Happy likt constant aan zijn poten

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Plaats reactie

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Sorry, het moet even zo (na de verhuizing zijn er een aantal berichten niet mee gekomen):

Hallo allemaal,
Ik ben Noa en ik ben de oppas van Happy, mijn 2-jarige hond. De afgelopen paar weken heb ik gemerkt dat hij veel vaker dan normaal aan zijn voorpoten likt. Eerst dacht ik dat er iets tussen zijn tenen vastzat na onze wandelingen, maar nu doet hij het zelfs als hij thuis rust. De vacht rond zijn poten wordt een beetje roodachtig en vochtig, vooral tussen de tenen. Ik heb de voetzolen gecontroleerd en ik zie geen wondje, doorn of iets dergelijks. Hij eet en drinkt nog steeds normaal en wil graag wandelen, dus verder lijkt hij gewoon zichzelf. Ik heb ook gemerkt dat hij af en toe met zijn snuit over het tapijt wrijft, waardoor ik me afvroeg of de twee dingen met elkaar verband houden. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt met een jonge hond? Ik vraag me af of het iets met de omgeving te maken kan hebben, een irritatie van iets buiten of misschien een allergie. Ik wil hem niet via dit forum diagnosticeren, maar ik zou het wel op prijs stellen om te horen wat anderen met vergelijkbare symptomen hebben opgemerkt en wat jullie dierenarts uiteindelijk heeft vastgesteld. Ik ben van plan contact op te nemen met onze dierenarts als het likken aanhoudt of erger wordt.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Re: Happy likt constant aan zijn poten

Bericht door Lizzy »

Reactie van Doranto:

Mijn ervaring is dat de oorzaak van wat jij beschrijft vaak gezocht moet worden in de voeding. Dus de eerste vraag om je te kunnen adviseren is: Wat eet hij. Alles is daarbij van belang dus ook snacks.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Reactie van Lizzy:

Het kan, dat ze met elkaar te maken hebben. Een contact allergie zou daar de oorzaak voor kunnen zijn. Wat eet hij en wat voor voerbak heeft hij?

Hoe ruiken de voeten? Als ze een beetje kaasachtig of muf ruiken, heb je vaak met een gist van doen.

Hoe is het met de darmen gesteld? Hoe is zijn ontlasting?

Plaats reactie