Carolien kan zichzelf niet goed verzorgen en ik merk toch dat, ondanks geregeld (ik denk toch iets te weinig ) kammen z'n vacht toch weer gaat vilten op éen plek (richting z'n staart natuurlijk ).
Wie heeft er verstand van een goede borstel of kam voor een kat, ik vermoed dat hij geen htk-vacht heeft maar dikker.
Nu heb ik een slickerborstel en mensen-kam gebruikt maar dat is toch niet voldoende.
Ik zou toch een slicker borsteltje adviseren. Het vergt even wat handigheid, maar met een goed slicker borsteltje krijg je zelfs vervilte vachten uitgekamd. Omdat je soms vaak over dezelfde plek moet gaan, en de pinnetjes scherp zijn, uiteraard heel goed opletten dat je de huid niet beschadigd.
Ik dacht dat ik goed borstelde en kamde maar blijkbaar glijdt het er overheen waardoor ik dus snel het vilt mis.
Sowieso wil ik ook een supplement voor artrose gaan geven, ik ga het even vragen in de kattenhoek, dan kan hij misschien wat beter overal bij.
Ik heb deze borstel
Ik heb nu op beide heupen het vilt er uit, gelukkig. Carolien kreeg heerlijke longsnoepjes omdat hij zonder gemopper bleef liggen.
Het is boffen dat het een enorme lieverd is (als hij niet enorm schrikt )
Van Beesteez (schrijf je dat zo?) zijn slickerborstels voor de kat te koop met van die bolletjes op de pennetjes. Die zijn dus niet scherp op de huid. Maar, ik weet niets van katten dus of zo’n borstel goed werkt weet ik ook niet. Exact dezelfde verkopen ze ook voor de hond. Ik gebruik hem dus voor Ties.