Duck kvv...
Moderator: eelke
Duck kvv...
Een van onze pup kopers wil haar pup graag volledig op Duck zetten heb haar de volgende merken aangeraden, Tammenga, Darf, Natuur en dier, Rodi daily basic kip, Barfmenu, deze voeren we zelf ook
Ze ging er over nadenken en had besloten om toch enkel bij Duck te blijven of een goede brok (ze wil niet online bestellen en in een winkel vlakbij haar verkopen ze enkel duck en jolipet maar die jolipet raad ik 100% af, r van brok kan ik ondanks de overname van Mars enkel maar Orijen of Acana aanraden, Ydolo leek veelbelovend maar daar zijn dingen die me gewoon niet lijken te kloppen als ik naar de samenstelling/analyze kijk.
Heb me nu eens wat verdiept in die Duck, je hebt volgende varianten
-Nature box (blokken van 2x 400 gram)
-Duck classic (schijfjes 10 x 100gr
-Duck cubes (blokjes van 10gram)
Alle smaken eens bekeken, voor tekorten zal het geen probleem zijn vermoed ik vanwege de premix maar waar ik tegen aanloop zijn de diersoorten, het zijn allemaal mixen met kip en rund of rund/kip, 2 soorten zijn met lam maar die bevatten niks van spiervlees (pens, lever, hart, long) of je moest hart meetellen als spiervlees.
Is dat nu iets wat ik beter zou loslaten of is er toch ergens een zorg die terecht is met het enkel voeren van een aantal varianten Duck die zo goed als allemaal enkel uit kip en rund bestaan?
Ze ging er over nadenken en had besloten om toch enkel bij Duck te blijven of een goede brok (ze wil niet online bestellen en in een winkel vlakbij haar verkopen ze enkel duck en jolipet maar die jolipet raad ik 100% af, r van brok kan ik ondanks de overname van Mars enkel maar Orijen of Acana aanraden, Ydolo leek veelbelovend maar daar zijn dingen die me gewoon niet lijken te kloppen als ik naar de samenstelling/analyze kijk.
Alle smaken eens bekeken, voor tekorten zal het geen probleem zijn vermoed ik vanwege de premix maar waar ik tegen aanloop zijn de diersoorten, het zijn allemaal mixen met kip en rund of rund/kip, 2 soorten zijn met lam maar die bevatten niks van spiervlees (pens, lever, hart, long) of je moest hart meetellen als spiervlees.
Is dat nu iets wat ik beter zou loslaten of is er toch ergens een zorg die terecht is met het enkel voeren van een aantal varianten Duck die zo goed als allemaal enkel uit kip en rund bestaan?
- pearlsofpassion
- Moderator
Re: Duck kvv...
Het is nog steeds beter dan brok, lijkt mij.
Het is eenzijdig maar wegens premix kan dat niet zoveel kwaad. Niet als in dat hij er niet op zal kunnen opgroeien.
En het is wel nog steeds rauw vlees. Dat lijkt mij het belangrijkste.
Enige wat je nog kan doen is erop wijzen dat de kans om allergien te ontwikkelen wat groter is bij eenzijdig voeren, en dat als dat gebeurt, het voer zowiezo nog veel duurder wordt.
Misschien wil ze dan zorgen dat er toch 1x per week iets anders op tafel komt. Desnoods van de islamslager oid.
Het is eenzijdig maar wegens premix kan dat niet zoveel kwaad. Niet als in dat hij er niet op zal kunnen opgroeien.
En het is wel nog steeds rauw vlees. Dat lijkt mij het belangrijkste.
Enige wat je nog kan doen is erop wijzen dat de kans om allergien te ontwikkelen wat groter is bij eenzijdig voeren, en dat als dat gebeurt, het voer zowiezo nog veel duurder wordt.
Misschien wil ze dan zorgen dat er toch 1x per week iets anders op tafel komt. Desnoods van de islamslager oid.
Blij word je hier niet van natuurlijk... Maar ja, of ze nou brok met rund of kip voert, of KVV met alleen rund en kip: beide niet ideaal, eerste nog veel minder ideaal. Jammer. Mijn vriendin voert trouwens Enerigique aan haar honden, 1 variant. Dag in dag uit, jaar in jaar uit. Met kip/rund. Ongeveer hetzelfde. Maar haar honden zien er prachtig uit en doen het goed. Dus ja, ik zou het loslaten.JimmyR schreef: di 21 jan 2025, 20:10 Een van onze pup kopers wil haar pup graag volledig op Duck zetten heb haar de volgende merken aangeraden, Tammenga, Darf, Natuur en dier, Rodi daily basic kip, Barfmenu, deze voeren we zelf ook
-
hannabelgje
- 5-sterren

Afwisselen met smuldier gaat ook niet? Dat verkoopt zowat iedere supermarkt.
Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Ben aan het kijken om een 6 daags menu te maken met duck nature box en de classic (schijfjes) heb gehamerd om toch minstens een vis dag te voeren evt aangevuld met Duck schijfjes
Menu plaats ik later als het klaar is
We zien het te gemoed! Succes!JimmyR schreef: za 25 jan 2025, 10:52 Ben aan het kijken om een 6 daags menu te maken met duck nature box en de classic (schijfjes) heb gehamerd om toch minstens een vis dag te voeren evt aangevuld met Duck schijfjes
Duck is gelukkig volledig van tafel de pupkoper gaat de kvv's die ik voer geven en samen met mij aankopen
Heb 11 dagen Duck gegeven aan 2 van onze teven, 3 soorten Nature box en 4 verschillende smaken van Duck compleet 100 gram schijven
resultaat na 11 dagen (de haren op haar voorhoofd zijn normaal volledig rood):

Heb 11 dagen Duck gegeven aan 2 van onze teven, 3 soorten Nature box en 4 verschillende smaken van Duck compleet 100 gram schijven

Oh nou, fijn dat dat van de baan is! De reactie is duidelijk niet OK. Vreemd hee, dit verwacht je toch ook weer niet.... Zulke idiote dingen doen ze er nou ook weer niet in (en het is wel beter geworden dan vroeger):JimmyR schreef: wo 05 feb 2025, 14:13 Duck is gelukkig volledig van tafel de pupkoper gaat de kvv's die ik voer geven en samen met mij aankopen
NATURE BOX (de eerste) :
Rund 55% (pens, lever, hart, long, nier, milt), Kip 29% (bevleesd rugdeel), courgettes, wortelen, zonnebloemolie, zeewier, vitaminen, mineralen.
- Kromfohrlanders
- 4-sterren

Die reactie vind ik wel heftig idd.
Duck krijgen ze bij mij ook wel eens als het zo uitkomt, omdat de winkel om de hoek dat verkoopt.
Vindt het niet ideaal maar nou ook weer niet zo slecht dat ik dit had verwacht.
Wel heel fijn dus dat je pupkoper met jou mee wil doen qua KVV's. Dat is weer een hele geruststelling.
Karen
Duck krijgen ze bij mij ook wel eens als het zo uitkomt, omdat de winkel om de hoek dat verkoopt.
Vindt het niet ideaal maar nou ook weer niet zo slecht dat ik dit had verwacht.
Wel heel fijn dus dat je pupkoper met jou mee wil doen qua KVV's. Dat is weer een hele geruststelling.
Karen
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Elke hond is anders en reageert anders. Zelf ben ik niet tevreden over Darf en tammenga en juist wel weer over Duck. Darf is nog weleens rijp, Tammenga zuur ruikend en dat heb ik bij Duck nog nooit gehad. Duck wordt hier in de regel graag gegeten. Maar goed ze krijgen het nooit als hoofdvoeding gewoon als het eens zo uitkomt.
Overwegend krijgen ze hier barf of home made kvv. Er zijn ook periodes dat ik home made kvv afwissel met winkel kvv. 60kg maandelijks zelf maken is gewoon een K#t klus. Mijn huidige groep is niet van hele vleesbotten.
Overwegend krijgen ze hier barf of home made kvv. Er zijn ook periodes dat ik home made kvv afwissel met winkel kvv. 60kg maandelijks zelf maken is gewoon een K#t klus. Mijn huidige groep is niet van hele vleesbotten.
Dat is zo, dat elke hond anders is. Maar daarna schrijf je op wat jouw bevindingen zijn. Waar ik het qua DARF overigens helemaal mee eens ben, ik heb meer dan eens gehad dat het gewoon rot rook, dus ik vind rijp echt vriendelijk uitgedruktCindy de Wolf schreef: wo 12 feb 2025, 07:35 Elke hond is anders en reageert anders. Zelf ben ik niet tevreden over Darf en tammenga en juist wel weer over Duck. Darf is nog weleens rijp, Tammenga zuur ruikend en dat heb ik bij Duck nog nooit gehad. Duck wordt hier in de regel graag gegeten. Maar goed ze krijgen het nooit als hoofdvoeding gewoon als het eens zo uitkomt.
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Ik gaf mijn bevindingen wbt Darf een Tammenga waar de topicstarter tevreden over is en ik dus niet. Mijn honden hebben ook slappe ontlasting op Darf maar dat wil niet zeggen dat de honden van de topicstarter dat ook hebben.
Ja, daar is ook niks mis mee (en dat probeerde ik ook niet te zeggen).Cindy de Wolf schreef: wo 12 feb 2025, 08:00 Ik gaf mijn bevindingen wbt Darf een Tammenga waar de topicstarter tevreden over is en ik dus niet. Mijn honden hebben ook slappe ontlasting op Darf maar dat wil niet zeggen dat de honden van de topicstarter dat ook hebben.
Slechte Darf/Tammenga heb ik hier gelukkig nog nooit gehad, Natuur en dier (bij Darf gemaakt) is ook altijd prima, de winkel waar ik het haal vertelde me wel dat heel veel ook afhangt van de leverancier en dat ze ook al eens veranderd zijn van leverancier vanwege worsten die niet 100% bevroren aankwamen
Van Duck, wij hebben echt geen idee vanwaar dit komt, we hebben van de nature box de 3 smaken gegeven waar spiervlees inzit (Pure Life, Excellent, Dynamic)
We vinden dus niks van ingrediënt waar ze evt slecht zou op reageren want alles wat in Duck kvv zit heeft ze al gegeten bij andere merken, bv Energique, Rodi heeft altijd prima gegaan, enige wat we hier nog kunnen bedenken is dat de premix dan toch iets met haar doet
Nu we hadden nog een aantal kilo's over en hebben dit aan onze Stafford gegeven (300gr per dag) en ook daar merkte we na een tijd (+10 dagen) een achteruitgang in de vachtkleur, dat rode begon er zowat uit te zien als bij honden in de rui haar vacht voelde ook minder zacht.
Van Duck, wij hebben echt geen idee vanwaar dit komt, we hebben van de nature box de 3 smaken gegeven waar spiervlees inzit (Pure Life, Excellent, Dynamic)
We vinden dus niks van ingrediënt waar ze evt slecht zou op reageren want alles wat in Duck kvv zit heeft ze al gegeten bij andere merken, bv Energique, Rodi heeft altijd prima gegaan, enige wat we hier nog kunnen bedenken is dat de premix dan toch iets met haar doet
Nu we hadden nog een aantal kilo's over en hebben dit aan onze Stafford gegeven (300gr per dag) en ook daar merkte we na een tijd (+10 dagen) een achteruitgang in de vachtkleur, dat rode begon er zowat uit te zien als bij honden in de rui haar vacht voelde ook minder zacht.
Ik blijf het toch zeggen: premix is rotzooi... Dus ja, misschien is het daar wel van inderdaad.JimmyR schreef: do 13 feb 2025, 11:02 Slechte Darf/Tammenga heb ik hier gelukkig nog nooit gehad, Natuur en dier (bij Darf gemaakt) is ook altijd prima, de winkel waar ik het haal vertelde me wel dat heel veel ook afhangt van de leverancier en dat ze ook al eens veranderd zijn van leverancier vanwege worsten die niet 100% bevroren aankwamen