Tammenga

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Plaats reactie

Tammenga

Ingeborg1958
4-sterren
4-sterren

Tammenga

Bericht door Ingeborg1958 »

Ik heb rolletjes vleesmix de luxe gekocht.
Nu staat er op : aanvullend hondenvoer
Dacht dat het een complete mix was? :-[
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Re: Tammenga

Bericht door Lizzy »

Een KVV mag zich niet compleet noemen als ze er geen premix rotzooi bagger doorheen gooien. Dus is het aanvullend. Belachelijke term want alles wat ze nodig hebben zit er voor 90% in en een gore premix rotzooi meuk gaat daar niks aan verbeteren.

Ik vind wel dat je aan elke KVV (dus ook die met premixmeuk) zelf dingen toe moet voegen. De basis is er maar een eitje, een vet visje (tenzij je ook KVV voert met vis er in), groenten, stukje wilde zalm voor de extra vitamine D, wat bosbesjes: hoort gewoon gevoerd te worden.

Tammenga is een fantastische keuze en ik hoop dat dit bedrijf zich niet laat opnaaien door zekere mensen in dit landje om er dan ook maar gore synthetische meuk doorheen te gaan knikkeren.
Ingeborg1958
4-sterren
4-sterren

Oké...duidelijk :)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Het is trouwens wel zo dat je ook met Tammenga niet op 1 paard moet wedden. Dus geef gewoon niet 365 dagen per jaar deze mix. Wissel diersoorten altijd af. Wissel eventueel ook merken af. Voeg zelf dingen toe zoals hierboven beschreven. Dat is wel het idee met die zogenaamde aanvullende mixen: je kunt niet 365 dagen per jaar KB raw kip mix voeren. Want daar zit wel alles in van de kip (de botten, spiervlees en orgaanvlees) maar dat is niet compleet. Je moet echt diersoorten afwisselen, liefst stuk of 4 verschillende.
Ingeborg1958
4-sterren
4-sterren

Ja dat is het plan.
Hij vindt barfmenu konijn erg lekker, en ik heb rolletjes kivo rund en eend in bestelling
grachtenPiraat
1-ster
1-ster

Bericht door grachtenPiraat »

Ik was net zo dom als jij. Ik had nog geen ervaring en begreep het begrip voer niet.

Plaats reactie