Supplement ondersteuning gewrichten

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Plaats reactie

Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

We zijn met Lykke bij de fysiotherapeut geweest en er zit een en ander goed vast, beide heupen, onderrug, staartgewricht. Eigenlijk alles, door te veel en te lang in de bench. We gaan daaraan werken maar dit gaat tijd kosten. Ondertussen compenseert ze en zie ik soms trillende voorpoten (pols). Ze krijgt nu nog wat brok met KVV (overgang) maar ik wil haar helemaal op de KVV, kan aan genoeg verschillende diersoorten komen, 1x per week sprot vind ze lekker, groente is mwah. Ik zit te overwegen om er een supplement voor gewrichten bij te geven, al waren de heup en rug foto’s goed. Waar moet ik dan op letten? Ik zag er een van Norsk dyrehelse met Innhold pr måleskje 1,4 g (2ml)
Glukosamin 400 mg
MSM 400 mg
Grønnleppemussling 250 mg (groenlipmossel)
L-arginin 200 mg
Kondroitin 100 mg
C-vitamin 50 mg

Zou dat wat kunnen zijn?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Re: Supplement ondersteuning gewrichten

Bericht door Lizzy »

Siberienne schreef: vr 10 jul 2026, 15:08 We zijn met Lykke bij de fysiotherapeut geweest en er zit een en ander goed vast, beide heupen, onderrug, staartgewricht. Eigenlijk alles, door te veel en te lang in de bench. We gaan daaraan werken maar dit gaat tijd kosten. Ondertussen compenseert ze en zie ik soms trillende voorpoten (pols). Ze krijgt nu nog wat brok met KVV (overgang) maar ik wil haar helemaal op de KVV, kan aan genoeg verschillende diersoorten komen, 1x per week sprot vind ze lekker, groente is mwah. Ik zit te overwegen om er een supplement voor gewrichten bij te geven, al waren de heup en rug foto’s goed. Waar moet ik dan op letten? Ik zag er een van Norsk dyrehelse met Innhold pr måleskje 1,4 g (2ml)
Glukosamin 400 mg
MSM 400 mg
L-arginin 200 mg
Kondroitin 100 mg
C-vitamin 50 mg

Zou dat wat kunnen zijn?
Ja, spreekt me wel aan. Sommige preparaten werken echter gewoon niet en sommige wel en dat is echt per hond verschillend. Ik zou zelf ook visolie extra geven. Want in groenlipmossel zit onvoldoende omega 3.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Lizzy schreef: vr 10 jul 2026, 18:25 Ja, spreekt me wel aan. Sommige preparaten werken echter gewoon niet en sommige wel en dat is echt per hond verschillend. Ik zou zelf ook visolie extra geven. Want in groenlipmossel zit onvoldoende omega 3.
Dank ! Ga ik effe zoeken naar iets zonder extra vit D dataene zal olie is ::)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Siberienne schreef: vr 10 jul 2026, 21:05 Dank ! Ga ik effe zoeken naar iets zonder extra vit D dataene zal olie is ::)
Iets vitamine D mag wel natuurlijk maar je moet inderdaad wel uitkijken voor overdosering. In dit topic staat de dosering ergens:

viewtopic.php?f=1&t=138034&hilit=vitamine+d+kanker
Noa Kuipers
1-ster
1-ster

Bericht door Noa Kuipers »

Siberienne schreef: vr 10 jul 2026, 15:08 We zijn met Lykke bij de fysiotherapeut geweest en er zit een en ander goed vast, beide heupen, onderrug, staartgewricht. Eigenlijk alles, door te veel en te lang in de bench. We gaan daaraan werken maar dit gaat tijd kosten. Ondertussen compenseert ze en zie ik soms trillende voorpoten (pols). Ze krijgt nu nog wat brok met KVV (overgang) maar ik wil haar helemaal op de KVV, kan aan genoeg verschillende diersoorten komen, 1x per week sprot vind ze lekker FNF, groente is mwah. Ik zit te overwegen om er een supplement voor gewrichten bij te geven, al waren de heup en rug foto’s goed. Waar moet ik dan op letten? Ik zag er een van Norsk dyrehelse met Innhold pr måleskje 1,4 g (2ml)
Glukosamin 400 mg
MSM 400 mg
L-arginin 200 mg
Kondroitin 100 mg
C-vitamin 50 mg

Zou dat wat kunnen zijn?
Ik zou die formule een 8/10 geven. De glucosamine, MSM en groenlipmossel maken het een degelijk supplement ter ondersteuning van de gewrichten, vooral tijdens het herstelproces. Ik zou er alleen niet van verwachten dat het de stijfheid in zijn eentje verhelpt. Ik zie het eerder als een aanvulling op de fysiotherapie dan als een vervanging ervan.

Plaats reactie