KVV pup, hoe en wat ?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Plaats reactie

KVV pup, hoe en wat ?

chantalluh
1-ster
1-ster
Contacteer:

KVV pup, hoe en wat ?

Bericht door chantalluh »

Sinds twee weken hebben wij ons knappe pupje (nu bijna 14 weken) in huis.
Onze man is een SBT en weegt 7,8 kg.
Bij de fokker kreeg hij KVV van oa Kivo, Runner, Kiezebrink, Runner
Wij zijn zelf overgestapt op de Degomeat puppymix, deden we goed aan dachten we. Compleet voer met premix.
Al lezende op het forum hier zijn de meningen nogal verdeeld over premix beter gezegd het zou rotzooi zijn haha.
We merken dat onze pup veel krabt. Aan zijn huid te zien toen we 'm kregen, deed hij dat bij de fokker niet. Toeval? Ligt het aan het voer, verandering van leefomgeving, stress, geen idee.
Lang verhaal kort willen we toch een ander merk KVV gaan voeren zonder premix bv Tammenga, KB raw, Kivo.
Welke groentjes mag een pup van deze leeftijd? En mag hij bv ook al een eitje over het voer?
Met welke merken KVV zijn er goede ervaringen en kunnen aangeraden worden?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Re: KVV pup, hoe en wat ?

Bericht door Lizzy »

chantalluh schreef: di 19 aug 2025, 10:37 Sinds twee weken hebben wij ons knappe pupje (nu bijna 14 weken) in huis.
Onze man is een SBT en weegt 7,8 kg.
Bij de fokker kreeg hij KVV van oa Kivo, Runner, Kiezebrink, Runner
Wij zijn zelf overgestapt op de Degomeat puppymix, deden we goed aan dachten we. Compleet voer met premix.
Al lezende op het forum hier zijn de meningen nogal verdeeld over premix beter gezegd het zou rotzooi zijn haha.
We merken dat onze pup veel krabt. Aan zijn huid te zien toen we 'm kregen, deed hij dat bij de fokker niet. Toeval? Ligt het aan het voer, verandering van leefomgeving, stress, geen idee.
Lang verhaal kort willen we toch een ander merk KVV gaan voeren zonder premix bv Tammenga, KB raw, Kivo.
Welke groentjes mag een pup van deze leeftijd? En mag hij bv ook al een eitje over het voer?
Met welke merken KVV zijn er goede ervaringen en kunnen aangeraden worden?
Gefeliciteerd met jullie pup! Wat goed dat je vers blijft voeren aan de pup!

Of het aan de premix ligt weten we niet maar daar kom je snel genoeg achter! Ik zou lekker overstappen op de genoemde merken! Wat je wel moet doen is diersoorten zoveel mogelijk afwisselen.

Je mag alle groenten aan de pup geven behalve ui en prei. Verder ook hier gewoon lekker afwisselen tussen witlof, andijvie, waterkers, spinazie, broccoli, courgette, etc. etc.

En hij mag ook al een eitje. Twee per week.

Misschien ook niet verkeerd om hem 1 keer per week een KVV te geven met vette vis. Of anders visolie. Dat is goed bij huidjeuk.
chantalluh
1-ster
1-ster
Contacteer:

Lizzy schreef: wo 20 aug 2025, 08:04 Gefeliciteerd met jullie pup! Wat goed dat je vers blijft voeren aan de pup!

Of het aan de premix ligt weten we niet maar daar kom je snel genoeg achter! Ik zou lekker overstappen op de genoemde merken! Wat je wel moet doen is diersoorten zoveel mogelijk afwisselen.

Je mag alle groenten aan de pup geven behalve ui en prei. Verder ook hier gewoon lekker afwisselen tussen witlof, andijvie, waterkers, spinazie, broccoli, courgette, etc. etc.

En hij mag ook al een eitje. Twee per week.

Misschien ook niet verkeerd om hem 1 keer per week een KVV te geven met vette vis. Of anders visolie. Dat is goed bij huidjeuk.
Bedankt voor je reactie, hier kan ik mee vooruit.

Hij heeft de afgelopen twee dagen Kivo gehad en ik merk nu toch wel al verschil.
Is de groenterol van Kivo ook de moeite waard?
Welke visolie kan ik het beste geven?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ik kan op hun site niet vinden wat er in de kivo groenterol zit.

Zelf kookte ik de groenten even, en daarna met de blender erop. Dat 'prutje' vroor ik in in silicone muffin vormen, en verzamelde die blokjes dan weer in een zak in de vriezer. Zo had ik een hele voorraad kant en klare blokjes met de groenten die ik zelf wilde, en met de hoeveelheid die ik zelf wilde. Voor een pup zou je bv ook ijsblokjesvormen kunnen gebruiken.
chantalluh
1-ster
1-ster
Contacteer:

eelke schreef: wo 20 aug 2025, 16:21 Ik kan op hun site niet vinden wat er in de kivo groenterol zit.

Zelf kookte ik de groenten even, en daarna met de blender erop. Dat 'prutje' vroor ik in in silicone muffin vormen, en verzamelde die blokjes dan weer in een zak in de vriezer. Zo had ik een hele voorraad kant en klare blokjes met de groenten die ik zelf wilde, en met de hoeveelheid die ik zelf wilde. Voor een pup zou je bv ook ijsblokjesvormen kunnen gebruiken.
Dit zit in Kivo:

Andijvie 30%, haricots verts 30%, pompoen 30%, wortel 10%.

Maar zelf klaarmaken is inderdaad ook een optie.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Naamloos.png
Ik gebruik ze ook wel. Ik heb niet altijd meer zin om groentemix te maken, moet ik eerlijk toegeven. Nog makkelijker dan de rolletjes zijn de groentenuggets van KB. Los ingevroren blokjes van ca. 25 gram per stuk. Maar ik vind wel dat zelfgemaakt nog steeds de voorkeur heeft. Ik wissel het dus wel af.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ja, die kant en klare groenten kan. Je kunt het ook zelf doen. Je kunt groenten koken. Neem je gewoon wat meer als je zelf witlof koopt en kook je wat voor je pup. Andijvie, courgette, spinazie, etc. Je mag dit blenderen maar dat hoeft niet. Gekookt kan de hond al opnemen. Rauwe groenten moet je wel pureren.
chantalluh
1-ster
1-ster
Contacteer:

Lizzy schreef: do 21 aug 2025, 07:19 Ja, die kant en klare groenten kan. Je kunt het ook zelf doen. Je kunt groenten koken. Neem je gewoon wat meer als je zelf witlof koopt en kook je wat voor je pup. Andijvie, courgette, spinazie, etc. Je mag dit blenderen maar dat hoeft niet. Gekookt kan de hond al opnemen. Rauwe groenten moet je wel pureren.
Ik zag in andere topics dat je de visolie van Royal Green adviseert. Hoeveel mag een pup (8,6 kg) krijgen? Geef je gewoon de hele capsules en mag dit naast de 4 soorten vismix van Kivo gegeven worden?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

chantalluh schreef: do 21 aug 2025, 11:42 Ik zag in andere topics dat je de visolie van Royal Green adviseert. Hoeveel mag een pup (8,6 kg) krijgen? Geef je gewoon de hele capsules en mag dit naast de 4 soorten vismix van Kivo gegeven worden?
Ja, ik vind dat nog steeds een van de beste. Ik zou een hele capsule geven ja maar dan niet iedere dag 1 maar zeg 3 a 4 per week naast je vismix van Kivo.
chantalluh
1-ster
1-ster
Contacteer:

Lizzy schreef: do 21 aug 2025, 16:25 Ja, ik vind dat nog steeds een van de beste. Ik zou een hele capsule geven ja maar dan niet iedere dag 1 maar zeg 3 a 4 per week naast je vismix van Kivo.
Dankjewel voor je uitgebreide reacties.
Dan krijgt ie straks een capsule.

Plaats reactie