Vraag terugval schadevrije jaren autoverzekering

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Plaats reactie

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ahhh, wie wil er meekijken en mij wat uitleggen?

Ik heb een autoverzekering bij Klaverbladverzekeringen. Vorig jaar heeft Leo een schade gereden en is er bepaald dat beide partijen verantwoordelijk waren dus is de schade 50/50 bepaald. Goed, dat doet er op zich niet toe, schade = schade.

Op pagina 21 van dit document van de voorwaarden staat een tabel hoeveel jaren je dan terugvalt:

https://share.google/8oFBWT2o6WqQ4JDD4 (weet niet of de link werkt maar anders staan de voorwaarden op de website van Klaverblad autoverzekering polisvoorwaarden).

Volgens de tussenpersoon val ik door deze ene schade terug van 24 schadevrije jaren naar 12 schadevrije jaren. Ik vind een terugval van 12 jaar nogal veel. Volgens mijn tussenpersoon staat het zo in de voorwaarden, op pagina 21. Nou kan het aan mij liggen maar ik snap er geen val van...! Je valt 5 jaar of meer terug. Maar wat maakt dan dat ik ineens 12 jaar terug val, naar 12 jaar?

Wie oh wie?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Re: Vraag terugval schadevrije jaren autoverzekering

Bericht door Lizzy »

Laat maar, ik heb het al gevonden! :biggrin2:
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Zoals ik het lees val je zelfs terug naar 10 schade vrije jaren en naar no claim trede 15.
Dit staat er zelfs onder 2e tabel:
Voor elk schadevrij jaar dat wordt opgebouwd bovenop de 15 jaar, wordt er 1 bij het
aantal schadevrije jaren opgeteld. Bij schade valt u altijd terug volgens de tabel, ook
als u meer dan 16 schadevrije jaren heeft. Bij 1 schade valt u in dat geval dus terug
naar 10 schadevrije jaren.

Dat is trouwens best heftig :o
Maar ik ben ook maar iemand die het probeert te ontcijferen ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Kaio schreef: do 05 mar 2026, 14:20 Zoals ik het lees val je zelfs terug naar 10 schade vrije jaren en naar no claim trede 15.
Dit staat er zelfs onder 2e tabel:
Voor elk schadevrij jaar dat wordt opgebouwd bovenop de 15 jaar, wordt er 1 bij het
aantal schadevrije jaren opgeteld. Bij schade valt u altijd terug volgens de tabel, ook
als u meer dan 16 schadevrije jaren heeft. Bij 1 schade valt u in dat geval dus terug
naar 10 schadevrije jaren.

Dat is trouwens best heftig :o
Maar ik ben ook maar iemand die het probeert te ontcijferen ;)
Volgens de tussenpersoon val ik terug naar 12 schadevrijejaren dus nou ja, laat dat zo zijn. Ik ga hier trouwens weg. Wat een k verzekeringsmaatschappij. Bij de schade die Leo gereden heeft moest ik zelf tegen de verzekeringsmaatschappij zeggen "joh, dat kan niet he, wat de tegenpartij beweert, dat zij vooruit reed. Zij reed ook achteruit, anders had ze nooit aan die kant schade kunnen hebben he". En toen kreeg ik terug "oh ja, foutje, bedankt". Waarna ze 50/50 schade gerekend hebben. Had het net zo goed kunnen laten, het helpen van de verzekeringsmaatschappij, het maakt voor mijn schadevrije jaren niks uit en kennelijk kon het ze verder ook niet boeien of ze nou 100% of 50% moesten uitkeren.

Wel ontzettend lief trouwens :-* , dat je hebt geprobeerd het te begrijpen. Kan dit nou niet makkelijker he, vraag je je af? Toch?

Plaats reactie