Bottenbouillon

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Plaats reactie

Bottenbouillon

Djarah
2-sterren
2-sterren

Bottenbouillon

Bericht door Djarah »

Djanah krijgt bottenbouillon. Ze is 21 weken. Mijn eerdere honden gaf ik altijd paar x in de week en dan bij 100 ml. Nooit vaste dagen, gewoon 3 of 4x per week. Nu ben ik Djanah elke dag gaan geven,ongeveer 4 eetlepels dus zal 60ml zijn.
Maar nou las ik ergens dat ze per lichaamsgewicht bijv 1 eetlepel per 10 kilo mogen, anders kunnen ze teveel krijgen aan bijv vit A (de vit die zich opslaan)

Dus mijn vraag is of dit klopt ?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Re: Bottenbouillon

Bericht door Lizzy »

Djarah schreef: ma 12 jan 2026, 16:21 Djanah krijgt bottenbouillon. Ze is 21 weken. Mijn eerdere honden gaf ik altijd paar x in de week en dan bij 100 ml. Nooit vaste dagen, gewoon 3 of 4x per week. Nu ben ik Djanah elke dag gaan geven,ongeveer 4 eetlepels dus zal 60ml zijn.
Maar nou las ik ergens dat ze per lichaamsgewicht bijv 1 eetlepel per 10 kilo mogen, anders kunnen ze teveel krijgen aan bijv vit A (de vit die zich opslaan)

Dus mijn vraag is of dit klopt ?
Nee. Er zit geen lever in bottenbouillon en botten zijn helemaal niet zo rijk aan vitamime A dus leuterverhaaltje. Gewoon lekker geven, op gevoel!
Djarah
2-sterren
2-sterren

Bericht door Djarah »

Fijn, dank je wel. Ik baalde al, dacht goed bezig te zijn.. hoor je dat weer, maar gelukkig toch goed :biggrin2:

Plaats reactie