Klein koppie,groot ego

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Plaats reactie

Klein koppie,groot ego

Ingeborg1958
4-sterren
4-sterren

Klein koppie,groot ego

Bericht door Ingeborg1958 »

In het piepkleine bolletje van Shadow zit een eigen wil waar mijn herders vroeger een punt aan zouden zuigen. Wij hadden leuk bedacht een hoekje van de tuin in te richten als honden wc. Na drie weken moeten wij bakzeil halen en toekijken hoe Shadow best buiten wil poepen en plassen maar NIET in het honden hoekje. Gewoon domweg vertikken om daar iets achter te laten. De rest van de tuin vindt meneer prima geschikt :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Waar kleine ieniemienie hondjes groot in zijn :-X
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Re: Klein koppie,groot ego

Bericht door Lizzy »

Hahahaha heerlijk he! Waar een klein hondje wel niet groot in kan zijn :biggrin2: . Hij klinkt echt als een mega leukerd :smitten:
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Het klinkt als moeten beschikken over een flinke dosis humor. [emoji23]
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Ohhh dat klinkt heel bekend!
Wij hadden voor Pippa ook een plaats in de tuin bedacht om haar daar haar behoeften te laten doen. Hoe moeilijk kan het zijn, dat ik, om een pup dat aan te leren.
Nou heel moeilijk dus want ook Pippa vond iedere andere plaats in de tuin prima, behalve daar waar wij het wilde..
En ik kan nu na 6 jaar zeggen dat dit tekenend is geweest hoe Pippa in het leven staat ;D :biggrin2:
Zeg ik links, wil Pippa rechts...Zeg ik nee, doet Pippa ja ::)
Succes met jullie boefje ;D :P
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Ties wil helemaal niet meer poepen in "zijn" tuin ::) Terwijl hij daar als pupje toch aardig wat hoopjes gedropt heeft. Weet niet hoe dat te verklaren is.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

pike schreef: vr 06 sep 2024, 20:37 Ties wil helemaal niet meer poepen in "zijn" tuin ::) Terwijl hij daar als pupje toch aardig wat hoopjes gedropt heeft. Weet niet hoe dat te verklaren is.
En wel als hij uitgelaten wordt? Hier hebben ze niet veel met de tuin en vinden het ook stom om daar naar de wc te gaan. Enkel als ze op dat moment echt moeten. Misschien heeft Ties ook zo iets?
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Misschien willen ze hun eigen terrein niet bevuilen.
Lijkt me best logisch.
Volgens mij doen wolven het ook niet vlak bij het hol.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

frodo quin schreef: vr 06 sep 2024, 21:47 En wel als hij uitgelaten wordt? Hier hebben ze niet veel met de tuin en vinden het ook stom om daar naar de wc te gaan. Enkel als ze op dat moment echt moeten. Misschien heeft Ties ook zo iets?
Met uitgaan poept hij uiteraard wel. In de tuin inderdaad als hij echt wat moet, bijv. midden in de nacht. Ook dan zou hij het liefst naar buiten gaan. Overdag houdt hij het net zo lang op tot we op pad gaan.
pearlsofpassion schreef:Misschien willen ze hun eigen terrein niet bevuilen.
Lijkt me best logisch.
Dat klinkt logisch maar mijn vorige Fauven hadden dat niet. Die poepten en piesten er vrolijk op los in de tuin. Om half 8 begonnen ze daar met zijn drieën de dag mee. Maar ook dat doet Ties niet meer, een plas in de tuin. En soms is dat best lastig.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

We hebben het bij Pippa echt aangemoedigd om wat in de tuin te doen. Het had leuk geweest als dat op een vaste plek had geweest maar ach...
Natuurlijk laten we Pippa gewoon uit en dan doet ze ook haar ding maar als ze tussendoor moet, of 's nachts dan is de tuin voor haar prima. En daar zijn we blij mee. Met Tous en Ziggy liepen we daar tegen aan toen ze oud waren en als ze ziek waren. Die deden echt niks in de tuin en dat vonden we op het laatst zo rot voor ze. Dus Pippa bewust geleerd dat de tuin prima is ;)
frodo quin
5-sterren
5-sterren

pearlsofpassion schreef: za 07 sep 2024, 19:53 Misschien willen ze hun eigen terrein niet bevuilen.
Lijkt me best logisch.
Kan bij Ties mogelijks een reden zijn, bij Quin zeker niet. Die plast gerust in huis en liefst op bed of op een kussen. Ze heeft een bijzondere definitie van schoon.

Ze zijn hier niet graag buiten tenzij we wat gaan doen. Als het om te relaxen is liefst binnen. Quin heeft dat nog meer maar die is ook typisch ridgeback lui.
Ingeborg1958
4-sterren
4-sterren

Bericht door Ingeborg1958 »

Wij leren het aan omdat het voor mij man met zn mobiele handicap makkelijk is wanneer ik eens niet thuis ben. Tuindeur open en hup. Bovendien straks in de winter is Shadow ook niet echt een hondje waar je een uitgebreide wandeling mee gaat doen in de kou. Of we moeten hem aankleden :biggrin2:
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

frodo quin schreef: za 07 sep 2024, 22:25 Kan bij Ties mogelijks een reden zijn, bij Quin zeker niet. Die plast gerust in huis en liefst op bed of op een kussen. Ze heeft een bijzondere definitie van schoon.
:o daar zou ik niet zo blij mee zijn!

Ze zijn hier niet graag buiten tenzij we wat gaan doen. Als het om te relaxen is liefst binnen. Quin heeft dat nog meer maar die is ook typisch ridgeback lui.
[/quote]
Ties is niets liever dan buiten. Al mijn Fauven waren altijd het liefst buiten.

Ik weet echt niet waarom hij gestopt is met behoefte doen in de tuin. Als pup was het geen probleem. Ook zijn laatste plasje voor het slapen gaan nog even in de tuin. Maar in ene was dat over. Niet lang nadat hij zijn poot ging optillen is hij gestopt met in de tuin plassen. Aanvankelijk plastte hij nog in de tuin maar wel gewoon staande op vier poten, terwijl hij dat buiten al nergens meer deed. Maar niet lang daarna stopte hij ermee.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

pike schreef: zo 08 sep 2024, 13:06 :o daar zou ik niet zo blij mee zijn!

Ties is niets liever dan buiten. Al mijn Fauven waren altijd het liefst buiten.

Ik weet echt niet waarom hij gestopt is met behoefte doen in de tuin. Als pup was het geen probleem. Ook zijn laatste plasje voor het slapen gaan nog even in de tuin. Maar in ene was dat over. Niet lang nadat hij zijn poot ging optillen is hij gestopt met in de tuin plassen. Aanvankelijk plastte hij nog in de tuin maar wel gewoon staande op vier poten, terwijl hij dat buiten al nergens meer deed. Maar niet lang daarna stopte hij ermee.
[/quote]

Ikke ook niet. Ze is een nestbevuiler, dus ik was heel blij dat ze zindelijk was. Toen ze onlangs zo ziek werd spoot alles er langs alle kanten uit waar ze stond. Kon ze natuurlijk niet aan doen en heb ik ook niets van gezegd. Sinds dien doet ze regelmatig weer in huis, ook als ze buiten kan, maar nog geen zin heeft om op te staan. Ze lijkt zich wel een normale tijd te kunnen ophouden. Ikke ben dus boos geworden en hoop dat ik daar biet slecht aan gedaan heb. Ze mag in ieder geval voorlopig niet meer boven.

Zou het bij Ties niet zijn dat gij zijn plas wil sparen voor de lokale hondenfacebook? Emma moet ook altijd voor x,y en z boodschappen achterlaten. Was extreem toen ze loops was en dat is deels blijven hangen. En daar heb je natuurlijk graag genoeg plas voor nodig.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

frodo quin schreef: zo 08 sep 2024, 21:18 Zou het bij Ties niet zijn dat gij zijn plas wil sparen voor de lokale hondenfacebook? Emma moet ook altijd voor x,y en z boodschappen achterlaten. Was extreem toen ze loops was en dat is deels blijven hangen. En daar heb je natuurlijk graag genoeg plas voor nodig.
Ik denk ook dat hij de krantjes rond wil brengen ;D ;D ;D

Plaats reactie