Geriatrisch Vestibulair Syndroom

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Plaats reactie

Coco1
1-ster
1-ster

Bericht door Coco1 »

Mijn hond kreeg laatst een vreemde aanval. Na googelen dacht ik direct aan gvs. Ze knapte zeer snel weer op. Helaas afgelopen vrijdagmiddag weer een aanval. Ze bleef erin hangen. Ze kon niet meer lopen en hield haar hoofdje scheef.

Ondanks dat ik ervan overtuigd ben dat het gvs is, ben ik vroeg in de avond toch naar de dierenarts gegaan. Een middenoorontsteking zou namelijk ook deze verschijnselen kunnen geven. Ik ging met haar naar de kliniek waar ik vorig jaar met haar kruisbandoperatie super goede ervaringen had.

Helaas trof ik nu een onervaren dierenarts, net afgestudeerd. Ze wist echt niet wat ze met de situatie aan moest. Ik zei dat ik denk dat het gvs is, maar dat ik hoop dat het een middenoorontsteking is. Ze zei dat het gvs kan zijn, maar ook een middenoorontsteking of een hersentumor. De kansen zijn hiervoor gelijk zei ze. Ze vroeg of ik een ct scan wilde laten maken. Ct scan hoezo? Om opties uit te sluiten zei ze. Dan kon ze me eventueel nu doorverwijzen naar de spoedkliniek. Uhh, daar had ik niet op gerekend. Ik vroeg haar wat haar advies is. Ze antwoord: Ik ga geen advies geven, het is niet mijn hond. Oeps, die zag ik even niet aankomen. Ik kom hier met mijn hond met vermoedelijk gvs en ik ben behoorlijk gestresst hierdoor. Het is enorm eng om haar zo te zien. Ik ben in de war. De dierenarts zegt dat ze medicatie mee gaat geven, ze zegt niet wat en waarvoor. Plots staat ze met een injectie klaar. Wat is dat? Ze zegt het niet. Ik vraag haar wat ze wil injecteren. Ze zegt iets tegen de misselijkheid. Ik zeg, Ze is helemaal niet misselijk. De injectie zit er al in en ze geeft geen antwoord. Oh, nog een injectie. Wat is het? Ontstekingsremmers, zegt ze. Oké, ik raak nog meer in de war. Ik zie dat ze nog een injectie heeft, deze zit er in voordat ik iets kan vragen. Antibiotica? Ik ben nu overstuur. Ik krijg nog een dosis van deze medicaties in tabletvorm mee en dan is ze me duidelijk zat. Na een dikke €200,00 betaald te hebben ga ik met mijn meisje snel naar huis.

De volgende dag wil ze niet goed meer eten en heeft ze spuit diarree. Dat heeft ze echt nooit eerder gehad. Ze kan niet lopen en rolt vier keer in haar diarree. Zo zielig.

De kliniek belt om te vragen hoe het met haar gaat en weet mij te vertellen dat de dierenarts gvs vermoedt. Waarom, waarom heeft deze dierenarts dan toch zoveel medicatie in mijn al 14 jarig meisje gepompt?

Ze knapt ietsje op nu. Ik lees hier meerdere topics over gvs en het gebruik van vitamine B. Dat wil ook graag aan mijn meisje geven. Weet iemand welke vitamine ik het beste kan kiezen en hoe ik het moet doseren?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Re: Geriatrisch Vestibulair Syndroom

Bericht door Lizzy »

Zo wow, wat ontzettend sneu voor je hond en wat een vervelende ervaring is dit zeg :-X :-X :-X

Op zich snap ik wel dat ze iets tegen de misselijkheid wilde geven, zou ze vermoeden dat het om Geriatrisch Vestibulair Syndroom gaat. Veel honden zijn echt wel misselijk. En AB voor mocht het toch middenoorontsteking zijn.

Ik denk dat qua aanvullende behandelingsopties deze websites je wel kunnen helpen:

https://peterdobias.com/blogs/blog/vest ... y5oo36B_JV

en

https://www.dogsnaturallymagazine.com/i ... e-in-dogs/

Helaas in het Engels maar google translate is your best friend!
Coco1
1-ster
1-ster

Bericht door Coco1 »

Super bedankt Lizzy! Ik heb het gelezen en daar ik kan ik zeker iets mee. Gelukkig gaat het al een stuk beter en ik vertrouw erop dat het helemaal goed gaat komen. Wat een zorgen, maar ze komt er bovenop!

Plaats reactie