Bp weet raad

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Bp weet raad

Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bp weet raad

Bericht door Kaela »

Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets. Ik heb een model op het oog. Bij de fietsenwinkel hier vlakbij moet die 2999,- kosten. Online vind ik hem voor 2300,- euro. Rijklaar thuisgebracht.

Nu wil ik heel graag de plaatselijke ondernemer steunen en lokaal kopen. Maar 700 euro prijsverschil is wel echt heel veel geld. Wat is jullie idee, wijsheid en/of ervaring hiermee? Zitten er nadelen aan online kopen? Ik kan me voorstellen dat de garantie lastiger is als er wat speelt. Maar verder kan ik het lastig inschatten.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Re: Bp weet raad

Bericht door Lizzy »

Kaela schreef: do 25 jun 2026, 15:52 Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets. Ik heb een model op het oog. Bij de fietsenwinkel hier vlakbij moet die 2999,- kosten. Online vind ik hem voor 2300,- euro. Rijklaar thuisgebracht.

Nu wil ik heel graag de plaatselijke ondernemer steunen en lokaal kopen. Maar 700 euro prijsverschil is wel echt heel veel geld. Wat is jullie idee, wijsheid en/of ervaring hiermee? Zitten er nadelen aan online kopen? Ik kan me voorstellen dat de garantie lastiger is als er wat speelt. Maar verder kan ik het lastig inschatten.
Wij hebben onze fiets in een winkel gekocht, is de fabrikant failliet.... Ik vind 700 euro echt teveel. Misschien echt te stom maar is het een idee om hiermee naar de ondernemer te gaan en te zeggen "joh, ik vraag niet om 700 euro korting maar ik zou graag mijn fiets bij jou kopen, valt er nog wat aan de prijs te doen?".
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Voor een gemiddeld mens kan het wel, maar zou je de fiets niet even willen uitproberen? Dagelijks is de zit niet fijn voor jouw lijf
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Lizzy schreef: do 25 jun 2026, 16:48 Wij hebben onze fiets in een winkel gekocht, is de fabrikant failliet.... Ik vind 700 euro echt teveel. Misschien echt te stom maar is het een idee om hiermee naar de ondernemer te gaan en te zeggen "joh, ik vraag niet om 700 euro korting maar ik zou graag mijn fiets bij jou kopen, valt er nog wat aan de prijs te doen?".
Dat is best een idee, alleen ik ben daar dus totaaaaal geen held in. Ik vind 700 euro dus ook echt heel erg veel verschil.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Cathelijn schreef: do 25 jun 2026, 19:05 Voor een gemiddeld mens kan het wel, maar zou je de fiets niet even willen uitproberen? Dagelijks is de zit niet fijn voor jouw lijf
Die online aanbieder biedt ook proefritten aan. Hoe heb ik nog niet uitgezocht, omdat ik nog niet zeker weet bij wie ik wil gaan kopen. Ik ben nog niet zo bang voor de zit, maar wil vooral voelen hoe zwaar de fiets is. Ik moet hem straks twee keer een grote verhoging op tillen om hem in de schuur te krijgen. Ik heb al wel gevonden dat ie 29 kilo weegt, maar ik weet niet wat mijn huidige fiets weegt en of het dan te doen is.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Ik zou informeren bij de webwinkel hoe het zit met garantie en reparaties. Moet de fiets naar hun terug of kan je naar een fietsenwinkel in de buurt of...?
€700 is wel echt een heel groot verschil!
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Als het een gewoon merk js wat overal verkocht wordt zou ik hem best online durven kopen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

700 euro zou mij ook te gek gaan.
Zelf heb ik mijn fiets gekocht via fietsenwinkel.nl maar die hebben ook fysieke vestiging hier in de stad.

Wat je nog zou kunnen doen voor het goede gevoel is accessoires bij de lokale fietsenmaker kopen?
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Kaela schreef: do 25 jun 2026, 19:43 Dat is best een idee, alleen ik ben daar dus totaaaaal geen held in. Ik vind 700 euro dus ook echt heel erg veel verschil.
Dat durfde ik vroeger ook niet (mijn vader deed dat wel) maar tegenwoordig vraag ik dat ook gewoon.
Wie weet kom je op een mooie compromis. Doen :biggrin2:

En inderdaad, even een proefrit. Ik kocht ooit een fiets van een plaatje (in theorie klopte het állemaal ::) ) en de zit was het niet voor mij.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Ik ben er inmiddels achter dat het verschil “maar” 300 euro is. Die 700 euro was een ander model met andere motor.

Ik vind het toch ook wel heel erg veel geld. Ik vind het lastig om dat aan mezelf uit te geven. We hebben vanmorgen een fiets voor Nina bij de halfords gekocht en daar stond een heel vergelijkbare fiets voor een héle slok minder geld. Nu twijfel ik. Geef ik zoveel geld uit voor een merkfiets met een bosch motor. Of gok ik erop dat de fiets van de halfords voldoende kwaliteit heeft voor mijn gebruik. Ik fiets voornamelijk woon-werk, school ed. Af en toe eens een tochtje, maar dat loopt ook echt niet in de papieren hoor. Ik wil dan gewoon een comfi fiets met een motor die me helpt als ik wind tegen heb of de inmiddels zware peuter achterop heb.

Qua zit en model was die van de halfords prima. Lekker rechtop, daar hou ik van. Ze hadden ook een fiets die automatisch schakelde. Fancy ding. Maar dan zat ik teveel voorover. Dat vind ik met mijn extreem hoofdpijn gevoelige schouders niet fijn. Dus over die fancy techniek hoef ik in ieder geval nog niet te twijfelen.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Weet je wat het is. Er zijn heel erg veel slechte elektrische fietsen te koop. Als je die 1 aanschaf en je krijgt er problemen mee zijn er veel fietsenmakers die je niet willen helpen. En kun je dus nergens terecht met je kapotte fiets. Je kunt dan beter een goed merk en dan tweedehands kopen voor minder geld dan een slechte nieuwe. Ik koop ze altijd tweedehands via mijn broer (die is fietsenmaker) en heb nog nooit problemen gehad.

Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

hannabelgje schreef:Weet je wat het is. Er zijn heel erg veel slechte elektrische fietsen te koop. Als je die 1 aanschaf en je krijgt er problemen mee zijn er veel fietsenmakers die je niet willen helpen. En kun je dus nergens terecht met je kapotte fiets. Je kunt dan beter een goed merk en dan tweedehands kopen voor minder geld dan een slechte nieuwe. Ik koop ze altijd tweedehands via mijn broer (die is fietsenmaker) en heb nog nooit problemen gehad.

Tweedehands durf ik echt niet. Halfords heeft zelf een fietsenmakerij, dus daar kun je altijd wel terecht. Maar ik kon met mijn mega waardeloze goedkope merkloze elektrische fiets ook gewoon bij de fietsenmaker hier om de hoek terecht. Dus an sich ben ik daar niet zo bang voor. Maar goed, als je om de haverklap gedoe hebt, word ik daar natuurlijk niet blij van. Dus daar zit mijn twijfel vooral in.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Tweedehands dan wel via een fietsenwinkel met garantie en niet particulier.

dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Een tip die ik je nog wel mee wil geven is goed te kijken of de accessoires die je op de fiets wilt ook daadwerkelijk op de fiets passen.

Klinkt misschien gek maar zo heb ik zelf de elektrische Gazelle Bloom mamafiets gekocht om er vervolgens achter te komen dat de (universele) buggydrager er niet op bevestigd kan worden.....
Gelukkig toch fietsenmaker getroffen die hem met hulpmiddelen heeft bevestigd. Deze wees mij er ook op dat niet alle kinderzitjes er achterop passen omdat de bagagedrager verstevigd is. Daardoor past niet iedere bevestiging. Dat verwacht je niet bij het kopen van een mamafiets die juist bedoeld is voor het vervoer van (kleine) kinderen ::)
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Dat is een goede Dinky. De man van vanmiddag zei dat zo’n simpel zitje wel pastte. Maar daar is Nina nog niet aan toe. Hij zei wel: als je deze wil mag je met je zitje langskomen en passen we eerst. Dat ga ik ook zeker doen, want anders heb ik er niets aan.

Gek hoor, dat op een mamafiets zulke dingen niet passen. Dat is toch dikke ergernis!

Plaats reactie