgestoken.Kaio schreef: ma 02 nov 2020, 10:33 Echt niet normaal meer. En deze ook
Ik moet nog altijd denken aan dat meisje bij mij in de buurt met een sterretje in haar hand. Begin jaren '60, veel kinderen hadden een jas met een nylon bontrand langs de capuchon en die vloog dus is de fik........kindervuurwerk........
-
SnowydeSamojeed
- 2-sterren

Vreselijk.. zoals je zegt inderdaad geen woorden voor.. het word ieder jaar gekker wat ze met vuurwerk doen..
En dan naar zon baby gooien..
Ik heb het nooit begrepen..
28 jaar geleden toen ik nog "vers van de pers" was. Heeft mijn moeder dit ook met mij gehad.. net eindelijk thuis uit het ziekenhuis, gooien ze een rotje onze kant op. Gelukkig was deze net mis.
Ook bij de paarden even "leuk" heel hard knalvuurwerk het erf opgooien.
En hier in de buurt word het ook ieder jaar erger. We hadden in oktober al knallen waarvan de ramen aan het rammelen waren ondanks dat dit toch wel ver weg klonk.
Wij hebben hier de tuin grotendeels afgestaan aan de honden
ze hebben een groot huis een zandbak om te graven en 100847 speeltjes. Ze vinden het heerlijk (poolhonden) dus de kou van buiten waarderen ze meer dan de warmte van binnen. Ze kunnen ook altijd naar buiten we hebben een hondenluik in de deur.
Dat hondentuig zit nu door vuurwerk al sinds begin oktober dicht omdat ik hier dus zo bang voor ben. We hebben twee samojeeden en die houden er zo nu en dan nog wel eens van om de stem te laten horen. Zo bang dat ze dan inderdaad een keer wat over de poort deur gooien.. dan maar niet naar buiten.
Maar het is toch te gek eigenlijk dat je daar aan zou moeten denken..
Echt vreselijk voor dit hondje maar laten we er allemaal van leren..
En dan naar zon baby gooien..
Ik heb het nooit begrepen..
28 jaar geleden toen ik nog "vers van de pers" was. Heeft mijn moeder dit ook met mij gehad.. net eindelijk thuis uit het ziekenhuis, gooien ze een rotje onze kant op. Gelukkig was deze net mis.
Ook bij de paarden even "leuk" heel hard knalvuurwerk het erf opgooien.
En hier in de buurt word het ook ieder jaar erger. We hadden in oktober al knallen waarvan de ramen aan het rammelen waren ondanks dat dit toch wel ver weg klonk.
Wij hebben hier de tuin grotendeels afgestaan aan de honden
Dat hondentuig zit nu door vuurwerk al sinds begin oktober dicht omdat ik hier dus zo bang voor ben. We hebben twee samojeeden en die houden er zo nu en dan nog wel eens van om de stem te laten horen. Zo bang dat ze dan inderdaad een keer wat over de poort deur gooien.. dan maar niet naar buiten.
Maar het is toch te gek eigenlijk dat je daar aan zou moeten denken..
Echt vreselijk voor dit hondje maar laten we er allemaal van leren..
Het zal je maar overkomen
Die zooi mag van mij nu eindelijk eens verboden worden !
En hier ook al jaren niet meer in de tuin zodra het geknal weer losbarst
Eigenlijk te gek voor woorden
Maar ja , liever veilig binnen .Het kan blijkbaar niet anders . Oh zo leuk , hondje treiteren

Die zooi mag van mij nu eindelijk eens verboden worden !
En hier ook al jaren niet meer in de tuin zodra het geknal weer losbarst
Eigenlijk te gek voor woorden
Maar ja , liever veilig binnen .Het kan blijkbaar niet anders . Oh zo leuk , hondje treiteren
Ik heb in al die jaren dat ik honden heb 1 x meegemaakt dat twee jongens er rekening mee hielden . Stonden te knallen vanaf een balkon , ze zagen mij aankomen en zeiden tegen elkaar , een mevrouw met honden .lnu even geen vuurwerk afsteken
Ik heb de beide binken een compliment gegeven
Ik heb de beide binken een compliment gegeven