KVV menu

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Plaats reactie

KVV menu

Gizmo
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

KVV menu

Bericht door Gizmo »

Ik ben bezig met een KVV menu voor onze nieuwe pup van 10 maanden oud. Nu heb ik na heel lang uitzoeken wat samengesteld, zal dit oke zijn?
Was even belangrijk voor mij dat het allemaal wat betaalbaar blijft en te verkrijgen is hier in de buurt. En dat ik zo wel genoeg diersoorten en merken afwissel. Was ook nogal wat uitzoekwerk met de calcium %, soms is dat echt gigantisch veel, dat wil ik niet. En om niet overal kip in te hebben.

Moet nog even een goede volgorde maken hierin, maar dacht aan de volgende soorten:

1. Kivo eend
65% eendenvlees
20% orgaanvlees (hart en lever)
15% eendenkarkas

2. Kivo rund
65% spiervlees (trimmings, hart)
30% orgaanvlees (pens, nier, milt, long, lever)
15% ribben

3. Kivo kip en vis
65% kip (vlees, mdm, karkas, hart, maag, lever)
30% palinglijf
15% zalmlijf
(Of beter Kivo 4 vissoorten? 35% Zalmlijven, 35% hele makreel, 20% palinglijven en 10% hele haring)

4. Dailymeat kalkoen/geit
55% spiervlees
15% bot
15% lever, hart, long
20% groente (wortel/andijvie)
5% zalmolie

5. Dailymeat completissimo
Konijn, eend, paard, zalm, lam
65% spiervlees
20% bot
15% orgaan (long, lever, hart, luchtpijp)

6. Carnibest Lam & Rijst
Lamsvlees, kip, groenten, rijst, vitamines, mineralen, zonnebloemolie/lijnzaadolie

7. Kivo pens en kip
75% verse pens
25% kippenkarkassen
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Re: KVV menu

Bericht door Lizzy »

Prachtig! Ik zou alleen de Carnibest schrappen. Rijst hoort niet thuis in hondenvoer en zonnebloemolie/lijnzaadolie al helemaal niet. Ik vind het zelfs ronduit schadelijk.
Gizmo
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Gizmo »

Ik had gelezen dat Carnibest wel een goede Kvv was, maar dan schrap ik die en kies ik lam van een ander merk.

Vroeg me nog af of ik gewoon 1 dag per week die pens en kip kan voeren, of is dat teveel pens?

En dan elke dag wat groenten erbij? En een eitje per week? Verder nog dingen die ik toe zou moeten voegen?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Gizmo schreef: wo 29 apr 2026, 19:27 Ik had gelezen dat Carnibest wel een goede Kvv was, maar dan schrap ik die en kies ik lam van een ander merk.

Vroeg me nog af of ik gewoon 1 dag per week die pens en kip kan voeren, of is dat teveel pens?

En dan elke dag wat groenten erbij? En een eitje per week? Verder nog dingen die ik toe zou moeten voegen?
Ja, dat wordt best veel pens en kip. Kun je niet nog een keer een dag geit geven of eend?
Gizmo
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Gizmo »

Bella staat inmiddels al een poosje op KVV en ze doet het er super goed op. Ze vind alles ook gewoon lekker, dus kan mooi gevarieerd voeren. Zo blij mee!

Zou laatst Kivo Rund geven, maar die lucht die eraf kwam... :puke: Ben er zelf een dag misselijk van geweest. Rook heel zurig, beetje naar kipfilet dat over datum is. Nu weet ik dat vers vlees soms wat kan ruiken, naar pens enzo, maar dat is 'lekker vies' ;D , deze rund was gewoon 'ranzig vies'. Komt het wel eens voor bij KVV dat vlees gewoon bedorven is?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Gizmo schreef: za 06 jun 2026, 11:38 Bella staat inmiddels al een poosje op KVV en ze doet het er super goed op. Ze vind alles ook gewoon lekker, dus kan mooi gevarieerd voeren. Zo blij mee!

Zou laatst Kivo Rund geven, maar die lucht die eraf kwam... :puke: Ben er zelf een dag misselijk van geweest. Rook heel zurig, beetje naar kipfilet dat over datum is. Nu weet ik dat vers vlees soms wat kan ruiken, naar pens enzo, maar dat is 'lekker vies' ;D , deze rund was gewoon 'ranzig vies'. Komt het wel eens voor bij KVV dat vlees gewoon bedorven is?
Ik denk dat als het ergens onderweg niet goed behandeld is, dat je een bedorven product kunt hebben. KVV ruikt wel eens sterk (pens, geit, lam, etc) maar als het ZO ranzig ruikt: dan is het echt niet goed.

Plaats reactie