Ik heb een Amerikaanse Stafford van 7 jaar hij heeft een malassezia allergie maar ook een voedselallergie nu hoor ik steeds meer dat kvv daar goed bij zou helpen.Iemand hier ervaring mee of advies voor mij.Je voelt je zo radeloos als je maatje jeuk heeft
Mallassezia allergie
Moderator: eelke
Mallassezia allergie
Hallo allemaal,
Ik heb een Amerikaanse Stafford van 7 jaar hij heeft een malassezia allergie maar ook een voedselallergie nu hoor ik steeds meer dat kvv daar goed bij zou helpen.Iemand hier ervaring mee of advies voor mij.Je voelt je zo radeloos als je maatje jeuk heeft

Re: Mallassezia allergie
Hoi Wilma17,Wilma17 schreef: di 03 nov 2020, 12:39 Hallo allemaal,
Ik heb een Amerikaanse Stafford van 7 jaar hij heeft een malassezia allergie maar ook een voedselallergie nu hoor ik steeds meer dat kvv daar goed bij zou helpen.Iemand hier ervaring mee of advies voor mij.Je voelt je zo radeloos als je maatje jeuk heeft![]()
Zowel voedsel allergieën als atopische dermatitis (dus een allergie voor iets van buitenaf zoals pollen, huisstofmijt, etc) zijn vaak de eigenlijke oorzaak van malassezia problemen. Ik begrijp uit jouw verhaal dat jouw hond een voedselallergie heeft? Dan is dit mogelijk ook de oorzaak voor Malassezia-infectie. Het kan ook zijn dat je hond een allergie (atopische dermatitis) heeft en een voedselallergie. Voor ons is het wel handig om te weten wat het exacte probleem is met je hond.
Want eigenlijk moet je dus de onderliggende oorzaak behandelen.
Maar goed, in vrijwel alle gevallen kan een rauwe verse voeding veel doen. Alleen, je moet weten voor wat voor eiwit (voeding) je hond dan allergisch is. Weet je dit al? Als je hond bijv. een rund allergie heeft: dan gaat een KVV met rundvlees waarschijnlijk niks positiefs opleveren.
Dus ik hoor graag wat meer details omtrent de problemen.
Als je nog niet weet voor welke voeding je hond allergisch is, dan is het misschien niet verkeerd om hem gewoon eerst maar eens over te schakelen op een rauwe verse voeding van een goed merk. En ik zou dan zelf in ieder geval zorgen dat je 1 of 2 diersoorten absoluut niet voert en die achter de hand houdt voor het geval dat je een eliminatie dieet moet gaan doen. Ik zou zelf het merk BARFmenu® – Hert *Premium* niet voeren en de BARFmenu® – Kalkoen *Premium*. Je hebt dan twee diersoorten (hert en kalkoen) die je in de toekomst altijd kunt gebruiken om te elimineren. Moet je dus geen ander merk met hert of kalkoen gaan voeren, gewoon deze twee diersoorten nu niet voeren. Goed, ik zou hem overschakelen op bijv. een merk als BARFmenu en dan kun je kiezen uit vele smaken en soorten (behalve dus hert en kalkoen!).
Ik weet niet, is hij gevoelig of redelijk ongevoelig voor voedselveranderingen?
Barfmenu Hert Premium bevat ook kalkoen, paard is een combinatie met eend, dat hoeft geen probleem te zijn maar voir een zuivere eliminatie is het niet handig
Van de Premium soorten zijn kalkoen en lam 100% die ene diersoort
Ja, daarom schrijf ik ook "neem hert + kalkoen niet". Dus dat er dan in hert ook kalkoen zit is dan toch geen probleem?Too schreef: di 03 nov 2020, 19:47 Barfmenu Hert Premium bevat ook kalkoen, paard is een combinatie met eend, dat hoeft geen probleem te zijn maar voir een zuivere eliminatie is het niet handig
O dan heb ik je verkeerd begrepen, mijn excuses, ik was er nl zelf tot voor kort van uit gegaan dat het 100% versies zouden zijnLizzy schreef: wo 04 nov 2020, 07:24 Ja, daarom schrijf ik ook "neem hert + kalkoen niet". Dus dat er dan in hert ook kalkoen zit is dan toch geen probleem?